Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een USB die niet meer herkend wordt door mijn pc of andere pc's. Als ik hem probeer te openen krijg ik een melding: de schijf in station G: moet worden geformatteerd voordat u deze kunt gebruiken. Wilt u deze formatteren?
Op deze USB staan voor mij belangrijke bestanden, is er een manier hoe ik deze bestanden nog terug kan krijgen? En in hoeverre is dit betrouwbaar?
Ik heb niet heel veel verstand van computers dus ik vind dit erg lastig.

Bij voorbaat dank

PS: ik ben nieuw op dit forum dus als ik iets verkeerd doe hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 14:11
Detecteert hij wel een volume van 8 GB? Dit kun je o.a. terugvinden in Disk Management (Start > Run > diskmgmt.msc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het geeft 7,34 GB aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 14:41

The Inquisitor

Greetings weaklings

De USB toevallig in Linux gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik heb data op dat soort kaduuke usb sticks weleens grotendeels (!!) terug weten te halen door:
1) de stick een 'quick format' te geven, zodat windows hem weer ziet
2) vervolgens via Recovery Pro van SanDisk (zat bij CF geheugenkaarten in de verpakking) de meeste bestanden weer terug weten te halen. Dit duurt dan wel heel lang: enkele uren tot een dag of 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Je zou eens kunnen zoeken met google hoe die stick van binnen eruit ziet... namelijk steeds meer fabrikanten gebruiken geen aparte flashchips meer maar duwen gewoon een micro SD-card in de stick... ik heb al meerdere sticks zo gered door simpelweg de SD kaart eruit te slopen... dit geldt overigens vooral voor de mini/micro sticks... Ik weet dat die hele kleine sticks van Sony dit hebben, het zal mij niets verbazen als dit grotere broertje eenzelfde methode toepast. Maar uiteraard als laatste mogelijkheid toepassen :)

[ Voor 22% gewijzigd door MicGlou op 15-05-2015 15:13 ]

Pagina: 1