Draadloze router ter vervanging van Apple Airport Extreme

Pagina: 1
Acties:

• shadydeath
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-07-2025
De reden dat ik de airport extreme wil vervangen is omdat wij aan de andere kant van het appartement al geen/heel slecht signaal hebben.
We hadden voor de airport extreme een WD mycentral n900. deze had vele malen beter bedreik maar niet de gewenste snelheden.
We hebben ook al gekeken naar de mogelijkheid met een powerline adapter of wifi repeater maar beide zijn geen succes met het oplossen van het probleem.

Ik zoek een?
Ik zoek een goede wifi router die ons hele appartement van internet draadloos netwerk kan voorzien zonder problemen

Wat is je budget?
We zijn bereid tot max 300 euro uit te geven voor de router.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het gaat om een appartement van 115m2 met 2 slaapkamers, badkamer, en open keuken/woonkamer.

De volgende apparaten zitten aangesloten op het netwerk:
Bedraad: LG TV, PS4, Denon reciever.
Draadloos: 2 laptops (2.4/5GHz), 2 ipads (2.4/5GHz), 2 iphone's (2.4/5GHz), 2 chromecasts, 1 samsung tv (2.4/5GHz)

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Het heeft geen zin om hem te vervangen in de hoop dat alles beter wordt. Als de AirPort geen goed netwerk aan de andere kant van je appartement lijkt te hebben ligt het waarschijnlijk aan alles behalve de AirPort:

- Interferentie (buren op hetzelfde stukje frequentiebereik)
- Slechte plaatsing
- Slechte instellingen
- Muren die de boel blokkeren
- Apparaten met slechte plaatsing (in metalen kastjes etc.)

Je kan beter gewoon het probleem oplossen. Iets nieuws kopen gaat niet magisch je problemen voor je oplossen. Daarnaast is het ook geen geval van 'de beste router kopen'. Het is niet zo dat een router die 'harder schreeuwt' een beter netwerk geeft, het moet van twee kanten komen: WiFi is een bi-directioneel communicatiesysteem. Als een van de twee het 'beter' doet heb je nog steeds een probleem om dat de andere kant nog steeds niet beter kan 'zenden'.

• shadydeath
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-07-2025
naja ik vind het toch vrij appart dat onze vorige router (de WD mycentral n900) het makkelijk haalde om de andere kan van het appartement te voorzien van wifi terwijl de airport het met moeite lukt om daar iets van wifi te brengen

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-02 18:24
Het is in een appartementen complex altijd wedijveren met de buren om de wifi. Op een kwade dag kan ik 60 verschillende SSID's ontvangen. Als de buren dingen aanpassen aan de wifi heeft dat dus ook bij jou resultaat op de wifi.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Je zou het met twee UBNT UAP's kunnen proberen.
Of, met een beetje handige plaatsing lukt het zelfs met één.

Wil je perse ook de 5 GHz dan is de UA Pro beschikbaar.

Maar, dat is zijn accesspoints. Aangezien je het alleen over je draadloos hebt zou dit geen probleem moeten zijn. Zet je het wifi in je bestaande router uit.

Of pak er gelijk een Edgerouter Lite bij en je bent de komende jaren provider onafhankelijk en hebt goed spul staan.

Abort, Retry, Quake ???