Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 673294

Topicstarter
Ik ben op dit moment bezig met ons logo in Adobe Illustrator CS6. Het logo is af, maar moet op de website komen. Alleen wanneer het logo het formaat 350 x 80 (de goede afmeting voor op de website) heeft, ziet de tekst van het logo er een beetje pixelig uit. Dit is vooral bij de letter W, de rest van de letters valt wel mee.
Nou heb ik al meerdere keren opnieuw de letters gemaakt, met het idee dat die misschien pixelig zijn geworden door het verkleinen of vergroten van de letters, maar dit hielp niets. Ook met het op een andere manier opslaan kwam ik er niet uit. Hieronder het logo waar ik het over heb.
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/nm0yh3.png

Hebben jullie enig idee hoe dit zou kunnen en/of wat ik er aan zou kunnen doen?

Het font dat in het logo wordt gebruikt, is Imprima en ik sla het logo op als PNG met 72 ppi. Als er nog meer informatie nodig is om een antwoord te kunnen geven, hoor ik dat graag!

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royenroy
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-03 07:45
In Edit > Preferences > General kun je de anti-aliasing aan/uit zetten op je werk in Illustrator zelf. In Effect > Document Raster Effect Settings staat die optie voor de uitkomst van een niet vector formaat (.png/.jpeg/.gif etc). Daarmee zou het als het goed is opgelost moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:51

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Als je vectorafbeeldingen als bitmap wilt gebruiken, dan zijn hier best-practices voor. Een tip is om je in te lezen op het gebruik van pixel-grids in Illustrator. Dat komt de kwaliteit van de vector naar bitmap conversie ten goede.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heel erg bedankt voor de reacties! Jammer genoeg komt, na het gebruiken van jullie tips en veel uitproberen, het logo er toch steeds weer pixelig uit.
Zou dit misschien aan het lettertype/de vorm kunnen liggen (te weinig rechte lijnen), of moet het altijd op te lossen zijn?
Kan ik het logo misschien beter als iets anders opslaan ipv png?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:01

AstralizeR

Foar de kofje net eamelje!

Bij het opslaan, selecteer eens in het pull down menu onder het procent vakje, "Tekst geoptimaliseerd"

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
AstralizeR schreef op maandag 18 mei 2015 @ 10:22:
Bij het opslaan, selecteer eens in het pull down menu onder het procent vakje, "Tekst geoptimaliseerd"
Je bedoelt wanneer ik "opslaan voor web" heb gedaan toch? Want dat helpt ook niet jammer genoeg, toch bedankt voor de reactie.

Kan ik het logo misschien het beste als svg opslaan? Al had ik dat wel al geprobeerd, en dan heeft het logo niet meer het doorzichte stuk/boog aan de onderkant in Whales, weet iemand hoe dat dan opgelost zou kunnen worden?
Pagina: 1