Browsers crashen voortdurend

Pagina: 1
Acties:

• Poestie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-01-2025
Ik heb een probleem met mijn PC die maar blijft aanhouden. Tijdens het browsen, zowel met IE, FF als Chrome, crasht de browser of het tabblad spontaan. Soms kan ik uren surfen alvorens er een crash optreedt, soms is het instant. Het probleem doet zich voor op alle websites, zowel zonder als met plugins.

Wat heb ik al gedaan?
  • Volledige clean-install van Windows 7 Ultimate, incl. alle updates
  • De recentste drivers van de fabrikant zelf zijn geïnstalleerd
  • De Firefox-crashdump maakt meermaals melding van problemen met de Winsock. Deze heb ik al verschillende keren gereset (netsh winsock reset). Het probleem is dan meestal even opgelost, maar komt steeds opnieuw terug.
Het systeem heeft dit moederbord: MSI NF750-G55 (NVIDIA nForce 750a SLI) en draait op Windows 7 Ultimate SP1 64 bit. Gezien ik voor de foutoplossing was begonnen met een clean-install, staat er momenteel geen andere software geïnstalleerd op het systeem.

Heeft iemand een idee wat ik nog kan doen om de oorzaak van het probleem te vinden en op te lossen? Alles werkt verder perfect, maar een browser die om de haverklap crasht is absoluut niet werkbaar...

Alvast bedankt!
Frederic

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:14

lier

MikroTik nerd

Je zou in ieder geval kunnen controleren of er nog firmware updates zijn voor je moederbord. Daarnaast kan je (relatief eenvoudig) kunnen testen of met een andere NIC het probleem zich nog steeds voor doet.

Is het een officiële Windows installatie cd die je gebruikt?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 01:16
Ik zou memtest86 een paar uur draaien. Of een andere harddisk pakken en kijken of het daarop ook gebeurt. Je was toch al windows aan het installeren.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Check in die categorie ook wat er met een LiveCD/USB gebeurt: even instabiel (dan vrijwel zeker hardwareprobleem) of juist stabiel (dan een software/OS/driver issue met je Windos install)

Oslik blyat! Oslik!