Hallo,
Mijn huidige "game pc" is alweer 6 jaar oud (ja, hij heeft het lang volgehouden
), en is nu dus eens aan vervanging toe. Ik heb zelf wat samengesteld en ik ben vooral op zoek naar advies om de kosten te drukken zonder al te veel performance in te leveren. Ik heb niet heel veel verstand van hardware, dus mogelijk heb ik hier en daar wat vreemde keuzes gemaakt
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen en studiewerk, geen videobewerking oid. Op het moment speel ik voornamelijk WoW en league of legends, maar ik heb ook graag dat het wat zwaardere games kan trekken voor de toekomst.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+- 800 euro inclusief assemblage
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Beeldscherm (dvi), goede usb-muis en toetsenbord (met ouderwetse aansluiting, geen usb) heb ik nog.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijstje wat ik heb samengesteld.
Een ding dat ik niet graag weg laat is de SSD voor het besturingssysteem,
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee niet echt. Op het moment gebruik ik alles AMD, maar voor mijn nieuwe computer neig ik meer naar een intel processor.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals gezegd een SSD. Verder qua grootte of stilte geen specifieke eisen, zolang het niet te zot wordt, natuurlijk (ik hoef geen nieuwe stofzuiger
).
Ga je overklokken?
Nee.
Dit is mijn huidige samenstelling, wat mij zelf ideaal leek.
Zoals je ziet is het wat over mijn budget heen, er komen dus ook nog assemblage kosten bij. Een paar specifieke vragen over mijn opstelling:
- Het is een oud model SSD, is dat erg?
- Is de 290 het extra geld waard t.o.v. de 280 in deze setup?
- Heb ik een te duur moederbord uitgekozen? Ik weet niet goed wat de eisen hieraan zijn en wat ik nodig heb als ik niet overklok.
- Zou 8gb intern geheugen genoeg zijn om een paar jaar vooruit te kunnen?
- Last but not least, past het überhaupt bij elkaar? Voor zover ik uit kon vinden wel
Alvast bedankt voor jullie reacties
Mijn huidige "game pc" is alweer 6 jaar oud (ja, hij heeft het lang volgehouden

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen en studiewerk, geen videobewerking oid. Op het moment speel ik voornamelijk WoW en league of legends, maar ik heb ook graag dat het wat zwaardere games kan trekken voor de toekomst.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+- 800 euro inclusief assemblage
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Beeldscherm (dvi), goede usb-muis en toetsenbord (met ouderwetse aansluiting, geen usb) heb ik nog.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijstje wat ik heb samengesteld.
Een ding dat ik niet graag weg laat is de SSD voor het besturingssysteem,
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee niet echt. Op het moment gebruik ik alles AMD, maar voor mijn nieuwe computer neig ik meer naar een intel processor.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals gezegd een SSD. Verder qua grootte of stilte geen specifieke eisen, zolang het niet te zot wordt, natuurlijk (ik hoef geen nieuwe stofzuiger

Ga je overklokken?
Nee.
Dit is mijn huidige samenstelling, wat mij zelf ideaal leek.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 180,70 | € 180,70 |
1 | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5 | € 129,90 | € 129,90 |
1 | Club 3D Radeon R9 290X 4GB royalAce | € 289,19 | € 289,19 |
1 | Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB | € 53,95 | € 53,95 |
1 | Cooler Master Silencio 352 | € 47,95 | € 47,95 |
1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 54,95 | € 54,95 |
1 | Cooler Master GM G550M | € 52,95 | € 52,95 |
1 | Kingston SSDNow V300 120GB | € 52,95 | € 52,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 862,54 |
Zoals je ziet is het wat over mijn budget heen, er komen dus ook nog assemblage kosten bij. Een paar specifieke vragen over mijn opstelling:
- Het is een oud model SSD, is dat erg?
- Is de 290 het extra geld waard t.o.v. de 280 in deze setup?
- Heb ik een te duur moederbord uitgekozen? Ik weet niet goed wat de eisen hieraan zijn en wat ik nodig heb als ik niet overklok.
- Zou 8gb intern geheugen genoeg zijn om een paar jaar vooruit te kunnen?
- Last but not least, past het überhaupt bij elkaar? Voor zover ik uit kon vinden wel
Alvast bedankt voor jullie reacties