Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Low budget laptop: Lenovo B

Pagina: 1
Acties:

• s0334650
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:23
Zouden jullie mij kunnen helpen een keuze te maken? Het gaat om een low-budget laptop die voor simpel computerwerk gebruikt gaat worden, enkel wat Office en internetten. Op termijn zou ik graag de mogelijkheid hebben om er een SSD bij te zetten, maar voor nu strekt het budget niet zo ver.

Ik heb nu 2 laptops op het oog en zou graag horen of het uitmaakt welke ik kies. Naar mijn idee zit er weinig verschil tussen, maar ik kan niet zo goed inschatten of de verschillende processoren veel uitmaken qua prestatie en accuduur. Het gaat om deze twee:

pricewatch: Lenovo Essential B50-70 MCC2EMH
en
pricewatch: Lenovo B50-30 (MCA2WMH)

Mochten jullie andere suggesties hebben, dan sta ik daar zeker ook voor open!

Wat ga je met je laptop doen?
Simpel schoolwerk, Office en dergelijke

Wat is je budget?
Het budget is laag, iets van €300

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Op basis van verhalen, vallen Acer, Packard Bell en HP voor mij af. Een DVD-RW heeft een sterke voorkeur.

[ Voor 1% gewijzigd door s0334650 op 15-05-2015 13:03 . Reden: extra voorkeur aangegeven ]

• Slaut
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-11 16:50
De CPU van de B50-70 is beter (http://www.cpubenchmark.n...php?cmp[]=2388&cmp[]=2200), deze heeft ook een DVD tray. Met een HDD caddy kun je misschien de DVD speler vervangen met een SSD of tweede hardeschijf.

Uiterlijk en aansluitingen zul je zelf moeten beoordelen. Ook hoe fijn het toetsenbord typt zul je uit reviews moeten lezen. Goedkope laptops hebben vaak plastic dat meegeeft met het typen, iets wat minder fijn is.

• s0334650
Bedankt voor je reactie. Ik heb de tweede laptop bij BCC zien staan en ik vond het een nette laptop om te zien en te voelen gezien de prijs.

• n0isH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-11 14:05
Is het geen optie voor je om tweedehands te gaan? Met een klein budget kun je nog redelijk leuke producten vinden in de V&A.

Ikzelf heb hier bijvoorbeeld nog een pricewatch: Asus K53TA-SX108V liggen die voor 120 euro van baasje mag wisselen waar ik te lui ben om hem op de V&A te zetten. Deze heeft net wat betere specs dan de laptops die jij hebt gekozen. Dan heb je nog ruim budget over om er direct een ssd in te doen, een 120gb bootschijf met de andere hdd als opslag in de dvd drive of 256gb normale schijf met dvd drive behouden.

Of natuurlijk een duurder aanbod tweedehands met echt betere specs. Ik loop zelf niet zo warm voor die celerons.

Edit: Laptop is inmiddels verkocht.

[ Voor 10% gewijzigd door n0isH op 27-05-2015 10:12 ]

• n0isH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-11 14:05
Rare dubbelpost.

[ Voor 96% gewijzigd door n0isH op 16-05-2015 11:00 ]

• s0334650
Helaas heeft de oude laptop het nu helemaal begeven, en aangezien er meteen vervanging nodig was, hebben we maar snel de B50-30 bij de bcc gehaald, al had ik liever die andere gekocht.
Tweedehands heeft sowieso niet mijn voorkeur ivm garantie,maar bedankt voor de suggestie.

• Barbabassie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-10 12:58
n0isH schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 10:59:
Is het geen optie voor je om tweedehands te gaan? Met een klein budget kun je nog redelijk leuke producten vinden in de V&A.

Ikzelf heb hier bijvoorbeeld nog een pricewatch: Asus K53TA-SX108V liggen die voor 120 euro van baasje mag wisselen waar ik te lui ben om hem op de V&A te zetten. Deze heeft net wat betere specs dan de laptops die jij hebt gekozen. Dan heb je nog ruim budget over om er direct een ssd in te doen, een 120gb bootschijf met de andere hdd als opslag in de dvd drive of 256gb normale schijf met dvd drive behouden.

Of natuurlijk een duurder aanbod tweedehands met echt betere specs. Ik loop zelf niet zo warm voor die celerons.
Niet om je topic te kapen, maar mijn laptop heeft het begeven en ben opzoek naar een vervanging in een wat krappe tijd ;) . Als de accu in ieder geval nog iets sap heeft (minstens 1,5 uur) , er geen noemenswaardige beschadigingen opzitten (anders dan de normale gebruikssporen) en je hem verstuurt (ik woon in Limburg). Wil ik hem best voor de 120 overnemen.

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-11 14:52

Gast1981

room with a moose!

Slaut schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 13:21:
De CPU van de B50-70 is beter (http://www.cpubenchmark.n...php?cmp[]=2388&cmp[]=2200), deze heeft ook een DVD tray. Met een HDD caddy kun je misschien de DVD speler vervangen met een SSD of tweede hardeschijf.
Verder in deze prijscategorie is het met name N2840 Celeron wat de klok slaat zo te zien.
Ik zoek voor familie in dezelfde range een laptopje met acceptabele snelheid.
Naast die Lenovo's kwam ik nog de Acer Aspire ES1-512 varianten tegen.
Kwalitatief en snelheidsgewijs is dat min of meer dezelfde categorie?

En met het oog op de toekomst/snelheid, zou het lonen om juist een zwaardere cpu te kiezen, of er zelf een ssd in te knallen?

edit: Nog een kleine toevoeging, ik kwam ook nog een Lenovo tegen met een Pentium 3558U i.p.v. een Celeron voor slechts een kleine meerprijs: pricewatch: Lenovo IdeaPad G50-70-59440331
Is dat volgens de kenners hier dan ook direct de betere keuze, voor slechts 3 tientjes meer??

[ Voor 19% gewijzigd door Gast1981 op 26-05-2015 13:14 ]

• oochiewallie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-08 10:32
Leg iets meer voor de B50-70 met i3-processor, dan zit je goed! De betere prestaties zijn het geld meer dan waard wat mij betreft.

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-11 14:52

Gast1981

room with a moose!

Thanks. Zou opzich het overwegen waard zijn voor mij, maar de schoonfamilie vind 300 echt de max ;)
Dus gezien de huidige aanbieding, van 400,- overal nu voor 289,- op te halen en de specs, lijkt het mij vooralsnog een goeie kanshebber.
Die i3's beginnen overal pas vanaf 400 zo te zien. Denk niet dat ik ze zover krijg.
Misschien in de toekomst een ssd'tje erin, mocht de snelheid toch tegenvallen.

[ Voor 25% gewijzigd door Gast1981 op 26-05-2015 13:49 ]

Pagina: 1