tips/feedback gevraagd over mijn website

Pagina: 1
Acties:
  • 413 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent v dijk
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-11-2023
Beste lezers,

Tijdens mijn opleiding netwerkbeheerder moesten we o.a. websites leren bouwen. Omdat ik na dit project het zonde vond om mijn website weg te gooien heb ik de bouw voortgezet. Nu bijna 2 jaar later is mijn website af. Toch loop ik tegen een aantal dingen aan.

Het concept:
De website is geheel gratis en dus niet commercieel. Op mijn websites kunnen verhuurders hun vakantiebungalow gratis aanbieden: *snip*

Ondanks ik dit gratis doe en geheel in mijn vrije tijd vind ik het erg moeilijk om verhuurders/bezoekers naar mijn website te krijgen.

Omdat ik er fan ben van tweakers en altijd leuke reacties zie of forums en niewsfeeds lijkt het mij een goed idee om ook is feedback te vragen van mensen die hier meer ervaring mee hebben. Mijn vraag is dan ook, heeft iemand nog tips voor mijn website en het promoten ervan.

Tot zo ver:
Ik vind het niet erg om wat geld in mijn website te steken ondanks ik er niks mee verdien. Daarom adverteer ik wel op marktplaats voor een klein bedrag per maand. Op google ben ik gewoon te vinden op bijvoorbeeld "huur een bungalow"
Verder heb ik heb een facebook en twitter pagina, maar hier komen niet heel veel bezoekers vandaan.
Per dag heb ik ongeveer 10 tot 30 bezoekers en er staan 30 vakantiebungalows op.
De website is gebouwdt met drupal.

Waarom doe ik het:
Omdat dit een van mijn eerste websites is heb ik hier veel van geleerd en ik leer er nog steets van. Ik vind het leuk om er aan te werken en uiteraard staat het goed op mijn CV.

Ik plaats dit bericht niet als reclame voor mijn site maar om het vragen van feedback ervan. Want meestal zie je je eigen fouten over het hoofd. ;).

[ Voor 1% gewijzigd door RobIII op 15-05-2015 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Ik heb niet gekeken naar je website, en ben ik ook niet van plan. Maar één van de eerste stappen die ik zou nemen is een aantal (zo veel mogelijk) verhuurders (bedrijven en particulieren) een email te sturen en hun te wijzen op jou website. Om op die wijze veel aanbieders op je site te hebben.
Verder ben je natuurlijk niet de enige aanbieder van dit soort website's en het gaat wel even duren voor je bekendheid krijgt, vooral al bezoekers via jou site geen (extra) voordeel kunnen verkrijgen als ze via jou komen/boeken.

Just my 2 cents :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-06 08:53

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

- tekst valt buiten de marge en staat dus voor het hout (Win7, Chrome)
- Ik zie teveel info midden op mn scherm. Hou meer van links de verfijnings tools en centraal de resultaten.
- Ik mis een list view. Grid view maakt het mijns inziens erg onoverzichtelijk
- 'Overige gegevens' valt over de omschrijving heen / de omschrijving valt deels weg door de 'Overige gegevens' button.
- 'Overige gegevens', is dat niet gewoon 'meer informatie' of 'meer'?
- Het houtpatroon op de achtergrond maakt het erg druk. M.i. gewoon wit, dat leest prettiger.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-06 07:39
de column width (van de bungalows) aan de buitenkant is kleiner dan aan de binnenkant en dat vloekt nogal
ik vind het form ook maar een beetje chaotisch in elkaar gezet
in de mobiele versie onderaan, is er te veel padding waardoor "laatste" op een nieuwe regel komt (is lelijk), zonder padding past ie er wel mooi op

huur bungalow logo lijkt de text wat onscherp, of is dat de bedoeling?

[ Voor 13% gewijzigd door TI_Observer op 15-05-2015 12:49 ]

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:20

Roytoch

Nietes

Alternative schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 12:37:
Maar één van de eerste stappen die ik zou nemen is een aantal (zo veel mogelijk) verhuurders (bedrijven en particulieren) een email te sturen en hun te wijzen op jou website.
Lijkt me niet een heel goed idee, iets met spamwetgeving.

Volgens mij heb je grofweg 3 opties:
  1. Je site heeft een verdienmodel. Je kan nu een richtomzet per aangemeld huis, of bezoeker, of andere metric definieren en op die manier je advertentiestrategie verbeteren. AdWords bijvoorbeeld, of kijken of je geen display-advertenties kan draaien op andere websites.
  2. Je hebt geen verdienmodel maar wel euro's die branden in je zakken. Je definieert een maximale-kosten-per-aanmelding en volgt de stappen uit 1.
  3. Je hebt geen verdienmodel, geen wens om veel geld te verbranden, maar wel een website die by far superieur is aan welke concurrent dan ook. Deze optie kost veel tijd - je moet je website sterk gaan verbeteren en je moet langzaam gaan bouwen.
In alle gevallen begint de site het best te lopen als je zowel een X aantal bungalows, als een X aantal bezoekers hebt. Voor verhuurders moet het qua potentiele huurders de moeite waard zijn, voor potentiele huurders heeft je site pas waarde als er voldoende bungalows op staan. Dat moment moet je dus of zo snel mogelijk gaan bereiken (kost geld) of er veel en goed werk instoppen (kost ook geld, maar dan in termen van tijd).

Het basisissue is denk ik dat je niet echt een gat vult. Er zijn al veel plaatsen waafr iemand een bungalow kan verhuren. Er is altijd plek voor iets beters, uiteraard, dus als je blijft itereren aan je website en je steekt er genoeg tijd in vergroot je in ieder geval de kans dat je het moment waarop het gaat lopen bereikt.

Wat tips aangaande design (niet dat ik denk dat dat je grootste probleem is, maar afijn ;))
  1. Geef de boel wat ademruimte (meer wit, meer wit!). Tekst loopt buiten je divjes, er is weinig witruimte om tekst heen, line-heights zijn onprettig.
  2. Je hero-image bovenaan, die slideshow... weg ermee. Het voegt amper wat toe en zorgt ervoor dat ik eerst 500px naar beneden moet scrollen voor ik de daadwerkelijke content zie.
  3. Als je paint gebruikt hebt voor je logo: gebruik iets als paint.net of acorn of pixelmator (photoshop lijkt me wat duur). Op dit moment is je logo nogal pixelated.

[ Voor 14% gewijzigd door Roytoch op 15-05-2015 12:55 ]

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
@Roytoch
Iemand eenmalig een mail sturen maakt het nog geen spam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:20

Roytoch

Nietes

Alternative schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 12:56:
@Roytoch
Jawel. Alleen als je een bestaande klantrelatie hebt of als de ontvanger met dubbele bevestiging heeft aangegeven je commerciële e-mail te willen ontvangen. Dat voelt misschien grijs omdat de website in dit topic niet direct commerciëel is, maar dat is in deze niet heel relevant. Het blijft een dienst waarvoor je ongevraagd e-mails zou verzenden.

Dat je er waarschijnlijk wel mee wegkomt is een andere kwestie uiteraard.

[ Voor 5% gewijzigd door Roytoch op 15-05-2015 13:03 ]

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Alternative schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 12:56:
@Roytoch
Ik heb geen idee, ik ontvang 1 irritant bericht van een bedrijf en blokkeer hun servers, of ze dan verdere berichten sturen weet ik niet, maar het eerste is al gewoon spam ;)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
We doen hier niet aan sitechecks ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.