[ADV] Online Java Academy Afl. 8 - powered by Capgemini Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:20
Mede-auteurs:
  • Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:49

Prx

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

Dipsausje

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/eymegmlRPqoNEYKqIU7jdGmZ/full.jpg

Wat Java is, hoeven we je hier op Tweakers niet te vertellen en dat het een van de meest populaire programmeertalen is, ook niet. Veel van onze bezoekers staan aan het begin van hun carrière, hebben al wel enige programmeerkennis maar willen -als ze dat nog niet kunnen- ook graag in Java kunnen programmeren.

Herken je je in het bovenstaande, dan hebben we goed nieuws voor je. Tweakers en Capgemini hebben de handen ineen geslagen en speciaal voor de beginnende Java-programmeur een serie tutorials ontwikkeld. In twaalf afleveringen nemen we je graag mee in de wereld van Java en leren we je de basics van het ontwikkelen van een app in Java.

We beginnen (relatief) eenvoudig en voeren het niveau gaandeweg wat op. Iedere week komen er twee of drie nieuwe afleveringen online. Aan het einde van de tutorialreeks ben je in staat om zelf een app te ontwikkelen in Java. Bekijk op de actiepagina het overzicht van de tutorials.

De nieuwe tutorial bouwt telkens voort op de vorige tutorial. Mocht je al wat meer ervaring hebben, dan kun je ook tussentijds instappen. Bij iedere tutorial hebben we een forumtopic geopend. In dat topic kun je terecht met vragen en opmerkingen en helpen medewerkers van Capgemini (Dipsausje en Prx), Tweakers en vast ook andere users je graag verder.

Aan het einde van de reeks dagen we je graag uit om een eigen app te ontwikkelen en in te sturen. Degene met de beste* inzending belonen we met een Java Certified Associate Track-opleiding, ter waarde van € 7.500! Inzenden kan t/m 12 juli via e-mailadres: onlinejavaacademy@tweakers.net.

Tutorial 8: Dynamisch layout detailpagina
We gaan in deze tutorial verder met de ReisAdvies applicatie, waar we in de vorige aflevering mee gestart zijn. We leren je hoe je een detailpagina kunt importeren voor het land dat je hebt geselecteerd en hoe je informatie kunt weergeven die je uit de API ophaalt.

Gesneden koek voor je of kunnen we je ergens mee helpen?

Publicatieschema
tutorial 1 Development environment & Hello world topic 19-5-2015
tutorial 2 Layouts en eerste interactie topic21-5-2015
tutorial 3 Views en navigatie topic26-5-2015
tutorial 4 Actionbar en Searchview topic28-5-2015
tutorial 5 Debuggen, loggen en breakpointstopic 2-6-2015
tutorial 6 Externe libraries en het laden van plaatjestopic 4-6-2015
tutorial 7 Data van API ophalen en weergeven topic9-6-2015
tutorial 8 Dynamisch layout detailpagina topic11-6-2015
tutorial 9 Refresh in menu en dynamische titels topic16-6-2015
tutorial 10 Notificaties topic18-6-2015
tutorial 11 App voorbereiden op Storetopic 23-6-2015
tutorial 12 Recap en tips voor jouw eigen app topic25-6-2015
Inzenden tot en met:12-7-2015

De links werken vanaf 09:00 uur op de genoemde publicatiedatum.

[ Voor 45% gewijzigd door zeef op 03-06-2015 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 494871

De code onder de video mist een <country> generic. Net zoals in de vorige tutorial wordt deze door de browser als html-tag gezien en wordt niet op de webpagina weergegeven. Misschien is het handig de code op een andere manier onder de videos te plaatsen. Ook met het aantal linebreaks is het af en toe wat lastig de juiste code in de applicatie te krijgen.

Hij moet in de regel vlak boven de tweede @override

service.getCountry(id, "json", new Callback<Country>() {

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aliminati
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-09-2020
Klopt inderdaad, ik zal deze even aanpassen. Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:17
Beetje off tiopic, maar blijven deze videos voor altijd online of worden ze uit de lucht gehaald nadat de contest is afgelopen? Zou namelijk graag de tutorials volgen maar zit op moment met een volle agenda en weinig vrije tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Boomhunta schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 00:57:
Beetje off tiopic, maar blijven deze videos voor altijd online of worden ze uit de lucht gehaald nadat de contest is afgelopen? Zou namelijk graag de tutorials volgen maar zit op moment met een volle agenda en weinig vrije tijd.
Ze blijven sowieso tot het einde van het jaar staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:17
Dipsausje schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 09:42:
[...]

Ze blijven sowieso tot het einde van het jaar staan.
Top, dan weet ik wat straks tijdens mij vakantie kan doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 673549

Zo te zien heeft niemand last van
for (CountryContent content : result.getContent()) {
Met rode underline
Incompatible Types
Needed: package com.example.gerard.tweakersreisadvies.CountryContent
found: java.lang.Object

Inmiddels fout gevonden, in Country class mistte menig generic waaronder ArrayList<CountryContent> getContent()

Die stonden niet onderin de code, en ook niet in de pure htmlcode van de pagina.
Op zich wel goed om de code op deze manier door te nemen. 't zal wel niet de bedoeling zijn.

Wat de <code> onder de video's betreft.
Gewoon een zipje met de code tot dan toe zou ook wel makkelijk zijn toch?
In elk geval leuk om om deze manier eindelijk eens met android aan de gang te zijn gegaan.

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 673549 op 21-06-2015 13:28 . Reden: fout inmiddels gevonden ]

• working
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20-09-2022
Anoniem: 673549 schreef op zondag 21 juni 2015 @ 12:15:
Met rode underline
Incompatible Types

Inmiddels fout gevonden, in Country class mistte menig generic waaronder ArrayList<CountryContent> getContent()

Die stonden niet onderin de code, en ook niet in de pure htmlcode van de pagina.
Op zich wel goed om de code op deze manier door te nemen. 't zal wel niet de bedoeling zijn.

In elk geval leuk om om deze manier eindelijk eens met android aan de gang te zijn gegaan.
Ik bljf hetzelfde probleem houden.
Zou je misschien iets uitgebreider willen omschrijven wat je hebt gedaan om dit op te lossen?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 697205

Thnx zo kreeg ik ook de foutmelding weg.
Anoniem: 673549 schreef op zondag 21 juni 2015 @ 12:15:
Met rode underline
Incompatible Types

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• working
[quote]Anoniem: 697205 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 00:35:

Zou je kunnen omschrijven wat je hebt gedaan?
Ik heb het helaas nog niet op kunnen lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu mijn app stopt als ik de details opvraag van een bepaald land iemand een oplossing?
De code in de class Country.java
Moet er zo uit zien: (dan is de foutmelding weg)
@Override
public String toString() {return this.location;
}
public ArrayList<CountryContent> getContent(){ return content;
}
working schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 12:31:
[quote]Anoniem: 697205 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 00:35:

Zou je kunnen omschrijven wat je hebt gedaan?
Ik heb het helaas nog niet op kunnen lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen reactie's ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• working
ik had hetzelfde maar dat kwam door een typefout in TravelAdviceService in de:
@GET("/{id}")
void getCountry(@Path("id") String id, @Query("output") String output, Callback<Country> callback);

nu crasht de app niet meer maar ik krijg nog geen tekst op de detailpagina te zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• working
ik krijg nu de volgende foutmelding:

Retrofit heeft de volgende error teruggegeven: com.google.gson.JsonSyntaxException: java.lang.IllegalStateException: Expected BEGIN_OBJECT but was STRING at line 1 column 1 path

Nog steeds niet goed hier.
Wat ik niet snap is dat je hier een tutorial doet maar dat de meegegeven code hier en daar met fouten zit is dit om het wat uitdagender te maken?

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 697205 op 23-09-2015 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

hneel

denkt er het zijne van

Kijk bij tutorial 7 op 2:15. Daar zie je dat achter elke ArrayList nog wat extra's moet.
Pagina: 1