Slackware 7.1 en Asus CUV4X-DLS moederbord.

Pagina: 1
Acties:

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 22:24

aKra

Intentionally left blank.

Topicstarter
Beste Tweakertjes,

Ik heb nu een week hier zo'n ASUS DUAL moederbord liggen, hierop zit een SCSI controller van Symbios (LSI?)...

Deze wordt niet standaard ondersteund door Slackware 7.1, hoe kan ik er toch voor zorgen dat ik Slackware 7.1 op een van die SCSI HDD's krijg geinstalleerd?

Op IDE kan ik hem zo installeren, en als ik dan de sym538xx bak in de kernel werken alle SCSI drives perfect, alleen wil ik het OS ook op de SCSI disks...

Als ik een bootdisk maak met de sym538xx.s van slackware dan pakt ie de controller niet...

Iemand die het zelfde board heeft en Slackware 7.1?

Verwijderd

Op zondag 17 juni 2001 13:48 schreef Bitfreak het volgende:
Beste Tweakertjes,

Ik heb nu een week hier zo'n ASUS DUAL moederbord liggen, hierop zit een SCSI controller van Symbios (LSI?)...

Deze wordt niet standaard ondersteund door Slackware 7.1, hoe kan ik er toch voor zorgen dat ik Slackware 7.1 op een van die SCSI HDD's krijg geinstalleerd?

Op IDE kan ik hem zo installeren, en als ik dan de sym538xx bak in de kernel werken alle SCSI drives perfect, alleen wil ik het OS ook op de SCSI disks...

Als ik een bootdisk maak met de sym538xx.s van slackware dan pakt ie de controller niet...

Iemand die het zelfde board heeft en Slackware 7.1?
je zou de slackware-current kunnen proberen...hij is _BIJNA_ 8.0.0, hij is al frozen :)

• aKra

aKra

Topicstarter
Hmmm... Waar is die dan neertehalen?

Want, ik heb nu Debian 2.2 Reversie 3 in mijn download lijst staan (3 CD's) en de eerste CD wou niet eens relaxt booten, dus dat zou ook wel niet werken...

En RedHat 7.1 heeft probleempjes met SMP... :?

ftp://ftp.slackware.com -> USA, ik zoek iets in de buurt van hier in Nederland... (Schotel etc.)

Verwijderd

er zijn nl slackware mirrors, maar die zijn meestal niet gelijk up-to-date :(

slackware-current:

ftp://ftp.slackware.com/pub/slackware/slackware-current/

je moet dan gewoon de disksets uit de slakware directory binnenhalen die je ook echt nodig hebt (voor een server is X dus niet nodig enzo)

Ook moet je uit de bootdsks.144 directory de goede bootdisk downloaden (die blabla.s dus) en uit de rootdsks de color.gz disk.

De slackware-current heeft nog geen ISO, daar moet je op wachten totdat ie officieel gereleased is, je moet dus moet bootfloppen werken

Pas wel op als je met de current gaat spelen, er kunnen nog makkelijk bugs inzitten enzo, hou dus goed de changelog bij (ook in die directory te vinden)

• aKra

aKra

Topicstarter
Ik heb een nieuwe bootdiskette gevonden die tenminste wel meteen werkt, alleen krijg ik nu zeer vage problemen...

Ik krijg allemaal 'package' errors tijdens het installen, iets van dat te .gz's kapot zijn...

Terwijl als ik een andere machine installeer niks aan de hand is...

Verwijderd

Op zondag 17 juni 2001 15:41 schreef Bitfreak het volgende:
Ik heb een nieuwe bootdiskette gevonden die tenminste wel meteen werkt, alleen krijg ik nu zeer vage problemen...

Ik krijg allemaal 'package' errors tijdens het installen, iets van dat te .gz's kapot zijn...

Terwijl als ik een andere machine installeer niks aan de hand is...
Rotte CD speler / slechte kwaliteit CD :?

• aKra

aKra

Topicstarter
Een HP CD, en met dezelfde CD en CD-Speler op een ander systeem installeert ie nog steeds zonder errors...

Ook geprobeerd met 'n nieuwe geburnde CD en andere CD speler, nog niet...

Verwijderd

Op zondag 17 juni 2001 15:41 schreef Bitfreak het volgende:
waar hoort die bij dan :?

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Slackware-current downloaden kan van ftp://dl.xs4all.nl/ die is het meest up2date. Altijd de laatste slackware-current.

Van dat probleem met het installeren van Slackware dat ligt waarschijnlijk niet aan de cd-rom of aan de cd-romspeler, maar aan het brak geheugen of ieta anders in de computer dat niet goed functioneerd. Ik heb ooit hetzelfde probleem gehad, omdat het geheugen niet in de computer thuishoorde. Linux vergt nu eenmaal meer van je hardware dan andere systemen.
Wat je eens zou kunne proberen is een programma compileren. Als je dan sugnal 11's krijgt is je geheugen waarschijnlijk kaduuk. Ik geloof dat daar zo'n handig tooltje voor was, memtest86 ofzooiets...

[deze advertentieruimte is te koop]

Verwijderd

mjah, die xs4all mirror is niet up-to-date, das wel zonde er missen en paar van de nieuwste veranderingen :(

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 00:58
Op zondag 17 juni 2001 13:57 schreef fkooman het volgende:

[..]

je zou de slackware-current kunnen proberen...hij is _BIJNA_ 8.0.0, hij is al frozen :)
8.0.0 :?

Voor zover ik weet wordt de nieuwe slackware versie 7.2.0

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 06:23 schreef Phantom_ het volgende:

[..]

8.0.0 :?

Voor zover ik weet wordt de nieuwe slackware versie 7.2.0
Check het devel forum en de bootfloppen van slackware-current :)

• aKra

aKra

Topicstarter
Hmmmm... Ik heb mijn Plextor CD-Writer erop aangesloten en nu is die eindelijk geinstalleerd...

Brak geheugen, zal wel niet...

2GB aan Kingston ECC geheugen...

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 00:58
Op maandag 18 juni 2001 09:45 schreef fkooman het volgende:

[..]

Check het devel forum en de bootfloppen van slackware-current :)
Cool :)
Pagina: 1