[ADV] Online Java Academy Afl. 3 - powered by Capgemini Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:48
Mede-auteurs:
  • Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-07 16:49

Prx

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

Dipsausje

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/XPKExuGL0EPUvkCAeVOZt3ry/full.jpg

Wat Java is, hoeven we je hier op Tweakers niet te vertellen en dat het een van de meest populaire programmeertalen is, ook niet. Veel van onze bezoekers staan aan het begin van hun carrière, hebben al wel enige programmeerkennis maar willen -als ze dat nog niet kunnen- ook graag in Java kunnen programmeren.

Herken je je in het bovenstaande, dan hebben we goed nieuws voor je. Tweakers en Capgemini hebben de handen ineen geslagen en speciaal voor de beginnende Java-programmeur een serie tutorials ontwikkeld. In twaalf afleveringen nemen we je graag mee in de wereld van Java en leren we je de basics van het ontwikkelen van een app in Java.

We beginnen (relatief) eenvoudig en voeren het niveau gaandeweg wat op. Iedere week komen er twee of drie nieuwe afleveringen online. Aan het einde van de tutorialreeks ben je in staat om zelf een app te ontwikkelen in Java. Bekijk op de actiepagina het overzicht van de tutorials.

De nieuwe tutorial bouwt telkens voort op de vorige tutorial. Mocht je al wat meer ervaring hebben, dan kun je ook tussentijds instappen. Bij iedere tutorial hebben we een forumtopic geopend. In dat topic kun je terecht met vragen en opmerkingen en helpen medewerkers van Capgemini (Dipsausje en Prx), Tweakers en vast ook andere users je graag verder.

Aan het einde van de reeks dagen we je graag uit om een eigen app te ontwikkelen en in te sturen. Degene met de beste* inzending belonen we met een Java Certified Associate Track-opleiding, ter waarde van € 7.500! Inzenden kan t/m 12 juli via e-mailadres: onlinejavaacademy@tweakers.net.

Tutorial 3: Views en navigatie
In deze derde tutorial gaan we aan de slag met Views, navigatie en lijsten. We maken een applicatie waarin je van een overzicht gaat navigeren naar een detailweergave. Hoe gaat dit je af? Heb je vragen, laat het ons weten!

Publicatieschema
tutorial 1 Development environment & Hello world topic 19-5-2015
tutorial 2 Layouts en eerste interactie topic21-5-2015
tutorial 3 Views en navigatie topic26-5-2015
tutorial 4 Actionbar en Searchview topic28-5-2015
tutorial 5 Debuggen, loggen en breakpointstopic 2-6-2015
tutorial 6 Externe libraries en het laden van plaatjestopic 4-6-2015
tutorial 7 Data van API ophalen en weergeven topic9-6-2015
tutorial 8 Dynamisch layout detailpagina topic11-6-2015
tutorial 9 Refresh in menu en dynamische titels topic16-6-2015
tutorial 10 Notificaties topic18-6-2015
tutorial 11 App voorbereiden op Storetopic 23-6-2015
tutorial 12 Recap en tips voor jouw eigen app topic25-6-2015
Inzenden tot en met:12-7-2015

De links werken vanaf 09:00 uur op de genoemde publicatiedatum.

[ Voor 46% gewijzigd door zeef op 03-06-2015 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-07 17:14

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Sorry dat ik het zeg maar deze video's zijn zo summier en beknopt, daar kan ik eerlijk gezegd niet zo veel mee. Met de challenges wordt je vervolgens zo in het (demotiverende) diepe gegooid, vooral frustrerend dat er vervolgens niet op teruggekomen wordt zodat je een beetje weet of je in de goede richting zat.

Er wordt gezegd dat je hier Java leert, maar eigenlijk leer je Android developen en gaan ze er vanuit dat je al Java kent.

Het liefst zou ik zien dat 'ie het listgebeuren vanaf de grond ging opbouwen en uitleggen, dan weet je pas echt waar je mee bezig bent. Natuurlijk kun je alles zelf uitzoeken, maar waarom zou ik die video's dan überhaupt nog kijken? Ik hoop echt dat er nog een keer een Android versie voor CS193P komt op iTunesU, want daar heb ik wel echt veel van opgestoken.

Desondanks blijf ik de video's wel volgen en probeer ik er wat van te maken :).

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostlek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-06 11:16
Digital-DNA schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 21:34:
Sorry dat ik het zeg maar deze video's zijn zo summier en beknopt, daar kan ik eerlijk gezegd niet zo veel mee. Met de challenges wordt je vervolgens zo in het (demotiverende) diepe gegooid, vooral frustrerend dat er vervolgens niet op teruggekomen wordt zodat je een beetje weet of je in de goede richting zat.

Er wordt gezegd dat je hier Java leert, maar eigenlijk leer je Android developen en gaan ze er vanuit dat je al Java kent.

Het liefst zou ik zien dat 'ie het listgebeuren vanaf de grond ging opbouwen en uitleggen, dan weet je pas echt waar je mee bezig bent. Natuurlijk kun je alles zelf uitzoeken, maar waarom zou ik die video's dan überhaupt nog kijken? Ik hoop echt dat er nog een keer een Android versie voor CS193P komt op iTunesU, want daar heb ik wel echt veel van opgestoken.

Desondanks blijf ik de video's wel volgen en probeer ik er wat van te maken :).
Ik denk dat je wel wat hebt maar niet veel met het leren van Java voor het maken van apps. Het leuke is is dat je weet wat al die code kan doen. Wat het nadeel is, is dat de helft niet werkt in Android en de helft anders is. Zoals hij zei in #1, Toast kent Java niet, dat kan een Java-developer ook niet als hij nog nooit met android heeft gewerkt

«Nooit geschoten is altijd mis»

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekfct
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-07 20:17
Digital-DNA schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 21:34:
Zeker bij deze tutorial ben ik het met je eens. Er worden ineens Fragments geintroduceerd, zonder uit te leggen wat dit voor gevolgen voor je interne structuur heeft. Ook is de tweede challenge wel erg hoog gegrepen voor absolute beginners: ListViews en ListAdapters zouden in veel meer detail besproken moeten worden.

Desalniettemin heb ik een repo op Github gemaakt met mogelijke uitwerkingen voor de challenges. Doe er je voordeel mee, maar probeer het uiteraard eerst zelf! :)

Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 08:57

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Dank voor de repo.
Helpt toch voor paar dingen om ze duidelijker te krijgen :D
Zeker voor de challenges.

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 674598

Ik moet zeggen dat de opdracht bij challenge 3b me gewoon niet duidelijk is. Voor een beginner op het Android plaform is dit gewoon teveel ruimte voor eigen interpretatie en invulling terwijl ik behoefte heb aan wat duidelijke stappen. Iemand die wat uitleg kan geven over wat hier de bedoeling is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annan
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-07 06:19
De vorige challenges gingen me goed af. Ik moet echter nu ook toegeven dat ik geen idee heb hoe te starten met challenge 3B. Ik zie heel wat info over ListViews bij de links, maar om dat om te zetten naar werkende code, dat is heel andere koek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heli0s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-04 15:07

Heli0s

Liberate tuteme ex inferis

Ook ik vind deze video wat minder, het is niet meer dan de default gegenereerde code door klicken. Nu bergrijp ik dat er eigen input word verwacht, maar er word echt heel weinig uitleg gegeven. En zoals al eerder aangegeven, echt java leer je hier niet.

The fear that keeps me going and going and going. Is the same fear that brings me to my knees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Annan schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 21:59:
De vorige challenges gingen me goed af. Ik moet echter nu ook toegeven dat ik geen idee heb hoe te starten met challenge 3B. Ik zie heel wat info over ListViews bij de links, maar om dat om te zetten naar werkende code, dat is heel andere koek...
Het idee is om de listview te tonen met een andere dan de standaard layout. Misschien dat deze tutorial je verder op weg kan helpen? http://www.vogella.com/tu...roidListView/article.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 723415

Ik hoop dat iemand dit nog leest. Ik ben voor school met android bezig. nu bak ik er nog niks van en vond ik deze tutorial, nu is alleen het feit dat geen van de filmpjes het bij mij in ieder geval doen. klopt dit of is dit een fout bij mij thuis(heb op meerdere computers/laptops, meerdere browsers en ingelogd of uitgelogd geprobeerd) is er een mogelijkheid deze alsnog te kijken want het is niet te volgen zonder uitleg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07 13:29
It's not just you. Bij mij doen ze het ook niet.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 723415

ze doen het nu wel!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kaasbroodje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-08-2024
Ik ga binnenkort een opleiding HBO informatie doen en ik dacht ik ga deze lessen eens volgen.

Jammer dat de Android studio bij mij hele andere files produceerd met de voorbeelden, ik kon les 2 nog aardig goed volgen maar nu is de hele structuur anders dan die in de fimples. Iemand tips?

- Edit

Ik heb de versie gevonden die ook gebruikt wordt in de video's. Ik ga deze installeren en gebruiken om te zien of het dan wel lukt (V1.01)
Mochten meer mensen deze versie nodig hebben:
http://tools.android.com/download/studio/canary/1-0-1

[ Voor 30% gewijzigd door Kaasbroodje op 01-02-2016 19:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macrobody
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-03-2021
Ja helaas, ik dacht ik volg deze tutorial en dan ga ik een appje bouwen. Maar ondanks dat ik precies volg wat er gezegd werd kreeg ik maar 1 fragment file, dus
ItemDetailActivity
ItemDetailFragment
ItemListActivity

En dan kan je dus de rest niet meer volgen omdat in afl 4 hier verder op geborduurd wordt. Waarschijnlijk omdat het al een jaar oud is. Er worden ook geen 3 items aangemaakt maar 25, dus er is wel degelijks iets veranderd in de android studio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukw
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-03-2023
Ik had deze vorig jaar dus niet gezien en dacht ik ga deze lessen volgen maar deze les kan ik niet volgen omdat de laatste versie van Android Studio andere files aanmaakt, jammer!
Pagina: 1