Toon posts:

Nerds voor het computertijdperk

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Tegenwoordig zijn nerds redelijk makkelijk te herkennen: ze hebben naast 4 pennen in hun borstzakje een uptime waar tweakers.net nog een puntje aan kan zuigen ;)
Maar toen er nog geen computers waren, waren er toen ook geen echte nerds :?

Verwijderd

Tja, iedereen heeft een eigen mening over het woord nerd. De ene vindt degene die achter zijn computer gekluisterd is een nerd, de ander vindt degene die een paar pennen bij zich heeft en een bril draagt een nerd. Wat maakt het ook uit, zolang hij/zij maar plezier heeft.

• Psychoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01 00:04

Psychoot

1337n00b^

mee eens. Geef eerst maar eens een goeie definitie van een "nerd"

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-01 14:40
een nerd heeft altijd eigenlijk een veels te negatief imago gehad.

het is een benaming voor een groep die zich onderschijt. zoals bv alto's, straight edge, punkers etc.

De laatste jaren is de negatieve houding tegenover nerds al flink afgenomen.

Waarom zo negatief altijd (omdat ze anders zijn?) want ik ken nerds die veel gelukiger zijn dan de mensen die zich graag bestempelen als "normaal".

Ik denk dat nerds vooral meer kennis in huis hebben, en intenser leven (wat opzich ook niet geluk hoeft tezijn (meer info==meer problemen).

En zelfs tegenwoordig heb je denk ik nerds die niks om een computer geven, meestal is dit wel het geval omdat nerds kicken op objectieve informatie, en wiskundige berekenigen.

Dit zijn de mensen die (vaak) op hoog niveau studeren/gesturdeerd hebben. en zich vaak/lang bezig houden met wiskundige berekingen etc.
En dus een heel beperkt social-life hebben.

dus ik denk dat de old-school nerds :) mensen waren die (en nog steeds) zich vooral
a) studie/voorkeur voor exacte vakken had
b) weinig sociale contacten, maar wel in het bezit van sociale vaardigheden!

Verwijderd

Ik zelf beschouw me als een echte nerd. Ik ben 16 jaar, doe niet veel anders dan computeren. Ik zit meestal tot over drieen achter de computer. Ik hoef pas na de vakantie weer naar school en tot die tijd doe ik echt weinig anders als computeren.
Om een voorbeeld te geven ik vind de hoofdrolspelers van Revenge of the nerds fantastisch. Nerds zijn over het algemeen intelligenter dan de neuro typicals. Ik vind zelf dat er een 2e Nerd revolutie moet komen aangezien er nog steeds onbegrip bestaat tegen nerds.
Maar er is ook niet echt een mega groot verschil tussen nerds en niet nerds: bijvoorbeeld dat mijn zusje soms in de bioscoop films kijkt of huurt dan vraag ik welke en dan krijg ik meestal de titel van een film te horen die ik meestal een een half jaar eerder heb gezien via napster.
Maar er komen steeds meer kameraden en we worden steeds meer gerespecteerd simpel weg omdat we stoer 8-) zijn.

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-01 10:51
/onzin
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.