Geflitst in Duitsland in zone 30 aan 45, boete 25 Euro?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Net het genoegen gehad in Duitsland op de foto te gaan van een flitspaal, aan ca 45 in zone 30. Volgens http://www.howtogermany.c...-violations.html#speeding zou dit me 25 Euro gaan kosten. Kan het écht zo goedkoop zijn in Duitsland? What is the catch?

Wat is het addertje onder het gras? Om een voorbeeld te geven: in België krijg je bijvoorbeeld een boete van 100 Euro bij de rechtbank, je denkt: "Daar kom ik nog goed van af", maar je vergeet dat het bedrag vermenigvuldigd moet worden met één of andere coëfficiënt (waar ze een mooie naam voor hebben die ik vergeten ben) van 5.5 of zoiets, dus betaal je niet 100 Euro maar 550 Euro. Hoop maar dat ze hier ook niet zo'n ongein hebben.

In België zou me deze snelheidsovertreding een fortuin kosten, 45 in zone 30. Dank!

Of is er gewoon geen catch en is het 25 en heb ik eens geluk?

[ Voor 37% gewijzigd door demichel op 14-05-2015 22:58 ]

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:40
Verkeersboetes zijn hier (DE) altijd goedkoop, tenzij je bij wegwerkzaamheden veel te hard rijdt.

Geen catch, prijzen zijn gewoon veeel lager als in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:43

mb1

Alleen *2 als je land van herkomst geen rijbewijs met puntenstelsel kent....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

De_Bastaard schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 23:38:
Verkeersboetes zijn hier (DE) altijd goedkoop, tenzij je bij wegwerkzaamheden veel te hard rijdt.

Geen catch, prijzen zijn gewoon veeel lager als in NL.
Dat en ook bij wegwerkzaamheden valt het best mee.

Verder flitst men er vrij weinig, ook bij weg werkzaamheden valt het best mee (en dan nog staan ze vaak aan 't begin of aan t eind, vooral waar je over versmalde rijbanen direct langs de werkzaamheden/werklui rijd). Reminder dat er nog wel eens een flitser/flitspaal kan staan is vooral als er matrix borden boven de weg staan met snelheidsbegrenzing met een rode rand er om (net als in NL bij traject controlles) of lange afdalingen met snelheidslimiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
maat van me kreeg laatst een boete van 10 of 15 euro in Duitsland voor te snel rijden.

De boetes zijn daar gewoon echt laag. De Duitsers die ik ken lachen er zelfs om en trekken zich er niets van aan en gaan gewoon door met hun gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
mb1 schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 23:41:
Alleen *2 als je land van herkomst geen rijbewijs met puntenstelsel kent....
Dat wordt dus al 50€. Ach ja, het had erger kunnen zijn (in Frankrijk bijvoorbeeld...)

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:39

JB

Cédric roelt!

Duitsers houden zich ook veel beter aan de snelheid, dus wellicht wordt er daarom ook minder gecontroleerd en zijn de boetes lager. Valt me echt op, op de snelweg. Werkzaamheden, iedereen gaat netjes de snelheid rijden. In NL doet niemand dat. Worden ze nog geïrriteerd ook als je voor hun rijd :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Boetes zijn wellicht lager vanwege het uitgebreide puntenstelsel.
Je krijgt vrij snel een punt (en sommige punten blijven langer staan dan andere) en bij x aantal punten ben je je rijbewijs een maand kwijt.
40 te hard is sowieso rijbewijs een maand inleveren (eerder dan hier dus en ook bij niet op heterdaad).

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Laatst online: 09-09 12:46
demichel schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 21:55:
Net het genoegen gehad in Duitsland op de foto te gaan van een flitspaal, aan ca 45 in zone 30. Volgens http://www.howtogermany.c...-violations.html#speeding zou dit me 25 Euro gaan kosten. Kan het écht zo goedkoop zijn in Duitsland? What is the catch?

Wat is het addertje onder het gras? Om een voorbeeld te geven: in België krijg je bijvoorbeeld een boete van 100 Euro bij de rechtbank, je denkt: "Daar kom ik nog goed van af", maar je vergeet dat het bedrag vermenigvuldigd moet worden met één of andere coëfficiënt (waar ze een mooie naam voor hebben die ik vergeten ben) van 5.5 of zoiets, dus betaal je niet 100 Euro maar 550 Euro. Hoop maar dat ze hier ook niet zo'n ongein hebben.

In België zou me deze snelheidsovertreding een fortuin kosten, 45 in zone 30. Dank!

In België krijg je dat effect alleen bij uitspraak door een politierechter - de opdeciemen.
http://www.mijnboete.be/b...eidsboete/boete-snelheid/

Bij een voorstel tot onmiddellijke inning zou deze je een 100 - 150 euro kosten.
Ook hanteert men bij ons meestal een marge van 6km - in nederland is dat minder, in duitsland weet ik het niet.

Nog een instinker: die marge van 6km is een gunst, kom je voor een rechter dan kan die dat negeren. Wat wel eens vervelend kan zijn als je in beurt zit van de je-bent-nu-je-rijbewijs-kwijt grens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

JB schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 08:51:
Duitsers houden zich ook veel beter aan de snelheid, dus wellicht wordt er daarom ook minder gecontroleerd en zijn de boetes lager. Valt me echt op, op de snelweg. Werkzaamheden, iedereen gaat netjes de snelheid rijden. In NL doet niemand dat. Worden ze nog geïrriteerd ook als je voor hun rijd :/
Ook dat hangt van het type wegwerkzaamheden af. In mijn woon-werk verkeer in Bayern zat 3 maanden lang een stuk wegwerkzaamheden (zonder versmalde rijbanen op een bepaald stuk) en daar hield niemand zich aan. Waar het smaller werd, daar dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:39

JB

Cédric roelt!

GoldenSample schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 11:20:
[...]

Ook dat hangt van het type wegwerkzaamheden af. In mijn woon-werk verkeer in Bayern zat 3 maanden lang een stuk wegwerkzaamheden (zonder versmalde rijbanen op een bepaald stuk) en daar hield niemand zich aan. Waar het smaller werd, daar dan weer wel.
Tja das altijd wel dat mensen de regels aan hun laars lappen maar mijn indruk van de Duitser is wel dat zij meer fatsoen bewaren op de weg.

[ Voor 4% gewijzigd door JB op 15-05-2015 11:37 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

JB schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 11:36:
[...]

Tja das altijd maar mijn indruk van de Duitser is wel dat zij meer fatsoen bewaren op de weg.
Als de wegen meer op de Nederlandse Randstad lijken in een gebied is het al snel niet z'n verschil meer.

Dacht het ook, totdat ik er zelf woonde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:04
JB schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 08:51:
Wat mij opvalt is dat dit altijd geroepen wordt over Duitsers en hun rijstijl maar als ik er weer eens ben valt het me op dat het eigenlijk net zo goed/slecht gaat als in ons eigen Nederland 8)
Een NL (Nur Links) sticker zou veel Duitsers ook niet misstaan en ook bij werkzaamheden zijn er meer dan genoeg die net als in Nederland (flink) te hard rijden.
In juli zal ik er weer eens op letten als we onderweg zijn naar Denemarken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 17:08
Het gras is altijd groener aan de andere kant ;) Ik denk dat toch best gesteld kan worden dat zowel Duitsers als Nederlanders over het algemeen flink doorkachelen...

Then again, ik was laatst in de VS, waar iedereen zich keurig aan de snelheid hield, maar rode lichten de helft van de tijd volledig werden genegeerd.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Dit is een verkeerszaak. Die zouden ook nooit in SG blijven, dus een move naar VV.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Makkelijk schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 12:44:
Then again, ik was laatst in de VS, waar iedereen zich keurig aan de snelheid hield, maar rode lichten de helft van de tijd volledig werden genegeerd.
Je weet dat je daar naar rechts mag afslaan door rood? Tenzij er een bordje staat, "No turn on red".

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik was vorige week in Boston en kan het wel beamen. Veel "no turn on red", maar werd vrij genegeerd en ook rechtdoor regelmatig. En voetgangers nog vaker (hier ook, maar daar nog veel erger; liepen meer door rood dan die "wit").

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dat je maar beter kunt betalen omdat het een koopje is.

Mijn broertje was een paar maanden geleden in Duitsland met zijn Opel Vivaro. Dat ding is net te hoog voor de meeste parkeergarages of het zou nét passen. Die gok heeft hij niet genomen. Op een gegeven ogenblik zag hij een gewone auto van een taxistandplaats wegrijden. Zijn gedachte: dan kan ik daar mooi parkeren. Kostte hem iets van €15. Daarvoor heb je dan toch maar mooi de auto op de straat staan...

Verder had hij nog ergens een keer geen parkeerkaartje gekocht, hij kon nergens een parkeermeter vinden. Daar was het €10. Na enig rekenwerk was dat ook nog eens voordeliger dan een kaartje kopen per uur.

Dat weekend heeft hij nog een paar cadeaubonnen gehad van de Duitse Polizei. Hij heeft ze lachend aangenomen en netjes betaald. Volgende keer als hij weer in Duitsland is zal hij vast iets beter opletten maar hij hoeft zich geen zorgen te maken dat er nog openstaande boetes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 20:47
ninjazx9r98 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 15:54:
[...]

Wat mij opvalt is dat dit altijd geroepen wordt over Duitsers en hun rijstijl maar als ik er weer eens ben valt het me op dat het eigenlijk net zo goed/slecht gaat als in ons eigen Nederland 8)
Een NL (Nur Links) sticker zou veel Duitsers ook niet misstaan en ook bij werkzaamheden zijn er meer dan genoeg die net als in Nederland (flink) te hard rijden.
In juli zal ik er weer eens op letten als we onderweg zijn naar Denemarken.
Duitsers hebben inderdaad de neiging links te blijven hangen, zeker in een grote snellere auto. Echter zodra je maar even iets aandringt gaan ze altijd bij de eerste gelegenheid keurig naar rechts om je er direct langs te laten. Volg jij op 100 meter en je maakt geen aanstaalte of komt niet dichterbij dan blijven ze rijden want je wilt schijnbaar niet inhalen. Rij-cultuur denk ik?

Maar ontopic Duitsland is goedkoop met snelheidsovertredingen >:) Dus wees gerust.
En je krijgt ook nog altijd 3 foto's opgestuurd voor het geld. Ook parkeerbonnen zijn spot goedkoop. Keer per ongeluk op een plek gereseveerd voor 'Artz' gestaan. Koste me 7 euro. Dat is goedkoper dan een dag parkeren in de lokale parkeergarage :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:54

Tomatoman

Fulltime prutser

chime schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 10:29:
[...]
Bij een voorstel tot onmiddellijke inning zou deze je een 100 - 150 euro kosten.
Ook hanteert men bij ons meestal een marge van 6km - in nederland is dat minder, in duitsland weet ik het niet.
In Nederland wordt altijd een correctie van 3% naar beneden toegepast, omdat ook geijkte apparatuur in theorie nog een kleine afwijking zou kunnen hebben. De correctie is tenminste 3 km/h en wordt naar boven afgerond in hele kilometers per uur. Bij 100 km/h bedraagt de correctie 3 km/h (dat is precies 3%), bij 101 km/h is de correctie 4 km/h (101 x 3% = 3,03 km/h).

Verder wordt in Nederland beboet vanaf een overschrijding van ten minste 4 km/h na correctie. Uitzondering: bij een maximumsnelheid van 130 wordt al vanaf 131 km/h beboet.

Bovenop het boetebedrag komen in Nederland altijd € 7 adminstratiekosten.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

demichel schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 21:55:

Niet overdrijven he :)
Ik ben over laatst geflitst in een zone 30 @ 56km/h, koste mij 120€

En ik heb moeten voorkomen voor 136 te rijden waar je 70 mag, 60€ (x5) boete en 150€ slachtofferfonds.

BE is duur, maar lang niet zo duur als je zegt ;)

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik ben ooit in Duitsland geflitst bij werkzaamheden. Ik reed 105 waar je 80 mocht. Ik reed achter een Duitser aan en denk, die weet wel waar die flitsers zijn. Moest even vloeken maar ze hadden de flitser in een betonblok gegoten en bij het een na laatste betonblok erin gezet van de werkzaamheden. Ik stressen natuurlijk want hier in Nederland is het niet mals, nee in Duitsland was ik maar € 20 kwijt, meteen betalen en niet zeuren.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben half duitser, ook met alcohol zijn ze veel strenger. In den bosch heeft laatst iemand een bloedtest geweigerd na dodelijk ongeval. Hoe kan en mag dat en binnen week vrij.

Buurman van mn duitse opa en oma heeft zn audi met 160 in bebouwde kom op boom geplakt en ook nog met alcohol op. Verder niemand bij betrokken. Week vast gezeten, 5 jaar rij ontzegging met maandelijks urine test en daarna moet die ook weer op rijles en soort alcohol anonymous volgen.

Kunnen ze hier wat van leren
Pagina: 1