Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Gebruik laptop line- headphone out icm stereo versterker

Pagina: 1
Acties:

• Imagine
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 21-11-2015

Imagine

Is not an observer only

Topicstarter
Na aankoop van een nieuwe laptop en nog zoekende naar een DAC (die onder win8.1 64 bit werkt je mag een naam noemen als je een suggestie hebt ;) ) heb ik op het moment de laptop line/headphone out op de versterker aangesloten.

Omdat ik nergens kan vinden wat de audio specificaties van de laptop zijn maar even een vraag hier: Wat kunnen de consequenties zijn van het aansluiten van een headphone output op een aux in van de versterker?

De specifacties van de versterker heb ik natuurlijk wel:
Nominale gevoeligheid: 1V
Ingangsimpedantie: 10Ohm
Maximale ingang: 4,6 Vrms

Ik zie hier en daar voor een headphone uitgang wel wat waarden genoemd staan varierend van 0,5V tot 5V. Qua voltage zou ik redelijk binnen de marges kunnen blijven (volume staat nu op 60%). Nu weet ik niet wat het effect van de in- en uitgangsimpedantie kan hebben op het signaal?

Het geluid klinkt overigens wel ok (geen distortion oid). Wel wat zachter overigens dan ik gewend ben op dezelfde volume instelling van de versterker. Dus wellicht kan ik naar de 70% toe...

Heeft iemand een idee?

Edit:
Audiochip zou van SonicMaster zijn

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True