Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Accespoint voor 802.11n functionaliteit KPN Thomson TG789vn

Pagina: 1
Acties:

• Th0m4s
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-10 14:16
Dagdag!

Zoals wellicht bij sommige bekend is vind KPN het nodig om de 802.11n functie van de Experiabox (Thomson TG789vn) uit te zetten in een bepaalde firmware update van een aantal jaren geleden. Mijn vraag is nu het volgende:

Kan ik een accespoint kopen die het netwerk opvangt (802.11b/g) en een 802.11n signaal uitzendt? Ik heb namelijk een laptop die alleen maar een 802.11n netwerk kan gebruiken.

Alvast bedankt!

• rxr1991
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-10 18:02
ja dit kan, alleen vraag ik me af of het de beste oplossing is. Andere opties al overwogen?

netwerk chip op je laptop vervangen? (relatief eenvoudig te doen)
usb wlan adapter kopen? (voor 2 a 3 dollar ben je klaar)
goedkoopste router kopen en bedraad aansluiten

of de laatste optie die jezelf aandraagt een duur accesspoint kopen die dus meerdere SSID kan uitzenden (oude netwerk) en een nieuw netwerk kan uitzenden (met een ander protocol).

Kortom, is dat echt wat je wilt?

Verwijderd

Ik heb twijfels dat jij een laptop hebt die alleen n onderstuend. Alle WiFi apprattuur is "backwards compatible. Dus alle nieuwe apparatuur kan de stokoude b/g zien en connecten.

• Th0m4s
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-10 14:16
rxr1991 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 20:33:
ja dit kan, alleen vraag ik me af of het de beste oplossing is. Andere opties al overwogen?

netwerk chip op je laptop vervangen? (relatief eenvoudig te doen)
usb wlan adapter kopen? (voor 2 a 3 dollar ben je klaar)
goedkoopste router kopen en bedraad aansluiten

of de laatste optie die jezelf aandraagt een duur accesspoint kopen die dus meerdere SSID kan uitzenden (oude netwerk) en een nieuw netwerk kan uitzenden (met een ander protocol).

Kortom, is dat echt wat je wilt?
Ik had wat duidelijker moeten zijn, het is een pricewatch: HP Pavilion X2 10-k001nd welke dus volgens specs een 802.11n kaart heeft. Van deze weet ik niet of ik de netwerkchip kan vervangen. Het probleem is dat hij mijn thuiswifi niet ziet, terwijl elk ander apparaat hem wel ziet.
Verwijderd schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 09:52:
Ik heb twijfels dat jij een laptop hebt die alleen n onderstuend. Alle WiFi apprattuur is "backwards compatible. Dus alle nieuwe apparatuur kan de stokoude b/g zien en connecten.
Wat zou dan het probleem kunnen zijn? Want de x2 ziet mijn eigen wifi dus niet, waardoor ik dus (logischerwijs) geen verbinding kan maken..

Edit:
Na wat rond Googlen zonder het typenummer te gebruiken een potentiële oplossing gevonden: wifikanaal naar 8 of lager zetten. Voor als iemand in de toekomst hetzelfde probleem heeft en deze draad tegenkomt zal ik vanavond hier posten of het probleem bij mij verholpen is.

Edit 2:
Het switchen van het kanaal naar 3 heeft het probleem bij mij opgelost!

[ Voor 11% gewijzigd door Th0m4s op 18-05-2015 19:30 ]