Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roykee
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-05-2022
Hallo mensen,

Ik mag over een maandje een nieuwe telefoon uitkiezen en ben dus nogal wat research aan t doen naar welke telefoon een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft. Meerdere iphones gehad, maar de prijzen vind ik nu wel erg gortig worden, dus ik zoek het liever bij iets minder prijzigs. Daarnaast heb ik ook niet van die reuze klauwen, dus een telefoon met een niet al te groot scherm (4,5 inch of iets groter) vind ik ook al een stuk plezanter. Verder vind ik een goede accu en een (front)camera die mooie foto's maakt belangrijk. Deze hoeft echt geen fotograafkwaliteit foto's te maken, maar het zou fijn zijn om er wat mooie vakantiekiekjes mee te kunnen maken waarbij je wel een beetje in kunt zoomen zonder meteen pixels te kunnen tellen.

Na flink wat research heb ik momenteel de xperia Z3 compact op het oog, die goede review cijfers heeft en dus ook niet te groot en vooral niet te prijzig is (ik sta uiteraard open voor andere suggesties).

Alleen heb ik één voor mij héél belangrijke vraag, die niet alleen op deze xperia z3 compact slaat:
Als het scherm van de z3 breekt door een val, werkt de telefoon dan nog wel in de meeste gevallen?

Ik snap dat de touch niet werkt op het moment dat ook het touch-panel kapot is. Maar zoals bij de iphone een telefoon nog werkt na flink wat barsten, zo geldt dat geloof ik ook bij een samsung galaxy, nietwaar?
Uit ervaring heb ik geleerd dat de LG G2 na de barsten (tot twee maal toe) geen touch functies meer uitvoert. En aangezien ik vaak een kluns ben die, ondanks het soms gebruiken van telefoonhoesjes, z'n telefoon vaak genoeg laat vallen, is het voor mij dus heel belangrijk dat ik weet dat ik mijn telefoon nog steeds gebruiken kan tijdens de periode alvorens hij een dure reparatie moet ondergaan.

Ik hoop dus dat jullie me hier iets over kunnen zeggen uit eigen ervaring of uit links en websites waarin dit te vinden staan, want ik vind het maar moeilijk om hier iets over te vinden en of jullie me anders telefoons aan weten te raden die wel met een gebroken scherm werken en voor de rest aan mijn 'eisen' voldoen.

thanks in advance,

Roy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Uit eigen ervaring kan ik hier (gelukkig ;) ) niets over zeggen, maar als ik jou was, zou ik iig investeren in een zo degelijk mogelijk hoesje, vangt niet alles op, maar toch wel veel.

Verder heb ik meerdere klachten gelezen over spontaan brekende schermen bij de Z3 Compact, dus of dat nou zo'n goed idee is? Mogelijk heeft Sony dat inmiddels verholpen bij de nieuwere exemplaren van dat model, je kunt 't beste het betreffende toesteltopic even doorlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 601896

Alleen heb ik één voor mij héél belangrijke vraag, die niet alleen op deze xperia z3 compact slaat:
Als het scherm van de z3 breekt door een val, werkt de telefoon dan nog wel in de meeste gevallen?
Ik zou bij de sony je wel even verdiepen in de bouwkwaliteit van het toestel. Of de telefoon wel überhaupt een intern frame heeft. Want dat is bij niet alle moderne toestellen het geval.

Volgens mij mist de z3c net als zijn broeders ook dat 'interne' frame.

[YouTube: http://youtu.be/0hSWoSU6kaw]
[YouTube: http://youtu.be/ZTHlEotB_d4]
Radar over de Z1

De consumentenBond

[YouTube: http://youtu.be/lFCncfcK3HY]
Radar over de nieuwere z3

Planned_obsolescence is naar.

Bijna alle merken maken hun telefoon in China.
Mijn telefoon is in Mexico gemaakt, heeft een stalen frame om z'n 4.5" scherm, en is bijna onverwoestbaar, maar hij is die te groot voor jouw doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Radar en de consumentenbond over smartphones, dat is toch altijd wel erg zielig. Als je sommige verhalen leest en hoort, denk ik vooral "hoe dom kun je wezen?" in plaats van "shame on you Sony!"

Spontaan barstende schermen mag natuurlijk niet, maar de vraag is natuurlijk ook hoevaak het voor komt.

Maar dat een telefoon stuk gaat als je hem laat vallen, tja. Nogal veel dingen doen het niet meer als je laat stuiteren. Camera's, telefoons, eieren, baby's, kerstballen, telescopen, nitroglycerine, hardeschijven etc etc. Is dat werkelijk een nadeel of denken mensen dat waterdicht betekend idiot proof?

Echt, het eerste persoon in het eerste filmpje al
"dit verwacht ik niet als ik tegen een tafel aanloop" Wat denk je dan wat er gebeurd? het gros van de telefoons vind het niet heel prettig als die scherm-first de hoek van een tafel ontmoet.

Maar ook de klacht dat de service slecht is vind ik ongegrond. Als ik het goed herinner hoeft de verkoper alleen in de eerste 6 maanden te bewijzen dat iets als een defect scherm aan de verkoper ligt, en niet aan het toestel zelf. Erna moet de koper bewijs leveren dat hij er niks aan kan doen dat het product stuk is. Dat kan heel makkelijk zijn, maar veel plezier bij een gebarsten scherm. Bij de gemiddelde smarthphone is dat echt user abuse. Als ik na 1,5 jaar mijn telefoon laat stuiteren, heb ik een probleem, want de fabrikant kan er werkelijk niks aan doen dat ik mijn telefoon laat vallen. Het zou wat zijn als ik dan naar Nokia/MS zou gaan, "ja, ik heb het verneukt dus jullie mogen betalen".

Precies dat wordt ook gezegd in het tweede filmpje overigens.

USB kabel idem dito, ik kan in mijn L820, en andere telefoons met USB stekkert, zeker die stekker er verkeerd in doen, en waarschijnlijk sloop ik dan ook binnen de kortste keren in mijn USB poort. Maar, zoals in filmpje 3 gezegd word: je moet echt behoorlijk doordrukken wil je de boel slopen. En dan denk ik weer "hoe dom kun je wezen?" Als je voelt dat het niet past, trek hem eruit en ga kijken waarom het niet gaat. Natuurlijk had Sony voor het mooie een net wat betere poort moeten gebruiken, maar nadenken als consument is ook niet verboden.

Dankzij al dat geharde glas zullen Experia's zeker breekbaarder zijn dan telefoons met normaal glas en kunststof achterkantjes, maar om een telefoon af te wimpelen als zijnde zeer onbetrouwbaar en breekbaar gaat mij echt te ver.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Sowieso vraag ik mij af waarom je een telefoon op valbestendigheid koopt. Alsof je ermee wilt gaan smijten. En anders een armor-achtige case omheen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Als je zo'n ding in je broekzak stopt, en vervolgens er spanning opzet door 1 of andere houding aan te nemen, dan is dat toch ook een beetje logica dat zo'n telefoon daar niet bedoeld voor is?

Ik heb de Xperia T gehad, 2 jaar, zonder falen. Ik voelde zelf al aan wanneer dat ding niet in m'n broekzak zitten moest wanneer ik gehurkt ging ofzo... Is common sense. Zo'n telefoon hoeft niet een compleet arsenaal aan armor te hebben om het gros 'domme' gebruikers te kunnen weerstaan.

Die telefoon zal ook een uitvoerige test hebben gehad (lijkt me) vanuit fabriek om bepaalde krachten te weerstaan. Als ie dan toch breekt dan doe je klaarblijkelijk iets verkeerds. Sony maakte altijd goede toestellen, het zijn geen iphone's met alu behuizing. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 601896

Anoniem: 58485 schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 01:20:

Die telefoon zal ook een uitvoerige test hebben gehad (lijkt me) vanuit fabriek om bepaalde krachten te weerstaan. Als ie dan toch breekt dan doe je klaarblijkelijk iets verkeerds.
In een van de filmpjes van radar komt ook een professionele reparateur aan het woord. Die geeft aan dat er meer sony's dan welk merk dan ook binnenkomen.

En geeft daarnaast aan, dat de sony's een intern frame missen, iets wat andere telefoons wel hebben. Wat zorgt voor stevigheid en duurzaamheid van je telefoon.

De sony's lijken dus zwak, niet door incidenten maar door het ontwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pprs
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-08-2024
Ik zie hier de rapportages van Radar voorbij komen, echt schandalig slechte journalistiek moet ik zeggen. Ze hebben in die laatste rapportage over de Z3(c) als bron twee out-of-warranty reparatieboeren gevraagd "repareren jullie veel Sony?" en daar zeggen ze natuurlijk "Ja" op (bij alle merken waarschijnlijk). Er komt een deskundige in beeld die een scherm uitwringt alsof het een t-shirt is, die daarop breekt waarop hij zegt: "Zie je, zo makkelijk gaat dat". Dat was met elk willekeurig scherm gebeurd. Ik weet uit ervaring dat Sony praktisch alle garantieclaims onder garantie heeft afgehandeld binnen korte tijd, ook als je daar objectief je twijfels bij kon hebben. Om echt recht te doen aan het onderwerp zouden ze een reparateur moeten vragen die wel binnen garantie repareert.

De Sony's zijn helemaal van glas en dat heeft voor- en nadelen: minder valbestendigheid, maar een meer premium uitstraling en bovendien al snel waterdicht. Valschade laat zich niet voorspellen en is meestal een kwestie van geluk of pech. Ik denk dat je al met al beter een Sony op de grond kunt laten vallen dan een iPhone, maar daarna volgt Sony al snel omdat ze veel glas gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-06 16:32
pprs schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 11:18:
Ik zie hier de rapportages van Radar voorbij komen, echt schandalig slechte journalistiek moet ik zeggen. Ze hebben in die laatste rapportage over de Z3(c) als bron twee out-of-warranty reparatieboeren gevraagd "repareren jullie veel Sony?" en daar zeggen ze natuurlijk "Ja" op (bij alle merken waarschijnlijk). Er komt een deskundige in beeld die een scherm uitwringt alsof het een t-shirt is, die daarop breekt waarop hij zegt: "Zie je, zo makkelijk gaat dat".
hier sluit ik mij geheel op aan. 1 of andere b reperateur die er waarschijnlijk een paar euro voor krijgt om op tv te komen.

de eerste Z was de zwakste. het scherm zat iets te strak in de behuizing waardoor die geheel niet meer buigzaam is. buigzaamheid bedoel ik mee millimeter werk.

Sony is één van de weinige fabrikanten die zijn telefoon modellen door evalueert. daarmee bedoel ik dat Sony de onderdelen in een bepaalt model doorontwikkeld en leert van telefoons die ter reparatie worden aangeboden. een officiële telefoon reparateur (ben ik geweest bij een grote partij die o.a. sony onder licentie mocht repareren) dient allerlei updates aan de telefoon door te voeren als een klant die ter reparatie aanbied. als alleen het scherm defect is dient de reparateur ook de geupdate speakers e.d. te vervangen. hierdoor is de kans dat er nogmaals iets met het toestel gebeurt kleiner is. als de reperateur dat niet doet raakt die op den duur zijn reparatie licentie kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:31
Ik heb een z3 compact en deze heb ik laatst meerdere keren van ruwweg 2 meter hoog op asfalt / beton laten stuiteren. Zit een hardplastic hoesje omheen welke alles heeft opgevangen. Ik zou me niet zo veel zorgen maken om gebroken schermen.

huidige opstelling

Pagina: 1