Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Monitor krijgt geen signaal.

Pagina: 1
Acties:

• Promax GTX
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 24-08 22:49
Hallo,

Sinds vandaag krijgt mijn monitor geen signaal meer van de PC. Tenminste, ik denk dat het zoiets is. Ik heb in verband met verhuzing de PC meegenomen en heb hem op de nieuwe locatie aangesloten.

Ik druk de pc aan, alle lampjes gaan branden zoals hij altijd al deed. Ook de harde schijf maakt zijn herkenbare geluiden en de fans gaan spinnen. Hier lijkt tot op dit moment niets vreemds aan de hand te zijn

Hierna druk ik de monitor aan. Normaal komt hier het logo van het MoBo of Windows tevoorschijn, maar nu is dit niet het geval. Linksbovenin komt om en om 'Analog'en 'Digital' te staan. Dit deed hij voorheen alleen als ik m'n monitor aan liet staan terwijl de PC uit was.
Ook gaat het lampje van de monitor niet continu branden, alleen knipperen alsof hij op standby staat.

De monitor gedraagt zich dus alsof de PC uit staat.

Ik heb ook een andere monitor geprobeerd, maar precies hetzelfde verhaal.

Wat ook opvalt is dat de PC op idle blijft draaien. Ik hoor de HDD niet werken (wat meestal wel het geval is als hij opstart) en ook hoor ik geen windows geluidje wat je hoort als je op het bureaublad bent beland.

Ik heb op Google een beetje rond gekeken en ik kom vaak tegen dat je iets in het BIOS moet doen, maar dit lijkt me in mijn geval niet mogelijk omdat ik geen beeld te zien krijg.

Zou iemand kunnen uitleggen wat hier aan de hand is?

Alvast bedankt

• TommieW
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 13:19

TommieW

Numa numa.

Weet je heel zeker dat de monitorkabel er in zit? Hoe sluit je de monitor aan? Heb je een videokaart? Zo ja, sluit je de monitor wel aan op de videokaart en niet op het moederbord?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
Xiaomi Mi 9T Pro

• Promax GTX
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 24-08 22:49
Ik heb de monitor aangesloten op de videokaart. Er zijn 2 aansluitingen, maar beide geven hetzelfde resultaat. De videokaart in kwestie is een Nvidia 9800 GTX+

• r3solution
  • Registratie: juni 2010
  • Niet online
Al geprobeerd het BIOS een reset te geven?
Batterij controleren of er nog genoeg prik in zit..tegen je tong houden..en zonodig vervangen.

Ik heb eens een pc gehad die niet meer opstartte, totdat ik uit wanhoop de bios batterij ging vervangen. Het resultaat maakte me stomverbaasd....alles werkte weer!
Een andere gedachte die ik heb is, dat de cpu socket kaduuk is gegaan.

• GromuhlDjun
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 19:46
Schot in het duister:

Ik heb een monitor met HDMI, DVI en vga-aansluitingen. Op de monitor moet ik selecteren welke aansluiting ik gebruik. Per ongeluk had ik een keer een knopje aangeraakt waardoor de aansluiting op HDMI stond, terwijl het met de DVI kabel is aangesloten: resultaat: geen beeld. Moest enkel de juiste aansluiting selecteren in het monitormenu.

Misschien is het zoiets?

• zetje01
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 23-09 14:38
Start eens op vanaf een linux CD of USB-stick. Gewoon om te troubleshooten.

• Mandrake466
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 05-09 09:38
PC en monitor uit zetten en stekkers er uit. Pc en monitor aanzetten zodat er helemaal geen stroom meer is.
Stekkers erin en pc en monitor aanzetten.

Ik heb zelf ook een aantal keren meegemaakt dat de monitor geen signaal kreeg terwijl de pc gewoon idle was, betreft een Dell 2412M.

Windows 10 Pro x64, SSD Samsung 830 256GB, Intel Core i7-3770K, Corsair Vengeance LP 16GB, Asus P8Z77-V LE, MSI GTX 770, Fractal Design Define R3, Noctua NF-P12 PWM, Seasonic X Series 560W, Scythe Mugen 2 Rev.B

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 13:11

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Misschien even een fotootje van de achterkant van je PC en de achterkant van je monitor?

[Voor 11% gewijzigd door Frozen op 15-05-2015 01:07]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True