Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:53
vandaag is de internet snelheid van ziggo bij ons verhoogd naar 120 mbps.

maar de snelheid fluctueert heel erg , maar ik kom elke keer rond de 100 mbps uit. Ik kan het helaas niet bedraad testen omdat beide laptops maar 10/100 ondersteunen.

mijn netwerk kaartje in de laptop is een intel ac7260 dus die zou het toch aan moeten kunnen. Ligt het aan ziggo of is de router aan vervanging toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
100Mbit via wireless is een prima resultaat op een wndr3700.

Bron: http://www.smallnetbuilde...reviewed?showall=&start=3

[ Voor 52% gewijzigd door garp op 14-05-2015 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
oke dan weet ik dat het dus gewoon aan de router ligt. Hij schiet wel naar de 115/120 Mbps maar zakt dan terug naar de 95 en schommelt dan rond die waarde.

Een upgrade zat toch in de planning. Dan maar wat eerder upgraden :P

Dan wordt het of een Tp-link archer of een netgear nighthawk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Vandaag een gekeken en met mijn telefoon haal ik wel gewoon 120 Mb via wifi. Dus er zit denk ik toch iets niet goed in de laptop.

Wil de oudere versie drivers terug zetten maar lukt niet bij intel. En heb ook al lopen spelen met de instelling maar niks helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De WNDR3700 is een dualband-apparaat. Maak je verbinding via 2.4GHz of 5GHz? In de regel kun je 50% tot 100% hogere snelheden via 5GHz verwachten in dezelfde ruimte, maar exact andersom als er zware muren/vloeren tussen zitten. De AC7260 is iig dualband, dus hij kan allebei aan - probeer ze beide eens uit.

Sowieso, stel je verwachtingen bij. 100Mbps via WiFi is al erg goed. Dat geeft alvast aan dat je goede verbinding hebt en weinig interferentie. Meer is mogelijk (ik heb laatst hier 500Mbps draadloos aangetikt), maar dan moet je aan beide kanten fors investeren in hardware, denk aan 3x3 MiMo NIC (wat in jouw geval vrijwel zeker nieuwe, dure laptop betekent) en 3x3 of 4x4 MiMo AP, waarbij de modellen van rond de EUR 100 deze snelheden ook niet halen. Oh, en dat is in zelfde ruimte zonder interferentie of obstakels. Boven haal ik exact evenveel met deze snelle zooi als met m'n oudere tragere laptop met AC7260.

In praktijk is de meerwaarde 0,0. Ik zou er geen cent aan uitgeven als je nu al betrouwbaar rond de 100Mbps haalt draadloos.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Op 2.4 haal ik rond de 80Mbps
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4361891336.png

En op de 5.0 haal ik rond de 95Mbps
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4361900446.png

Ik zit hoofdzakelijk op 5 Ghz. en dan op de bank en dat is op 2 meter van de router.

Maar een ac router halen gaat dus niet werken om die laatste 25 tot 30 Mbps eruit te persen?

Vind de snelheid ook erg schommelen, er zitten veel toppen en dalen in de de grafiek en dus geen strakke lijn. Ligt het dan misschien aan mijn verbinding bij ziggo?

[ Voor 8% gewijzigd door Dancis op 15-05-2015 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Een ac router zal hogere snelheden ondersteunen. Nu is het vrij lastig om te bepalen wat de beperkende factor is in jouw omgeving. Om goed te testen zou je een keer met je laptop direct met het modem kunnen verbinden. Daarna bekabeld verbinden met de Netgear om deze ook uit te sluiten.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Het probleem is dat mijn laptop alleen maar 10/100 nic heeft. dus ga niet hoger komen dan 100.

Ik denk dat het een instelling of iets van de ac7260 is. Want met de S5 haal ik wel gewoon de 120 Mpbs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Dancis schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 15:45:
Het probleem is dat mijn laptop alleen maar 10/100 nic heeft. dus ga niet hoger komen dan 100.
En waarom is dat een probleem? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
dan kom ik toch nooit boven de 100 Mbps uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Nee, is dat erg (voor dagelijks gebruik)?

[ Voor 43% gewijzigd door Olaf van der Spek op 15-05-2015 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
ja wel als ik er voor betaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Pff, je hebt een gratis upgrade gekregen, je loopt tegen een bottleneck aan in je eigen spullen en dan zeuren over "als ik ervoor betaal"...

Neem dan gewoon een downgrade naar 40Mbps als je minder wilt betalen voor iets wat je draadloos wilt behalen. Of als je per se hogere snelheden wilt, koop dan hardware met 1GbE NICs.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Die 20Mbit ga je echt niet merken en 'om dat je er voor betaalt' is ook geen goede reden. Het is niet alsof 12 maanden 20Mbit niet kunnen gebruiken de kosten van nieuwe netwerkhardware gaat dekken.

Als je meer dan die 100Mbit wil halen moet alles qua vaste verbindingen 1Gbit worden en qua wireless 802.11ac. Gaat je redelijk wat geld kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
dion_b schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 22:18:
Pff, je hebt een gratis upgrade gekregen, je loopt tegen een bottleneck aan in je eigen spullen en dan zeuren over "als ik ervoor betaal"...

Neem dan gewoon een downgrade naar 40Mbps als je minder wilt betalen voor iets wat je draadloos wilt behalen. Of als je per se hogere snelheden wilt, koop dan hardware met 1GbE NICs.
Het is geen gratis upgrade , kom van 40 af dus moet er wel degelijk voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dancis schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 22:47:
[...]

Het is geen gratis upgrade , kom van 40 af dus moet er wel degelijk voor betalen.
Tja, dat gaf je nergens aan. Je had het over "is verhoogd" (passief) en niet "heb verhoogd" (actief). Hoe dan ook, provider levert sowieso gewoon wat ze moeten. Dat staat geheel los van je binnenhuissituatie. Het is in ieder geval stukken sneller dan de 40Mbps die je eerder had. Nu moet je kiezen:

1) 40Mbps zoals voorheen.
2) draadloos 100Mbps halen (maar oh help, betalen voor 120Mbps)
3) zorgen voor degelijke GbE adapters om daadwerkelijk hogere snelheden te halen

[ Voor 5% gewijzigd door dion_b op 15-05-2015 22:51 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1