Hallo,
Onze huidige computer is verouderd en heeft last van bluescreens (troubleshoot). Daarom is het tijd voor een nieuwe pc. Als first-time builder wil ik graag advies op mijn huidige keuze van onderdelen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het wordt vooral gamen, verder komen er gewoon de standaard programma's op te staan (office etc.)
Wat mag het systeem gaan kosten?
+- 1100,-
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik moet nog een set peripherals hebben (toetsenbord & muis) enige aanraders?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Op dit moment heb ik een voorkeur naar Nvidia GPU's door de deal die ze op dit moment hebben, waardoor hun GPU's met "The Witcher 3" komen, waar ik echt "gehyped" op ben. Verder maakt het me niet ontzettend veel uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet bepaald, zolang die er maar geen straaljager naast me zit
Ga je overklokken?
Overklokken op de CPU is niet meer heel erg van invloed op de prestaties (naar wat ik gehoord heb), dus lijkt me het niet nodig om daar het extra geld in te steken. Ik ben echter wel van plan een lichte overklok op de gpu te zetten, om zo toch iets meer kracht eruit te krijgen; de GPU die ik heb uitgekozen is dus ook op overklokken gebouwd.
Stand van zaken
Vragen
Ik heb het meeste al goed nagekeken of het met elkaar compatible is. Ik betwijfel echter nog of ik iets gemist heb, iemand iets op te merken?
Ik heb gekeken naar de formaten van de videokaart en de behuizing; als ik het zo zie zou het allemaal moeten passen.
Behuizing = 364 mm (GPU clearance without radiator)
GPU = 312 mm
Kan de GPU dan wel genoeg lucht aanzuigen?
Graag hulp,
Mvg,
Menno
Onze huidige computer is verouderd en heeft last van bluescreens (troubleshoot). Daarom is het tijd voor een nieuwe pc. Als first-time builder wil ik graag advies op mijn huidige keuze van onderdelen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het wordt vooral gamen, verder komen er gewoon de standaard programma's op te staan (office etc.)
Wat mag het systeem gaan kosten?
+- 1100,-
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik moet nog een set peripherals hebben (toetsenbord & muis) enige aanraders?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Op dit moment heb ik een voorkeur naar Nvidia GPU's door de deal die ze op dit moment hebben, waardoor hun GPU's met "The Witcher 3" komen, waar ik echt "gehyped" op ben. Verder maakt het me niet ontzettend veel uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet bepaald, zolang die er maar geen straaljager naast me zit
Ga je overklokken?
Overklokken op de CPU is niet meer heel erg van invloed op de prestaties (naar wat ik gehoord heb), dus lijkt me het niet nodig om daar het extra geld in te steken. Ik ben echter wel van plan een lichte overklok op de gpu te zetten, om zo toch iets meer kracht eruit te krijgen; de GPU die ik heb uitgekozen is dus ook op overklokken gebouwd.
Stand van zaken
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 180,70 | € 180,70 |
1 | Gigabyte G1.Sniper B6 | € 83,95 | € 83,95 |
1 | Gigabyte GV-N970G1 GAMING-4GD | € 370,95 | € 370,95 |
1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 53,95 | € 53,95 |
1 | NZXT S340 Zwart | € 71,90 | € 71,90 |
1 | Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart | € 169,- | € 169,- |
1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 22,95 | € 22,95 |
1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 52,95 | € 52,95 |
1 | Seasonic M12II Evo 520W | € 57,95 | € 57,95 |
1 | Kingston SSDNow V300 120GB | € 52,95 | € 52,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.117,25 |
Vragen
Ik heb het meeste al goed nagekeken of het met elkaar compatible is. Ik betwijfel echter nog of ik iets gemist heb, iemand iets op te merken?
Ik heb gekeken naar de formaten van de videokaart en de behuizing; als ik het zo zie zou het allemaal moeten passen.
Behuizing = 364 mm (GPU clearance without radiator)
GPU = 312 mm
Kan de GPU dan wel genoeg lucht aanzuigen?
Graag hulp,
Mvg,
Menno