Toon posts:

Game-PC: Budget: €1300+-

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Gamen en mediacenter

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
€1300+-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Mogelijk het volgende:
- Antec 1200 Computerkast
- Antec Quattro 1000w PSU
- Western Digital Green Caviar 1TB 5400RPM

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Een systeem waarmee ik bij de nieuwste games op zijn minst medium/high behaal. Gelieve hoger indien mogelijk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Geen voorkeur

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Een stabiel en krachtige machine.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Wellicht in de toekomst maar is niet een vereiste.

Kast:
Zalman Z11 Plus ATX Mid Tower Case | €64,90

Voeding
Cooler Master 750W 80+ | €79,90

CPU
Intel Core i5-4690K 3.5GHz Quad-Core Processor | €264,00

GPU
Inno3D GeForce GTX 970 iChill Ultra 4GB | €400,50

Geheugen
Corsair 16 GB DDR3-1600 Quad-Kit | €129,90

Moederbord
Asus MAXIMUS VII RANGER ATX LGA1150 | €162,90

Harde Schijf
A-Data Premier Pro SP900 256GB 2.5 | €104,90

Totaal: €1207,00

De bovenstaande configuratie heb ik gevormd op Alternate.nl via de PC-builder met uitsluitsel van de videokaart welke van een andere site afkomstig is. De bedoeling is de computer te laten assembleren omdat ik niet echt een technisch wonder ben(en klunzig). Videokaart in de computer verwerken is nog wel een optie maar ben altijd een beetje 'bangig' om mijn hardware te slopen bij de wat gevorderde klusjes zoals het verwisselen van koelpasta en het plaatsen van het moederbord op de backplate. Dan geef ik liever die €55 euro uit voor een system dat goed relatief goed in elkaar gezet is.

Waar ik benieuwd naar ben is of deze configuratie een beetje degelijk is, of ik hiermee de komende 4 jaar bij wijze van zoet mee kan zijn en/of er hier en daar wellicht een betere optie beschikbaar is waarmee de prijs lager uitkomt of de prestaties hoger of gelijk aan.

Het hergebruiken van de computerkast en voeding scheelt €144,80 maar dan kan ik hem niet via Alternate.nl assembleren. Kennen jullie wellicht bedrijven die assembleren zonder dat je componenten bij hen dient aan te schaffen? Indien dit mogelijk is kan de prijs verder gedrukt worden als ik slim componenten van sites afhaal waar het net even goedkoper is.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2015 19:07 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:50
Zalman is geen super kwaliteit (wel redelijk OK).
Voeding is overkill en van matige kwaliteit.
Gezien de prijs zal die i5 wel een i7 zijn, maar als je waarschijnlijk niet gaat overklokken zou ik wat geld besparen.
GPU is OK-ish, er zijn wellicht betere keuzes.
Geheugen is wat overkill, neem 2x 4GB (kun je indien nodig makkelijk uitbreiden ook).
Moederbord is overkill, zeker als je niet gaat overklokken.
A-Data SSD ken ik niet, waarom geen populairdere samsung of crucial?

Al met al: reviews: Desktop Best Buy Guide: maart 2015 is een goede start.
Fors goedkoper en je kunt daarmee alle games op high/ultra draaien (op 1920x1080).

De harde schijf kun je achterwege laten (je kunt je eigen erin zetten).
Eventueel kun je een processor koeler toevoegen om het wat stiller te krijgen.
Daarnaast kun je denken aan een grotere SSD zodat er meer games op passen.

[ Voor 13% gewijzigd door mitsumark op 14-05-2015 19:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
mitsumark schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 19:01:
Zalman is geen super kwaliteit (wel redelijk OK).
Voeding is overkill en van matige kwaliteit.
Gezien de prijs zal die i5 wel een i7 zijn, maar als je waarschijnlijk niet gaat overklokken zou ik wat geld besparen.
GPU is OK-ish, er zijn wellicht betere keuzes.
Geheugen is wat overkill, neem 2x 4GB (kun je indien nodig makkelijk uitbreiden ook).
Moederbord is overkill, zeker als je niet gaat overklokken.
A-Data SSD ken ik niet, waarom geen populairdere samsung of crucial?

Al met al: reviews: Desktop Best Buy Guide: maart 2015 is een goede start.
Fors goedkoper en je kunt daarmee alle games op high/ultra draaien (op 1920x1080).

De harde schijf kun je achterwege laten (je kunt je eigen erin zetten).
Eventueel kun je een processor koeler toevoegen om het wat stiller te krijgen.
Daarnaast kun je denken aan een grotere SSD zodat er meer games op passen.
- Zou de Antec 1200 dan een betere optie zijn (Die ik al reeds in bezit heb)?
- Zou de Antec Quattro 1000W een betere optie zijn (Die ik al reeds in bezit heb)?
- GPU heb ik gebaseerd op resultaten ben alleen even de pagina's kwijt; Was een van de 'goedkopere' high end kaarten met goede koeling/prestaties
- Zat inderdaad te twijfelen tussen 8 en 16GB, ben er niet geheel over uit.
- Moederbord leek me een beest
- SSD leek me degelijk en groot genoeg om de enkele spellen die ik speel te gaan spellen.

Heb een foutje gemaakt in de prijs van de CPU deze is €264,- dus de totaalprijs ligt lager dan de initiële post.

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Waarom heb je allemaal linkjes van pcpartpicker?? We hebben een eigen mooie http://tweakers.net/pricewatch/

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist heb ik het een en ander in elkaar geflanst op Alternate.nl

https://www.alternate.nl/...2e0676e96fc93d012984b471a

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:30
Als je de kast, voeding en HDD al hebt kan je veeeel beter krijgen voor €1300. Hier heb je maar liefst twee GTX 970's, een overclockbare i5 4690K, een Z97 moederbord, snelle 256GB SSD, 8GB aan DDR3 RAM en een goede processor koeler. Voor €1330 heb je alles besteld bij Megekko inclusief leverkosten, en dan kan je hem zelf lekker in elkaar zetten (want dat is het leukste aan een nieuwe PC kopen)! :D

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 244,17€ 244,17
1Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5€ 129,90€ 129,90
2Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 374,95€ 749,90
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 54,95€ 54,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 104,04€ 104,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.305,91

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:05

Tribits

Onkruid vergaat niet

Of gewoon wat meer gangbare componenten en daarnaast overklokken even vergeten omdat het toch weinig uitmaakt voor gamen, maar het bespaart wel een flink bedrag. Verder gewoon even beginnen met 8 GB, ook genoeg om te gamen en kan later nog vrij eenvoudig 8GB extra bij. Kast meenemen zou een goede optie zijn als je zelf bouwt, voeding is niet echt slecht maar wel veel te zwaar voor een dergelijk systeem. Maar goed, zelfs als je die niet meeneemt kan je nog een kleine 300 euro goedkoper uit zijn zonder noemenswaardig in te leveren op de gaming prestaties.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 180,70€ 180,70
1Gigabyte G1.Sniper B6€ 83,95€ 83,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 368,95€ 368,95
1Zalman Z11 Plus€ 57,95€ 57,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 52,95€ 52,95
1Antec VPF Series 450W€ 44,10€ 44,10
1Crucial BX100 250GB€ 88,74€ 88,74
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 900,29

Eventueel kan je nog kiezen voor een andere kast of een betere voeding zoals de wat duurdere pricewatch: Seasonic S12G 450W of pricewatch: Cooler Master V450 Semi-Modular.

Over Alternate verschillen de meningen een beetje, punten van kritiek zijn dat de prijzen relatief hoog liggen en de service nog wel eens te wensen overlaat. Maar goed, oordeel zelf zou ik zou zeggen: http://tweakers.net/shopr...te-nederland/shopreviews/.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Pagina: 1