Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral het spelen van de laatste games. Denk aan games als GTA V, The Witcher 3, Wolfenstein, maar ook Cities: Skylines
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou mijn totale bedrag graag rond de 800 euro willen houden
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een Turtlebeach headset, verder niks
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het hoeft denk ik niet te overkill.. Ik gebruik momenteel niet veel geheugenruimte, dus daar ga ik waarschijnlijk ook niet veel van nodig hebben.
Ook met 1 videokaart ben ik tevreden
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar mijn ervaring, en die van anderen gaan videokaarten van nVidia en processors van Intel altijd wat langer mee dan hun grote concurrenten. Dus daarin gaat mijn voorkeur uit naar die twee merken.
Voor hoever het gaat in de andere onderdelen, heb ik niet veel kennis over de merken die er zijn, dus daarin geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De kast zelf mag maximaal zo'n 50/51 cm diep zijn.
Graag heb ik ook dat de kast zo stil mogelijk is aangezien hij bij alle slaapkamers staat
Stroomverbruik maakt me niet veel uit omdat ik daarvoor niet betaal
Ga je overklokken?
Dat ben ik niet van plan
------------------------------------------------------------------------------
Natuurlijk heb ik zelf ook al gekeken naar verschillende samenstellingen. Ik weet alleen niet veel over de kwaliteit van de samenstelling, het is mijn eerste build.
Mijn keuze voor kast, processor, en video kaart zijn dus grotendeels al uitgelegd. Maar alle onderdelen zijn voor zoverre uitgekozen naar, wat voor mij lijkt op, een mooie prijs voor goede kwaliteit, en natuurlijk ook goede reviews voor de onderdelen.
Wat ik nog niet heb kunnen vinden though is een passende voeding, hier heb ik helemaal geen kennis over. Wat ik wel heb gevonden is dat mijn huidige setup ongeveer 250W max verbruikt.
Even kort:
- Heb ik erg 'domme' keuzes gemaakt in mijn huidige setup?
- Wat voor voedingen zijn stabiel, en ook nog beschikbaar voor een redelijk mooi prijsje?
Vooral het spelen van de laatste games. Denk aan games als GTA V, The Witcher 3, Wolfenstein, maar ook Cities: Skylines
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou mijn totale bedrag graag rond de 800 euro willen houden
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een Turtlebeach headset, verder niks
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het hoeft denk ik niet te overkill.. Ik gebruik momenteel niet veel geheugenruimte, dus daar ga ik waarschijnlijk ook niet veel van nodig hebben.
Ook met 1 videokaart ben ik tevreden
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar mijn ervaring, en die van anderen gaan videokaarten van nVidia en processors van Intel altijd wat langer mee dan hun grote concurrenten. Dus daarin gaat mijn voorkeur uit naar die twee merken.
Voor hoever het gaat in de andere onderdelen, heb ik niet veel kennis over de merken die er zijn, dus daarin geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De kast zelf mag maximaal zo'n 50/51 cm diep zijn.
Graag heb ik ook dat de kast zo stil mogelijk is aangezien hij bij alle slaapkamers staat
Stroomverbruik maakt me niet veel uit omdat ik daarvoor niet betaal
Ga je overklokken?
Dat ben ik niet van plan
------------------------------------------------------------------------------
Natuurlijk heb ik zelf ook al gekeken naar verschillende samenstellingen. Ik weet alleen niet veel over de kwaliteit van de samenstelling, het is mijn eerste build.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 180,70 | € 180,70 |
| 1 | ASRock B85 Pro4 | € 72,95 | € 72,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 368,95 | € 368,95 |
| 1 | Cooler Master Silencio 652S | € 85,95 | € 85,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2CP4G3D1608DT1TX0CEU | € 65,28 | € 65,28 |
| 1 | Crucial BX100 250GB | € 88,74 | € 88,74 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 862,57 | |
Mijn keuze voor kast, processor, en video kaart zijn dus grotendeels al uitgelegd. Maar alle onderdelen zijn voor zoverre uitgekozen naar, wat voor mij lijkt op, een mooie prijs voor goede kwaliteit, en natuurlijk ook goede reviews voor de onderdelen.
Wat ik nog niet heb kunnen vinden though is een passende voeding, hier heb ik helemaal geen kennis over. Wat ik wel heb gevonden is dat mijn huidige setup ongeveer 250W max verbruikt.
Even kort:
- Heb ik erg 'domme' keuzes gemaakt in mijn huidige setup?
- Wat voor voedingen zijn stabiel, en ook nog beschikbaar voor een redelijk mooi prijsje?