Toon posts:

Game PC van rond 800

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral het spelen van de laatste games. Denk aan games als GTA V, The Witcher 3, Wolfenstein, maar ook Cities: Skylines

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou mijn totale bedrag graag rond de 800 euro willen houden

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een Turtlebeach headset, verder niks

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het hoeft denk ik niet te overkill.. Ik gebruik momenteel niet veel geheugenruimte, dus daar ga ik waarschijnlijk ook niet veel van nodig hebben.
Ook met 1 videokaart ben ik tevreden

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar mijn ervaring, en die van anderen gaan videokaarten van nVidia en processors van Intel altijd wat langer mee dan hun grote concurrenten. Dus daarin gaat mijn voorkeur uit naar die twee merken.
Voor hoever het gaat in de andere onderdelen, heb ik niet veel kennis over de merken die er zijn, dus daarin geen voorkeur.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De kast zelf mag maximaal zo'n 50/51 cm diep zijn.
Graag heb ik ook dat de kast zo stil mogelijk is aangezien hij bij alle slaapkamers staat
Stroomverbruik maakt me niet veel uit omdat ik daarvoor niet betaal >:)

Ga je overklokken?
Dat ben ik niet van plan

------------------------------------------------------------------------------

Natuurlijk heb ik zelf ook al gekeken naar verschillende samenstellingen. Ik weet alleen niet veel over de kwaliteit van de samenstelling, het is mijn eerste build.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 180,70€ 180,70
1ASRock B85 Pro4€ 72,95€ 72,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 368,95€ 368,95
1Cooler Master Silencio 652S€ 85,95€ 85,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2CP4G3D1608DT1TX0CEU€ 65,28€ 65,28
1Crucial BX100 250GB€ 88,74€ 88,74
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 862,57

Mijn keuze voor kast, processor, en video kaart zijn dus grotendeels al uitgelegd. Maar alle onderdelen zijn voor zoverre uitgekozen naar, wat voor mij lijkt op, een mooie prijs voor goede kwaliteit, en natuurlijk ook goede reviews voor de onderdelen.

Wat ik nog niet heb kunnen vinden though is een passende voeding, hier heb ik helemaal geen kennis over. Wat ik wel heb gevonden is dat mijn huidige setup ongeveer 250W max verbruikt.

Even kort:
- Heb ik erg 'domme' keuzes gemaakt in mijn huidige setup?
- Wat voor voedingen zijn stabiel, en ook nog beschikbaar voor een redelijk mooi prijsje?

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-11 12:17
Je behuizing kan eventueel een maatje kleiner: pricewatch: Cooler Master Silencio 352
RAM: pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU is goedkoper. (kijk zelf nog even welk 8GB 1600Mhz setje het goedkoopste is bij de webshop waar je wilt bestellen.)
Qua voeding: pricewatch: Antec VPF Series 450W of de efficiëntere (maar duurdere) pricewatch: Cooler Master V450 Semi-Modular

Je hebt een erg goed lijstje uitgezocht als je het mij vraagt! Niks domme keuzes ;)

• Tonkowonko
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:50
Nee hoor zijn moederbord is ATX, met een pricewatch: ASRock B85M Pro4 wel ;)

Verwijderd

Topicstarter
Tonkowonko schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 19:36:
[...]

Dat gaat inderdaad een beetje lastig worden :X

Maar weten jullie trouwens of de 3 standaard koelers die er bij komen genoeg zijn, of dat ik er extra bij moet kopen?

• Tonkowonko
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:50
Die 3 standaard koelers koelen wel genoeg ja. Waar je wel in zou kunnen investeren is een aftermarket cpu koeler houdt het geheel wat stiller en zorgt dat je cpu koeler blijft pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-11 12:17
Tonkowonko schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 19:36:
[...]

Ah, overheen gelezen. Goed dat je het ziet!
In my defence zie ik de ATX-versie niet vaak voorbijkomen.

[ Voor 8% gewijzigd door svenvv2 op 14-05-2015 20:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een paar keer gezien dat om de GeForce GTX 970 GAMING 4G te gebruiken. Je een voeding geinstalleerd moet hebben van minimaal 500W. Dit heb ik niet zien staan op de officiële NVidia site, en ook niet hier op tweakers.

Dus vraag ik bij deze aan de tweakers met deze videokaart ofdat de voeding van minimaal 500W echt nodig is?

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Een voeding van goede kwaliteit (dus geen mstech of andere rotzooi) van 400 of 450 watt kan al genoeg zijn voor één 970 GTX (echter is dit wel afhankelijk van de rest van je systeem).

Hoe ziet de rest van je systeem eruit? Toevallig het systeem in je wenslijst?
Dan voldoen deze voedingen bijvoorbeeld:

pricewatch: Antec VPF Series 450W
pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W
pricewatch: Cooler Master V450 Semi-Modular

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:20

Esumontere

Floep, banaan.

Ligt eraan wat voor voeding je hebt. Fabrikanten zetten dit op hun doos om zich in te dekken; ze weten immers niet wat voor kwaliteit voeding je in je systeem hebt zitten. Als je een A-merk voeding in gebruik hebt (Seasonic, Antec, Cooler Master V-serie etc) dan zit je al gauw goed, ook met bijv. 450W. Gebruik je een voeding van prutmerken als MS-Tech, dan betwijfel ik of de voedingen die ze een sticker met 850W geven die GPU kunnen trekken.

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad het systeem dat in mijn wenslijst staat je stin00.
Momenteel staat daar een Antec VPF Series 450W. Dat dus genoeg zou moeten zijn gelukkig :)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:57

br00ky

Moderator Harde Waren
Voor het overzicht, merge met je DAA topic :)
Pagina: 1