Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Lenovo Y510P Wifi kaart upgrade

Pagina: 1
Acties:

• Martijn-HK
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 29-09 13:13
Hey,

Allereerst weet ik niet helemaal of dit thuishoort in "Netwerken" of in "Componenten Aankoopadvies". Als het hier niet thuishoort, excuus!

Ik heb een Lenovo Y510P SLI, hierin zit helaas een Intel Centrino Wireless N 2320. Nu ga ik verhuizen naar een nieuwe studentenkamer, waar ik voor wifi een eigen router moet kopen (komt alleen een Ethernet kabel de kamer binnen). Nu koop ik graag goed spul, dat lang kan meegaan. Dus een degelijke 802.11AC router, mijn oog is gevallen op de Asus RT-AC66U. Deze beschikt voor dualband, dus kan ik een 2.4 en 5 GHz netwerk maken. Helaas heeft de netwerkkaart in mijn laptop geen AC en geen Dualband, maar verwacht wel nog een aantal jaar op deze laptop te blijven werken voor mijn studie. Dus overweeg ik de netwerkkaart van de Lenovo te vervangen, dit kan natuurlijk met een USB aansluiting, maar dat is een minder mooie oplossing. Dus is het idee om hem open te schroeven en te vervangen, is niet al te lastig volgens YouTube filmpjes.

Nu begint de zoektocht:
Lenovo heeft in de BIOS een whitelist ingebouwd van toegestane netwerkkaarten, stop je er een andere kaart in welke niet op de lijst staat, dan geeft de computer bij opstarten: "Unsupported wireless network device detected. System halted". De lijst is te vinden in de "Hardware Maintenance Manual" pagina 87. Onderstaand plaatje:

Dus ik dacht de WLAN, WiFi AC+BT4.0, Ltn BCM4352+20702 2x2AC+BT4.0 HMC (Y410P) op te zoeken. Deze heeft FRU nummer 20200381. Ondanks dat Y410P achter staat werkt hij wel in Y510P, bevestigd door verschillende fora, ze delen dezelfde whitelist. Nu heb ik de betreffende kaart gevonden op Ebay: http://www.ebay.com/itm/B...ain_0&hash=item3cdfe4a67c

Echter maakt dit de BTW en Inklaringskosten vanuit China de upgrade bijna 2x zo duur. Nu komt de hoofdvraag: als je in de Lenovo Service Shop de betreffende FRU code invult onder productnummer, komt er het volgende uit:
.

Dit scheelt toch een paar Euro en is sneller binnen etc. De vraag is echter of dit dezelfde kaart is? Het MSN nummer wijkt af (maar dit kan ook de productcode zijn van de webshop), het is het enigste zoekresultaat van de website. Wat denken jullie? Neem de gok of toch maar uit China importeren? Iemand die dezelfde upgrade heeft gedaan en ervaringen heeft? Alvast bedankt!

UPDATE:
Na wat overleg op het Lenovo forum, toch maar besloten voor het Ebay onderdeel te gaan. Kost 12-15 Euro extra en dan weet ik wat ik bestel. Ik heb ooit eerder bij die Lenovo Service Shop iets besteld en kreeg toen iets totaal anders dan besteld (zelfs nadat klantenservice had bevestigd dat wat ik zocht, dat onderdeel was).

[Voor 6% gewijzigd door Martijn-HK op 14-05-2015 20:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jeroen7s
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 26-07 14:50
weet er nog iemand een goede wifi-kaart voor de y510p?
ik heb dezelfde laptop en de wifi-kaart is stuk en ik zou dus een nieuwe degelijke kaart willen kopen, en de bovenstaande kaart is blijkbaar niet meer te koop

p.s. desnoods zet ik er een modded bios op om de whitelist weg te halen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je een nowhitelist BIOS overweegt is het simpel: ieder kaartje kan in beginsel werken.

Als je twee aansluitingen voor antennes hebt (wat uit bovenstaande aannemelijk lijkt) zou je eenvoudigweg voor een Intel AC-7260 kunnen gaan. Heb ik ook in m'n Lenovo x220 draaien - na ander BIOS te flashen uiteraard.

Soittakaa Paranoid!

• jeroen7s
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 26-07 14:50
ik heb uiteindelijk ook de 7260 gekocht, echter is de enige fatsoenlijke bios mod die ik kan vinden op techinferno.com, en k moet een week wachten tot mijn account gereviewd word en dan pas kan ik de files downloaden -_-
weet er nog iemand een andere link met een goede Guide + files om de y510p bios te modden?

• ericje627
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 08:24
Heb je er zo'n haast bij? Techinferno lijkt de enige site die een mod beschikbaar heeft.
Die mod is trouwens alleen beschikbaar voor de bios versie v1.07 / v1.09 / v1.10 and v3.05 volgens de post, heb je daar wel de juiste versie voor?

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 00:07
Vraag een verse mod aan op bios-mods.com of forum.mydigitallife.info, daar zitten de mensen die graag tot hun ellebogen in BIOS code zitten :p Volgens mij hebben ze zelf speciale whitelist request lijsten.
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True