Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Tijd voor een TV, waar te beginnen

Pagina: 1
Acties:

• Yos1
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 05-08 11:17
Hey y'all,

Over korte tijd is het dan eindelijk zo ver, ik ga het ouderlijk huis verlaten. Allemaal super leuk en spannend enzo. Veel geregeld. nog meer geld uit geven, verschillende zullen het kennen.

Nu is het zo dat ik al ongeveer 7 jaar geen tv meer kijken en alles eigenlijk doe met mijn computer. Echter lijkt het me wel relax om dadelijk als ik mijn woonkamer inricht, ook een TV te hebben, zodat ik films en series op de bank kan checken. Mind you, een TV abonnement interesseert me nog steeds niet, daar ik van mening ben dat er bijna alleen maar bocht word uitgezonden op TV.

Wat ik dus eigenlijk wil is een ‘simpele’ tv, waar ik films op kan streamen vanaf mijn pc. Een inch of 40 lijkt me genoeg (ik zit zo’n 3 – 3.5 meter van mijn tv af) en UHD, omdat het anders te snel verouderd is. En dat alles het liefst voor €500-600.

Ik heb echter totaal geen kijk op tv’s vandaag de dag en alle ‘smart’ functies die ze aanbieden. Zet ik hier onrealistische eisen en kunnen jullie mij verder op weg helpen?

• ToyotaMR2
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 17:12
Ik denk dat de allereerste reactie zal zijn:
Heb je jezelf ingelezen en welke opties heb je zelf al gevonden en waarom precies die.

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 17:22

The devil is in the details.

• Yos1
okok, UHD, ik zie dat als nieuwste vooruitgang van beeld tech, maar zie in films en dergelijke vaak nog gewoon fullHD. Voegt dat UHD dan eigenlijk wel wat toe?

Qua opties, heb ik eigenlijk alleen wat nodig wat het mogelijk maakt te streamen van pc naar tv, volgens mij kan dit over wifi

• Fietsbel
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Dat antwoord is eenvoudig via google te vinden, beetje inzet kan geen kwaad we zijn namelijk geen helpdesk

39

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 25-09 23:55

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Het mooie van UHD is dat het exact 4x de resolutie is van FHD, waardoor 1920x1080 content niet raar moet worden gestretched of gescaled. Op Google kan je hier wel meer over vinden.

• Sefyu
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 01:56
UHD heeft in jouw geval weinig zin. Ten eerste omdat het beeldformaat en de kijkafstand onvoldoende zijn, je zal zelfs het verschil tussen een 720p en een 1080p tv amper merken. Ten tweede omdat je voor €600 troep in huis haalt.

https://www.avforums.com/...wing-distance-guide.10704

[Voor 10% gewijzigd door Sefyu op 14-05-2015 17:29]

• Yos1
Thanks, weer wat geleerd. Ik verkeerde in de veronderstelling dat meer pixels=beter. Als ik ruim reken heb ik geen grotere TV nodig dan 50" bij 3.5 meter kijk afstand en dus meer dan genoeg aan een FHD.

Maar waarom is een UHD tv van €600 dan troep en een FHD voor hetzelfde geld niet? in de pricewatch staat bijvoorbeeld een LG 47LB630V Zilver voor €489 en een LG 40UB800V Zilver-Zwart voor €468. Enigste verschil lijkt me de scherm diagonaal, maar qua opties doen ze toch niet voor elkaar onder?

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 17:22
Meer pixels is op zich wel scherper, maar op de afstand die jij er vanaf zit zie je het verschil niet, dus het is geen waarneembare verbetering.

En een Full HD-tv van €500 is beter dan een UHD-tv van €500, omdat UHD-tv's duurder zijn om te produceren en om 'm zo goedkoop te maken boeten ze in op de kwaliteit van de onderdelen.

The devil is in the details.

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
Ik zou eerder voor formaat en beeldkwaliteit gaan dan voor UHD, daar heb je nu niks aan en voegt aan de kijk ervaring niks toe. Ik zou zelf minimaal 50" nemen, een groot formaat went erg snel en gaat ook snel weer klein lijken.
Heeft de tv van jouw voorkeur een UHD scherm is het mooi meegenomen maar ik zou het niet als selectie criterium gebruiken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Yos1
Ja, zit nu inderdaad te kijken naar 50" FHD's, Maar hoe word beeldkwaliteit dan gekwantificeerd als het niet om de resolutie gaat?

• MarcoC
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 01:44
Yos1 schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 17:58:
Ja, zit nu inderdaad te kijken naar 50" FHD's, Maar hoe word beeldkwaliteit dan gekwantificeerd als het niet om de resolutie gaat?
Zoveel dingen:
- Contrast
- Zwartwaardes
- Kleurechtheid
- Scherpte bij bewegende beelden
- Kijkhoek
- Helderheid

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
Dus heel veel vergelijkingen en reviews lezen ;)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Yos1
Nou, dat ga ik dan doen. In ieder geval bedankt voor het inzicht mensen, dat stel ik op prijs. mijn zoektocht gaat, iets gerichter, verder.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Philip J. Dijkstra
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 23-09 21:14
In het draadje van de samsung tv's lees ik dat IEDEREEN last heeft van geluid dat niet synchroon loopt met beeld. Dit ligt aan de DTS conversie en is op te lossen door stereo geluid te kiezen maar dat werkt uiteraard niet voor al die series en films die je momenteel binnenhaalt met alleen maar 5.1 spoor. Ergo, koop je de tv voor streamen van series en films koop dan niet een Samsung 2015 lijn. Geen idee welke wel, ik ben ook aan het zoeken. Netflix en series streamen dat is toch het enige wat we met een tv doen? Hoe moeilijk kan het zijn om daar een goede tv voor te vinden (ik wil juist van mijn wd tv live af)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sefyu
Een beetje receiver heeft gewoon een instelling om A/V sync delay in te stellen. Probleem opgelost.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: september 2003
  • Nu online
Het probleem met samsung tv's is gewoon op de lossen door je eigen mediaspeler te gebruiken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Philip J. Dijkstra
Wauw, zelfs als ik meld dat ik juist van mn wd tv live af wil (en al helemaal geen receiver wil gebruiken maar dat had ik niet verteld) zijn de reacties: koop ander spul om het probleem van een nog te kopen tv op te lossen. Waarom meuk accepteren van een nieuwe aanschaf?
Alleen een tv moet prima mn series kunnen afspelen vanaf mijn nas.
Ik werk met een mediaspeler en het is super irritant. Hoe moeilijk kan het zijn om een gewoon een tv te vinden die netflix en mijn gedownloade series kan afspelen. Nee joh, je wil een gebogen scherm en 3d met een hoofdpijnbrilletje of een lamp met kleurtjes achter je tv, niet gewoon afspeelfunctionaliteit met synchroon geluid.

Maar goed, het gaat niet over mij. De TS zoekt een tv voor de zelfde doeleinden als ik en ik kwam alleen vertellen dat je dan geen Samsung uit de 2015 lijn moet willen.

[Voor 11% gewijzigd door Philip J. Dijkstra op 17-05-2015 18:42]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 17:50

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Philip J. Dijkstra schreef op zondag 17 mei 2015 @ 15:09:
In het draadje van de samsung tv's lees ik dat IEDEREEN last heeft van geluid dat niet synchroon loopt met beeld. Dit ligt aan de DTS conversie en is op te lossen door stereo geluid te kiezen maar dat werkt uiteraard niet voor al die series en films die je momenteel binnenhaalt met alleen maar 5.1 spoor. Ergo, koop je de tv voor streamen van series en films koop dan niet een Samsung 2015 lijn. Geen idee welke wel, ik ben ook aan het zoeken. Netflix en series streamen dat is toch het enige wat we met een tv doen? Hoe moeilijk kan het zijn om daar een goede tv voor te vinden (ik wil juist van mijn wd tv live af)
Met mijn zeer basic maar toch goed geteste F5000 heb ik daar totaal geen last van. Alles gaat via HDMI naar de TV en dat werkt vlekkeloos.

Overigens: wil je echt ultiem beeld, kijk dan vooral naar plasma. Donkere films als Dark Knight of de laatste Harry Potter delen komen op een LCD toch minder goed tot hun recht door sub optimale zwart waarden!

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Philip J. Dijkstra
Ja ik las inderdaad veel goede dingen over de F5000 maar dat is dan ook geen 2015 model.
Streamt direct goed vanaf NAS (ook de series met alleen 5.1 audio spoor) ? Geen irritant onaanpasbaar grote letters (met zwarte balk) bij mijn anime series? Geen issues met Netflix (switch naar alternatief DNS) ?

Welk exacte model en wordt ie nog verkocht?

Ik was de PANASONIC TX-50CS620E aan het onderzoeken maar nergens een review of gebruikers ervaring te vinden.

Dit lijkt de niet-gebogen, niet-ultra, wel goed streamen versie die TS en ik zoeken.
Oke, ik zoek een maatje groter (50") en daarmee iets duurder dan TS zoekt maar de specs kloppen.

[Voor 23% gewijzigd door Philip J. Dijkstra op 17-05-2015 19:43]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sefyu
Philip J. Dijkstra schreef op zondag 17 mei 2015 @ 18:39:
[...] (en al helemaal geen receiver wil gebruiken maar dat had ik niet verteld) [...]
Probeer je te zeggen dat je de speakers van je tv gebruikt? In dat geval heb je helemaal geen recht om eisen te stellen aan een tv :P
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True