Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Draadloze router in appartement

Pagina: 1
Acties:

• Sport_Life
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 10:56

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Sinds enkele jaren heb ik een Sitecom 300n wireless router waar ik niet tevreden over ben. Tot een meter of 5 is het signaal goed, daarbuiten niet. Nu wil ik in de slaapkamer (ca 10m van de router vandaan incl 3 muren) Google Chromecast aanschaffen voor met name Netflix en daarvoor dient er een stabiel en goed draadloos netwerk te zijn.
Mijn vraag is eigenlijk of het tegenwoordig uberhaupt mogelijk is om 10-15 meter binnenshuis te overbruggen incl. een paar muren. Alles is wel gelijkvloers, maar midden in de stad dus er zijn een stuk of 10 andere wifi routers.

Ik zoek een?
Draadloze router - als vervanger voor de Sitecom 300n welke niet voldoende functioneert.

Wat is je budget?
Voor een goed functionerend draadloos netwerk heb ik best 100euro over, goedkoper mag ook als het doel bereikt wordt. Het hoeft niet zoveel extra's te hebben, die gebruik ik toch niet.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, liefst aan a-merk omdat mijn gevoel zegt dat die beter signaal geven.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Een laptop, tabblad, 2 smartphones, Google Chromecast op ongeveer 10meter ervan af incl 3 muren, Samsung Smart TV.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 31-08 15:30

Beatboxx

Certified n00b

Als je niet hele grote afstanden wilt overbruggen, maar wel bang bent voor interference, is het handig om te kijken naar 5GHz. Stap 1 is even checken of je devices 5GHz (liefst 802.11ac) ondersteunen.

Ik heb zelf deze router: pricewatch: TP-Link Archer C5

Erg tevreden mee, haal met m'n iPhone (5GHz, 802.11ac) makkelijk 80-100mbit/s. Dit is in een studentenhuis waar ik soms wel 30-40 wifi's oppik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Hangt er inderdaad vanaf wat je devices supporten, maar een heel appartement "coveren" met WiFi is prima te doen :) Desnoods gooi je 2 routers neer die zero-handoff doen!

Mijn LinkedIn!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 09:54

Umbrah

The Incredible MapMan

Leg een bekabeld netwerk aan, zodat je zoveel mogelijk bekabeld kunt aansluiten: dit ontlast je wifi netwerk, omdat het een shared medium is. Zonder echt te weten hoe de ether er uit ziet bij jou, en wát voor muren het zijn (gipsmuurtje of draagmuur in een torenflat maakt nogal wat uit...), kun je bovendien veel of weinig kwijt raken aan signaal. De 5GHz frequenties zijn doorgaans rustiger, maar hebben minder penetratie: ze komen niet door de muren heen. 2.4GHz is vervuild, en niet alleen door wifi. Bluetooth, babyfoons, magnetrons, ga zo maar door: alles bleert over die frequentie en je signaal wordt er niet minder van, maar je kwaliteit + bandbreedte wel...

Mijn advies zal, nogmaals, zijn om te investeren in een mooie kabel en een accesspoint per kamer. En als iedereen het zou doen, dan zal ik zelfs aanraden om minder sterk te gaan uitzenden, om overlap te voorkomen. Maar je buren zullen wel niet mee willen doen ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 20-09 20:35
Kpn heeft een goed apparaat. Wat ook werkt met andere providers.

80 euro en je hebt 5 en 2,4 ghz tot je beschikking.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online
Of een leuke Powerline halen, ook een optie, hoef je niet een hele kabel van A naar B te leggen. Deze moeten wel op dezelfde stroomgroep hangen.

[Voor 47% gewijzigd door ByteMe_ op 15-05-2015 09:46]

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 11:15
Qua 5 GHz ondersteunt een chromecast de n-band niet zo ver ik weet, dat is ook iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 10:44
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True