Nec dvd rw: no seek complete probleem

Pagina: 1
Acties:

• Jarwo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-01 01:15
Kunt U mij ajb helpen met het volgende probleem?

Ik heb al sinds een jaar of acht geen cd'tjes meer gebrand dat voorheen altijd foutloos verliep. Nu ik het vandaag weer eens probeerde kreeg ik verdacht veel no seek complete errors aan het eind.

Gezocht heb ik naar lopende topics dat leidde tot weinig, de laatste op tweakers was er een van twaalf jaar terug. Mogelijk ligt het aan de drive, de cd-r's of aan de firmware.

Ik verwachtte dat ik de firmware moest updaten. Ik probeerde iets als Nec dvd rw nd 3500ag firmware_10924_i8256494_il345.exe dat mij te vertrouwen leek, maar uiteindelijk leverde deze klik een hoop set homepage to xxx + install metal dit en zus software + google optimizer :? dat kan niet goed zijn.

Daarom wilde ik het voor de veiligheid toch maar rondvragen. Ik heb verder Imageburn gebruikt en CD-R's van nashua

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:05
Gebruik je DVD's die het eerder wel goed gedaan hebben of heb je nieuwe ? Soms (zoals je zelf al hebt gevonden) moet je daar firmware updates voor doen.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als dat ding al zolang niet is gebruikt, tja, misschien kan je dan overwegen een nieuwe drive te kopen.
Dat kost je dan wel 12 euro.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik ben even in mijn mail archief gedoken omdat mij iets bijstond van de NEC 3500. Ik heb rond 2005 een hele batch gehad waarbij de CD laser niet goed werkte maar de DVD laser wel. Dit was niet middels een firmware_update op te lossen destijds en de hele batch is daarna vervangen. De vraag is nu eigenlijk, heb je enkel problemen met CD's of ook met DVD's?

Testing, one, two ...

• SlowDown
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-01 15:30
Na 8 jaar is de kans dat de lens vuil is erg groot.
Dan is het beste om zoals Reepje voorstelt een nieuwe drive aan te schaffen.

• Jarwo
Ik heb ooit stapels met DVD formaat volumes gebrand maar ook CD-Rtjes. Af en toe kreeg ik wel eens een mislukt resultaat. Over het algemeen geen foutmeldingen. Ik heb op dit moment geen blanco DVDs in huis en zou niet weten of dat ook dezelfde problemen oplevert. Van de nashua cd-r's had ik er nog een stuk of tien over van een aantal jaar geleden, die heb ik voor deze brandsessie gebruikt.

Welke firmware updates zou ik eventueel moeten hebben en welke zijn er te vertrouwen? De zoekresultaten die ik in google vind leiden allemaal tot hetzelfde en brengen me naar pagina's die mijn virusscanner soms beoordeelt als riskant, waarom is dat nou nodig voor een simpele firmware update?

Dus de algemene conclusie luidt dat ik een nieuwe writer moet aanschaffen. Dat wil ik best doen als dat de diagnose is al vind ik het best radicaal voor een disc van 6 mb die ik moet branden om weer wat anders te updaten (kan alleen via een cd-r)

[ Voor 8% gewijzigd door Jarwo op 14-05-2015 17:30 ]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als het alleen maar is om iets te updaten, dan gebruik je toch gewoon een virtuele cd drive?

• Jarwo
Een van de laatste keren dat ik nog met zekerheid kan zeggen dat ik DVD formaat images heb gebrand is ongeveer 2009 geweest. Tot die tijd werkte de huidige versie van ImgBurn goed en ging het schrijven foutloos.

Ik ben vrij handig met de virtuele drive. Alleen ben ik eerlijk gezegd van plan om die gebrande disc te gebruiken voor het flashen van het geheugen van een Sega spelcomputer. Dit moet op snelheid 1-4x gebeuren waar ik ook rekening mee heb gehouden en voorheen foutloos ging.
Pagina: 1