Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• biggestn00b
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 21-11-2016
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Ik zoek een nieuwe high-end smartphone ter vervanging van mijn HTC One S die ik in 2012 heb gekocht. Ik ben nog steeds erg tevreden met mijn aankoop, maar de batterij begint slechter te worden en het besturingssysteem kan niet verder worden geüpdatet dan Android 4.1.1. De reden dat ik graag een high-end telefoon wil is dan ook omdat ik er graag 2 tot 3 jaar mee doe, en de mid-range telefoons vaak niet meer de nieuwste updates krijgen na een tijdje. Sinds een korte tijd ben ik me gaan verdiepen in Chinese telefoons die niet op de Nederlandse markt te krijgen zijn. Deze lijken me erg interessant, omdat de prijzen veel lager zijn en de prestaties naar verluid niet veel onderdoen voor bijv. Apple of Samsungtelefoons. Ik zoek een telefoon met de nieuwste software of eentje waarbij deze simpel gedownload kan worden. Ik ben niet van plan om veel aan de telefoon te gaan sleutelen, het liefst helemaal niet. Ik heb dan ook vrij weinig verstand van mobiele telefoons. :P Het liefst een degelijk merk zoals Xiaomi, Huawei of ZTE waarvan bekend staat dat ze 'gewoon' lang meekunnen in tegenstelling tot bijv. Elephone. Overigens ben ik niet dringend op zoek, dus mogen ook de nog verwachte telefoons worden voorgesteld.
Samengevat:
High-end smartphone van max. 375 euro
Nieuwste Androidversie, of eentje die zeker kan worden geupdatet in de toekomst
Degelijke camera, hoeft niet geweldig te zijn, wel mooi meegenomen.
Scherm van max 5,7 inch. In elk geval groter dan de 4,3 inch die ik nu heb.
Scherp beeld dus hoge resolutie
4g ondersteuning zit niet in mn abbo dus geen must
Ik gebruik maar een simkaart dus dualsim is niet per sé nodig.
Juiste frequentie voor een Simyo (KPN netwerk) abbonoment.
Batterij die minstens één dag mee kan met intensief gebruik.
Design: ik vind ronde hoeken over het algemeen mooier dan rechte hoeken.

Wat is je budget?
Mijn One S was tweedehands destijds rond de 375 euro. Ik wil hier niet boven gaan zitten.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De 'standaard' dingen. Whatsapp, Facebook en andere social media. Zo nu en dan foto's maken. Browsen en YouTube gebruik ik ook veel. Niet eraan sleutelen zoals eerder al vermeld.

Wat heb je zelf al gevonden?
Het apparaat dat ik zoek hoeft niet per sé al uit te zijn. Ik kijk bijv. erg uit naar de OnePlus Two en de Xiaomi Mi5 die nog uit moeten komen. Ik vind de Honor6plus nu erg interessant, maar heeft deze een directe update naar Lollipop? Ook de Nubiaserie van ZTE volg ik.
Lijstje (wordt geupdatet):
Honor 6+
iOcean X9 (matige batterij)
OnePlus Two (verwacht dit jaar)
Xiaomi Mi5 (verwacht in juli)
Asus Zenfone 2
ZTE Nubia Z9 _/-\o_ _/-\o_ (Echt geweldig, maar helaas voorlopig buiten mijn budget. Verwachte prijs voor 32GB versie 500 euro)

Elke suggestie is welkom! Alvast bedankt

[Voor 9% gewijzigd door biggestn00b op 24-05-2015 20:41]

Ik doe mijn naam graag eer aan - Honor 7

• silmaril8
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
LG G2 - perfecte Full HD phone met een lange accuduur. Is ook nog een van de kleinste 5 inch phones. Heeft 4.4 standaard en sinds kort Lollipop. Is nog steeds zeer snel.

Daarnaast: Knock-on (telefoon aanzetten door te dubbelklikken op het scherm) is een van de beste phone features die ik ken.

Kost nu ongeveer 275 euro.

[Voor 24% gewijzigd door silmaril8 op 14-05-2015 15:20]

• biggestn00b
silmaril8 schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 15:17:
LG G2 - perfecte Full HD phone met een lange accuduur. Is ook nog een van de kleinste 5 inch phones. Heeft 4.4 standaard en sinds kort Lollipop. Is nog steeds zeer snel.

Daarnaast: Knock-on (telefoon aanzetten door te dubbelklikken op het scherm) is een van de beste phone features die ik ken.

Kost nu ongeveer 275 euro.
Thanks voor de reactie, heb 'm bekeken en ziet er erg goed uit. Zie wel dat hij uit 2013 komt. Is het dan terecht dat ik bang ben dat deze niet erg veel updates meer kan/gaat krijgen, bijvoorbeeld dat hij de volgende Androidversie niet aan kan?

Edit: ik heb gelezen dat hij hoogstwaarschijnlijk zijn laatste update heeft gehad. Is de G3 dan een betere optie?

[Voor 7% gewijzigd door biggestn00b op 14-05-2015 15:43]

• thomas199717
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 09:03
Heb je al gekeken naar de iocean x9?

• brick5492
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 30-09 18:26
biggestn00b schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 15:23:
[...]

Thanks voor de reactie, heb 'm bekeken en ziet er erg goed uit. Zie wel dat hij uit 2013 komt. Is het dan terecht dat ik bang ben dat deze niet erg veel updates meer kan/gaat krijgen, bijvoorbeeld dat hij de volgende Androidversie niet aan kan?

Edit: ik heb gelezen dat hij hoogstwaarschijnlijk zijn laatste update heeft gehad. Is de G3 dan een betere optie?
De LG G2 heeft gewoon de Android 5.0 update gehad, weet niet of ie 5.1 gaat krijgen. Tov de G3 heb je met de G2 wel een veel betere batterijduur en (kijkend naar de reviews) een robuustere behuizing. :)
Als je echt een high-end telefoon wil die 2/3 jaar updates zal ontvangen, zou ik eens kijken naar de Nexus 5 (hoewel deze niet goed meer verkrijgbaar is voor een schappelijke prijs) en de Oneplus One.
Ook zou je kunnen kijken naar de Yu Yureka, draait op Cyanogenmod (en zal dus voorlopig wel updates krijgen, zelfs mijn 2012 Nexus 4 krijgt nog steeds de nieuwste Cyanogenmod :P) alleen weet ik nog niet goed of ie verkrijgbaar is. (http://www.yuplaygod.com/)

Veel succes met je keuze! :)

• biggestn00b
thomas199717 schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 15:34:
Onbekend met het merk, ga me er even in verdiepen. Thanks!
brick5492 schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 15:47:
[...]

De LG G2 heeft gewoon de Android 5.0 update gehad, weet niet of ie 5.1 gaat krijgen. Tov de G3 heb je met de G2 wel een veel betere batterijduur en (kijkend naar de reviews) een robuustere behuizing. :)
Als je echt een high-end telefoon wil die 2/3 jaar updates zal ontvangen, zou ik eens kijken naar de Nexus 5 (hoewel deze niet goed meer verkrijgbaar is voor een schappelijke prijs) en de Oneplus One.
Ook zou je kunnen kijken naar de Yu Yureka, draait op Cyanogenmod (en zal dus voorlopig wel updates krijgen, zelfs mijn 2012 Nexus 4 krijgt nog steeds de nieuwste Cyanogenmod :P) alleen weet ik nog niet goed of ie verkrijgbaar is. (http://www.yuplaygod.com/)

Veel succes met je keuze! :)
Bedankt, de Nexus 5 vind ik inderdaad iets te prijzig, ook voor zijn specificaties. OnePlus one naar gekeken en erg interessant. Ben alleen erg benieuwd naar de volgende telefoon van OnePlus. Releasedatum is nog weinig over bekend volgens mij, maar hoorde dat hij wel in mijn budget zal gaan passen. Yu Yureka ziet er interessant uit, maar weet niet of ik zo'n onbekend merk aandurf. Zal me ook hierin de komende tijd verdiepen.

Edit: Ik zie veel klachten over de Yureka. Hij zou erg snel oververhit raken. Tsja, wat wil je voor minder dan 100 euro

[Voor 12% gewijzigd door biggestn00b op 14-05-2015 18:29]

• brick5492
biggestn00b schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 15:54:
[...]

Onbekend met het merk, ga me er even in verdiepen. Thanks!

[...]

Bedankt, de Nexus 5 vind ik inderdaad iets te prijzig, ook voor zijn specificaties. OnePlus one naar gekeken en erg interessant. Ben alleen erg benieuwd naar de volgende telefoon van OnePlus. Releasedatum is nog weinig over bekend volgens mij, maar hoorde dat hij wel in mijn budget zal gaan passen. Yu Yureka ziet er interessant uit, maar weet niet of ik zo'n onbekend merk aandurf. Zal me ook hierin de komende tijd verdiepen.
Misschien kan je ook wel een Nexus 5 goedkoop overnemen van een medetweaker? Er zijn genoeg zgan Nexussen te vinden :) .

Nog een ander alternatief: een HTC One M8 Google Play Edition. Dit is gewoon een HTC One M8 maar dan draait ie stock Android en krijgt ie updates via Google. Die zal ook nog wel een hele tijd updates ontvangen. Enige nadeel is beschikbaarheid en meerprijs tov de gewone M8. Je zou evt ook de GPE software kunnen flashen op een gewone M8, waardoor je gewoon precies hetzelfde toestel als de GPE hebt aangezien alleen de software verschilt.

• biggestn00b
brick5492 schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 16:04:
[...]

Misschien kan je ook wel een Nexus 5 goedkoop overnemen van een medetweaker? Er zijn genoeg zgan Nexussen te vinden :) .

Nog een ander alternatief: een HTC One M8 Google Play Edition. Dit is gewoon een HTC One M8 maar dan draait ie stock Android en krijgt ie updates via Google. Die zal ook nog wel een hele tijd updates ontvangen. Enige nadeel is beschikbaarheid en meerprijs tov de gewone M8. Je zou evt ook de GPE software kunnen flashen op een gewone M8, waardoor je gewoon precies hetzelfde toestel als de GPE hebt aangezien alleen de software verschilt.
Thanks voor de suggestie, maar de M8 valt te ver buiten mijn budget. ;(

• brick5492
Wat dacht je dan van een Samsung Galaxy S4 Google Play edition? Geld hetzelfde voor als voor de HTC, updates van Google en een snelle telefoon die nog lang meekan.
Ik zou als ik jou was een S4 kopen (€282 in de pricewatch) en er de officiële GPE ROM op flashen.

• biggestn00b
thomas199717 schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 15:34:
Jammer van de batterij, echt heel indrukwekkend voor de rest. Al helemaal voor de prijs. Is alleen nog te pre-orderen, maar ik ga niks kopen voordat er recensies en ervaringen te lezen zijn. Ga 'm zeker in de gaten houden.

• thomas199717
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 09:03
biggestn00b schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 16:28:
[...]

Jammer van de batterij, echt heel indrukwekkend voor de rest. Al helemaal voor de prijs. Is alleen nog te pre-orderen, maar ik ga niks kopen voordat er recensies en ervaringen te lezen zijn. Ga 'm zeker in de gaten houden.
Achja het is in iedergeval meer dan mijn huidige toetsel(moto G)
Verder is het gebaseerd op cortex a53 dat zijn de zuinige cores en zijn ze 64-bits welke android 5.0 ook ondersteund.
Ik verwacht ook wel software optimalisaties dus ik denk dat je niet continu aan de lader hoeft ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• biggestn00b
Ik zie op t02c specs van de Xiaomi Mi5 en deze zijn wel erg indrukwekkend als ze waar zijn. Maar voor zover ik weet is er nog niks officieels over bekend, dus zijn dit gewoon geruchten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OnderDeMotorkap
  • Nu online
De Moto X past ook binnen je eisen. De witte (bamboo) uitvoering kost nu slechts € 337,24 bij Redcoon (andere uitvoeringen vallen buiten je budget).

Voordeel van een Moto X is dat het érg soepel werkt, stock android met subtiele toevoegingen van Motorola. Relatief klein toestel als je kijkt naar schermformaat. En natuurlijk de prijs. Geen import gedoe en makkelijker met garantie.

Nadeel is dat de batterijduur niet zo denderend is, maar met Android 5 schijnt dat stuk beter te zijn. 16gb intern geheugen, welke niet uitbreidbaar is. Camera had ook beter gekund.

Ik heb zelf nu een Oneplus, denk dat ik toch maar de Moto X ga bestellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 13:39
zwart lederen is 335 hoor.
maar goed, hoe vaak heb je garantie nodig .... ?

meestal laat je hem toch vallen dat het scherm kapot gaat ... ipv iets anders

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OnderDeMotorkap
  • Nu online
Ik heb inmiddels 5 oneplus' gehad. Bij 2 deed de touchscreen het raar (bij snel typen versprongen de letters). Bij de ene had ik een yellow hue en dode pixel. Dus garantie kan wel belangrijk zijn.

De LG G3 past trouwens ook binnen je budget.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• biggestn00b
Heb inmiddels de Honor 6 plus op het oog. Goede specs en mooi design, alleen best een groot scherm met 5,5 inches. De 32GB uitvoering is in de pre-sale op Bol.com en Coolblue voor 400 euro, dus ik verwacht dat de 16GB versie binnen mijn budget zal vallen. Zijn er andere telefoons in deze prijsklasse die gelijkwaardig of zelfs meer voldoen aan mijn eisen? Laat 't me weten

[Voor 10% gewijzigd door biggestn00b op 01-06-2015 21:05]

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True