Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik zoek een?
Ik zoek een nieuwe high-end smartphone ter vervanging van mijn HTC One S die ik in 2012 heb gekocht. Ik ben nog steeds erg tevreden met mijn aankoop, maar de batterij begint slechter te worden en het besturingssysteem kan niet verder worden geüpdatet dan Android 4.1.1. De reden dat ik graag een high-end telefoon wil is dan ook omdat ik er graag 2 tot 3 jaar mee doe, en de mid-range telefoons vaak niet meer de nieuwste updates krijgen na een tijdje. Sinds een korte tijd ben ik me gaan verdiepen in Chinese telefoons die niet op de Nederlandse markt te krijgen zijn. Deze lijken me erg interessant, omdat de prijzen veel lager zijn en de prestaties naar verluid niet veel onderdoen voor bijv. Apple of Samsungtelefoons. Ik zoek een telefoon met de nieuwste software of eentje waarbij deze simpel gedownload kan worden. Ik ben niet van plan om veel aan de telefoon te gaan sleutelen, het liefst helemaal niet. Ik heb dan ook vrij weinig verstand van mobiele telefoons.
Het liefst een degelijk merk zoals Xiaomi, Huawei of ZTE waarvan bekend staat dat ze 'gewoon' lang meekunnen in tegenstelling tot bijv. Elephone. Overigens ben ik niet dringend op zoek, dus mogen ook de nog verwachte telefoons worden voorgesteld.
Samengevat:
High-end smartphone van max. 375 euro
Nieuwste Androidversie, of eentje die zeker kan worden geupdatet in de toekomst
Degelijke camera, hoeft niet geweldig te zijn, wel mooi meegenomen.
Scherm van max 5,7 inch. In elk geval groter dan de 4,3 inch die ik nu heb.
Scherp beeld dus hoge resolutie
4g ondersteuning zit niet in mn abbo dus geen must
Ik gebruik maar een simkaart dus dualsim is niet per sé nodig.
Juiste frequentie voor een Simyo (KPN netwerk) abbonoment.
Batterij die minstens één dag mee kan met intensief gebruik.
Design: ik vind ronde hoeken over het algemeen mooier dan rechte hoeken.
Wat is je budget?
Mijn One S was tweedehands destijds rond de 375 euro. Ik wil hier niet boven gaan zitten.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De 'standaard' dingen. Whatsapp, Facebook en andere social media. Zo nu en dan foto's maken. Browsen en YouTube gebruik ik ook veel. Niet eraan sleutelen zoals eerder al vermeld.
Wat heb je zelf al gevonden?
Het apparaat dat ik zoek hoeft niet per sé al uit te zijn. Ik kijk bijv. erg uit naar de OnePlus Two en de Xiaomi Mi5 die nog uit moeten komen. Ik vind de Honor6plus nu erg interessant, maar heeft deze een directe update naar Lollipop? Ook de Nubiaserie van ZTE volg ik.
Lijstje (wordt geupdatet):
Honor 6+
iOcean X9 (matige batterij)
OnePlus Two (verwacht dit jaar)
Xiaomi Mi5 (verwacht in juli)
Asus Zenfone 2
ZTE Nubia Z9
(Echt geweldig, maar helaas voorlopig buiten mijn budget. Verwachte prijs voor 32GB versie 500 euro)
Elke suggestie is welkom! Alvast bedankt
Ik zoek een?
Ik zoek een nieuwe high-end smartphone ter vervanging van mijn HTC One S die ik in 2012 heb gekocht. Ik ben nog steeds erg tevreden met mijn aankoop, maar de batterij begint slechter te worden en het besturingssysteem kan niet verder worden geüpdatet dan Android 4.1.1. De reden dat ik graag een high-end telefoon wil is dan ook omdat ik er graag 2 tot 3 jaar mee doe, en de mid-range telefoons vaak niet meer de nieuwste updates krijgen na een tijdje. Sinds een korte tijd ben ik me gaan verdiepen in Chinese telefoons die niet op de Nederlandse markt te krijgen zijn. Deze lijken me erg interessant, omdat de prijzen veel lager zijn en de prestaties naar verluid niet veel onderdoen voor bijv. Apple of Samsungtelefoons. Ik zoek een telefoon met de nieuwste software of eentje waarbij deze simpel gedownload kan worden. Ik ben niet van plan om veel aan de telefoon te gaan sleutelen, het liefst helemaal niet. Ik heb dan ook vrij weinig verstand van mobiele telefoons.
Samengevat:
High-end smartphone van max. 375 euro
Nieuwste Androidversie, of eentje die zeker kan worden geupdatet in de toekomst
Degelijke camera, hoeft niet geweldig te zijn, wel mooi meegenomen.
Scherm van max 5,7 inch. In elk geval groter dan de 4,3 inch die ik nu heb.
Scherp beeld dus hoge resolutie
4g ondersteuning zit niet in mn abbo dus geen must
Ik gebruik maar een simkaart dus dualsim is niet per sé nodig.
Juiste frequentie voor een Simyo (KPN netwerk) abbonoment.
Batterij die minstens één dag mee kan met intensief gebruik.
Design: ik vind ronde hoeken over het algemeen mooier dan rechte hoeken.
Wat is je budget?
Mijn One S was tweedehands destijds rond de 375 euro. Ik wil hier niet boven gaan zitten.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De 'standaard' dingen. Whatsapp, Facebook en andere social media. Zo nu en dan foto's maken. Browsen en YouTube gebruik ik ook veel. Niet eraan sleutelen zoals eerder al vermeld.
Wat heb je zelf al gevonden?
Het apparaat dat ik zoek hoeft niet per sé al uit te zijn. Ik kijk bijv. erg uit naar de OnePlus Two en de Xiaomi Mi5 die nog uit moeten komen. Ik vind de Honor6plus nu erg interessant, maar heeft deze een directe update naar Lollipop? Ook de Nubiaserie van ZTE volg ik.
Lijstje (wordt geupdatet):
Honor 6+
iOcean X9 (matige batterij)
OnePlus Two (verwacht dit jaar)
Xiaomi Mi5 (verwacht in juli)
Asus Zenfone 2
ZTE Nubia Z9
Elke suggestie is welkom! Alvast bedankt
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2015 20:41 ]