Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• nickpma
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 31-08 14:43
Binnenkort vertrek ik naar Australie.
Daar neem ik een Australische simkaart, maar ik wil mijn Nederlandse simkaart ook blijven gebruiken.

Zelf heb ik nu een Oneplus One. Ik vind het zonde om hiervoor in de plaats een telefoon met duosim te kopen, aangezien de Oneplus me prima bevalt.
Een losse mobiel kopen kan ook, maar ben ik niet zo'n voorstander van.

Nou vroeg ik me af of er geen usb modem te koop is waarmee je niet alleen 3g/4g internet kunt gebruiken, maar waarmee je ook kunt telefoneren via je laptop.
Dat lijkt me best ideaal.

Kent iemand dit?
Als dit niet kan ga ik wellicht voor een Asus tablet met LTE.

• HyperBart
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 23:28

HyperBart

Huge Ego, Sorry

Ik weet niet welke functies je nog wil van je NL simkaart.

Als je alleen oproepen wenst te ontvangen kan je natuurlijk doorschakeling gebruiken en zelf bepalen op je Australische SIM met je OnePlus of je de oproep al dan niet aanvaardt. Als het dringend is, neem je op, zoniet bel je later even terug met Skype (zo vermijd je onnodige kosten).

Whatsapp blijft prima werken op je NL nummer, hij gaat wel even piepen over dat je nu een Australisch nummer hebt en of je dat wenst te configgen, maar je kan prima met je NL nummer blijven werken. Heb ik hier ook een paar keer gedaan.

Om op je vraag zelf te antwoorden: niet bekend mee...

[Voor 4% gewijzigd door HyperBart op 14-05-2015 15:10]

Vandaag even niets

• nickpma
Het gaat mij er vooral om dat ik gebeld kan worden vanuit NL zonder kosten.
Whatsapp wil ik wel echt overzetten naar mijn Australische nummer, maar 1x per maand wil ik even kijken of iemand me nog op mijn Nederlandse nummer heeft gewhatsappt.
Daarvoor kan ik vast ook wel via de browser whatsappen.

Dus vooral gebeld worden zonder doorschakelkosten.

• RadioAir
  • Registratie: november 2004
  • Nu online
De wat oudere Huawei E160 kon dit volgens mij. Er zat in ieder geval een Voice call optie in de software :)

• Spixo
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 09:37
Is het geen optie om op je Nederlandse nummer een voicemail in te spreken waarin je mensen doorverwijst naar je Australische nummer (en direct de mogelijkheid benoemd je ook gratis op dat nummer te Whatsappen). In dat geval kan je je simkaart gewoon in de kast leggen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 01:58
Je kunt inderdaad via enkele geselecteerde USB-modems van Huawei bellen en gebeld worden. Als ik me goed herinner moet je dan een custom/fabrikant-firmware inladen. Tutorial en een lijst van ondersteunde types moet ergens via Google te vinden zijn, ik zie het nu even zo snel niet...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 08:32
ik heb wel 1 liggen DM me maar.

• nickpma
Heb er even naar gekeken en het is wel wat omslachtig.
Bovendien moet ik dan ook maar net mijn laptop aan hebben staan.

Ga dan toch voor de optie van de voicemail, gewoon een duidelijke boodschap inspreken.
En als ik nog een goedkoop toestel tegen kom doe ik dat wel.

Bedankt voor de reacties!
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True