Toon posts:

Garantie Tablet scherm?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, weet niet of Algeme zaken het goede forum hiervoor is, maar ik probeer het gewoon.

Heb een Samsung Galaxy Tab S gekocht, en nu na een maand of 2 is het scherm gebroken, 1 breuk, van de onderkant tot de bovenkant. Gisteravond toen ik naar bed ging was het scherm nog ok, vanmorgen toen ik opstond was het scherm gebroken.

Samsung noemt het physical damage, en daarom dus geen garantie. Ik zeg, slechte kwaliteit scherm, dus wel garantie. Heb ik een poot om op te staan, of is dit een kansloze "strijd"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Garantievragen worden in het Shopping Forum behandeld, dus een move AZ > SF :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 20:06
Komt denk ik aardig in de buurt van 'kansloze strijd'. Mijn ervaring is dat dingen zelden 'zomaar' breken, dus je zal hard moeten maken dat het echt niet door jouw schuld gebeurd is.

(disclaimer: ben absoluut geen expert op garantierecht of zo)
Nou is het wel zo dat de eerste zes maanden de verkopende partij hard zal moeten maken dat JIJ 'm gebroken hebt. Maar hij zal stellen dat dat bij miljoenen verkochte exemplaren nooit mis gaat en dat het daarom aannemelijk is dat het jouw schuld is. En dan mag jij proberen aan te tonen dat dat niet zo is.

Overigens heb je denk ik niets met Samsung te maken, maar met de verkoper die er tussen zit - welke winkel is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scherm mag nog van slechte kwaliteit zijn, **zomaar** breken vanuit het niets komt nooit voor, er moet altijd wel een aanleiding zijn. Misschien eens gaan op zitten of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xrubennft
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-03 12:06
0,0% kans dat ze dat vergoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat denk ik ook, maar vind het toch een slechte zaak. Mar goed, dat is ook omdat het mij nu geld gaat kosten :)

In ieder geval, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-10 15:53
Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 15:00:
Scherm mag nog van slechte kwaliteit zijn, **zomaar** breken vanuit het niets komt nooit voor, er moet altijd wel een aanleiding zijn. Misschien eens gaan op zitten of iets dergelijks?
Glas kan makkelijk spontaan breken als het onder spanning staat. Bijvoorbeeld als het verlijmd is. Als je erop googled vind je ook genoeg voorbeelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Mijn vriendin heeft ooit iets soortgelijks gehad met een iPhone. Het scherm brak spontaan toen zij die op tafel had gelegd. Vóór dat ongeval had het scherm nog geen beschadigingen. Uiteindelijk heeft Apple gewoon een nieuw (/refurbished) exemplaar opgestuurd. Het is dus lastig, maar niet onmogelijk om je dit te laten repareren.

Als je met je nagels over het scherm gaat, blijf je dan ergens hangen? Alsof er een kras op zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragoncry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-10 12:43
Is het niet zo dat in de eerste 6 maanden na aankoop de winkel/leverancier moet aantonen dat het niet om een productie mankement gaat ipv andersom?

Als je hem niet hebt laten vallen, zullen zij geen schade kunnen vinden en wordt het voor hen bijzonder moeilijk aan te tonen dat hem om een gebruikersfout gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivxLover
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-10 09:48
Ik zou me vast houden aan de post van dragoncry hierboven.

Als er werkelijk geen overige schade is, dan zal de fabrikant tijdens de eerste 6 maanden na aankoop moeten bewijzen dat de fout bij de gebruiker ligt.

Als het niet kan zoals het moet....dan maar niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Let wel: de TS moet dit met de verkoper opnemen, niet met Samsung.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pacificocean schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 15:14:
[...]

Glas kan makkelijk spontaan breken als het onder spanning staat. Bijvoorbeeld als het verlijmd is. Als je erop googled vind je ook genoeg voorbeelden.
Ik vermoed dat je met spanning "tension" bedoelt en niet elektrische spanning ;) En daarmee zeg je net hetzelfde als mij, die toestellen worden ontworpen zodat er geen tension op dat glas staat. Als je er op gaat zitten of druk uitoefent tegen een object daarintegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-10 15:53
Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 16:52:
[...]

Ik vermoed dat je met spanning "tension" bedoelt en niet elektrische spanning ;) En daarmee zeg je net hetzelfde als mij, die toestellen worden ontworpen zodat er geen tension op dat glas staat. Als je er op gaat zitten of druk uitoefent tegen een object daarintegen...
Ik bedoel inderdaad geen elektrische spanning, maar ook geen tension. Als je dan een Engelse term wil gebruiken dan bedoel ik stress. En deze spanning kan wel degelijk ontstaan in het glas gedurende het productieproces, hoewel men er alles aan doet om dit tot een minimum te beperken. En dit kan ertoe leiden dat het glas min of meer spontaan breekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 00:27

ITsEZ

parttime all-rounder

Het ligt een beetje aan de breuk in het scherm, indien je het tablet bijvoorbeeld zou hebben laten vallen is er altijd een punt waar de breuk is begonnen, als jij een gewoon een rechte streep in je beeldscherm hebt (met een beetje geluk zelfs niet op de bovenste laag) is het vrij aannemelijk dat het om een productiefout gaat, zo niet dan zal het waarschijnlijk moeilijk hard te maken zijn dat het niet jou fout is.

What you see is always what you get.

Pagina: 1