Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

SSD laptop

Pagina: 1
Acties:

• legendareN
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 25-09 03:02
Hoi tweakers.

Een vriendin van mij heeft een laptop gekocht, die niet zo heel erg snel is. Sowieso is de hardware niet super, maar ze hoeft er alleen maar schoolwerk op uit te voeren, en in lessen mee te nemen e.d.

Ik zoek een?
SSD voor Laptop school werk.

Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?

SSD, Wat ik er wil mee bereiken is dat ze zodra ze haar laptop opstart, hem vlot kan gebruiken. Nu steeds als ze hem dichtklapt e.d duurt het een uur voordat alles weer opgestart is, programmatjes laden duurt ook een eeuwigheid.

En complete pc reboot kost zown 3 minuten voordat de processor van de 100% af komt. En ik weet dat het geen super laptop is, maar het meisje zit op een budget en voor reguliere schooltaken zoals wat powerpoint e.d. en word moet het toch goed te doen zijn lijkt mij.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

60-100 Euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.

Ik heb geen voorkeur oid. Ik ben totaal niet thuis in SSDs en vooral niet die voor laptops.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Laptop Acer Aspire e1-731

http://www.laptopshop.nl/...ml#product_specifications

Nu zie ik op de site staan dat de harde schijf niet uitbreidbaar is. Maar nu hoop ik toch dat ik de main 500gig kan vervangen door een SSD. Maar mede doordat ik geen idee heb of ik zomaar iedere SSD er in kan zetten, en of ik uberhaubt wel een SSD er in kan plaatsen vraag ik hier hulp.

Nu weet ik dat ik zelf geen opzetjes heb gegeven met wat voor een SSD ik al in gedachte had. Maar dat komt mede omdat ik verder niet in de laptop wereld thuis ben, en niet eens weet of in dit geval het formaat van de SSD, en de aansluitingen e.d. zijn zoals ik ze gewend ben.

Alvast bedankt.

• loki504
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 21:11
vrijwel elke ssd past in je hhd plaats. je kan eventueel ook hdd cady kopen(in de plaats van je dvd drive).
en een bx100 is energie zuinig goed en goedkoop. en neem dan de 250 gb versie. de 120 gb versie is duur voor d ruimte die je krijgt.

Loki Gaming Mmo pvp channel

• legendareN
Ok top dat wordt dan de nieuwe aanschaf binnen enkele weken. Haar laptop is helemaal naar zn grootje nu, ze heeft er van allerlei rotzooi opgegooid hij wilt niet eens meer verbinden met het internet. En start/taakbeheer etc opent niet meer.

Iemand enige idee hoe ik de computer kan herinstalleren? Als er uberhaubt een voorgeinstalleerde windows staat geinstalleerd op de schijf.

Op de SSD installeer ik windows zelf wel clean.

Thanks Loki :)

• Reepje
  • Registratie: juni 2010
  • Niet online
Als ze allemaal rotzooi erop gooit, verwacht dan geen wonderen van een ssd. Sterker nog, het wordt nog makkelijker er allerhande zaken op te zetten (omdat het allemaal zo vlotjes gaat), en de kans dat er echt wat rottigs gebeurd neemt daardoor wel toe.

Wat je zou kunnen doen, maak een mooie image van de werkende laptop, en gebruik die om weer te herinstaleren. Dat gaat dan wel weer heel vlot als er een ssd insteekt.

Verder maak je melding dat er zoveel opstaat dat opstarten enkele minuten duurt waarbij de processor 100% is. Nu ontlast een ssd de processor niet. Hij belast hem juist extra omdat die zo vlot is. Ook daar kan je goed de mist in gaan dus en weinig snelheidswinst boeken.

• legendareN
Reepje schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 15:32:
Als ze allemaal rotzooi erop gooit, verwacht dan geen wonderen van een ssd. Sterker nog, het wordt nog makkelijker er allerhande zaken op te zetten (omdat het allemaal zo vlotjes gaat), en de kans dat er echt wat rottigs gebeurd neemt daardoor wel toe.

Wat je zou kunnen doen, maak een mooie image van de werkende laptop, en gebruik die om weer te herinstaleren. Dat gaat dan wel weer heel vlot als er een ssd insteekt.

Verder maak je melding dat er zoveel opstaat dat opstarten enkele minuten duurt waarbij de processor 100% is. Nu ontlast een ssd de processor niet. Hij belast hem juist extra omdat die zo vlot is. Ook daar kan je goed de mist in gaan dus en weinig snelheidswinst boeken.
De laptop is juist nu bijna niet werkend, programmas starten niet goed op, Internet browsers kunnen niet verbinden etc. Ik heb het idee dat er teveel bloatware op staat die tegelijk draait. Er staan 2 anti virus programmas op e.d. En dat werkt ook niet echt. Het is een recentelijk aangeschafte laptop. 8)

Er is een boel mee aan de hand, dus ik dacht zelf gewoon windows herinstalleren?

[Voor 8% gewijzigd door legendareN op 14-05-2015 15:58]

• Reepje
  • Niet online
legendareN schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 15:57:
[...]

De laptop is juist nu bijna niet werkend, programmas starten niet goed op, Internet browsers kunnen niet verbinden etc. Ik heb het idee dat er teveel bloatware op staat die tegelijk draait. Er staan 2 anti virus programmas op e.d. En dat werkt ook niet echt. Het is een recentelijk aangeschafte laptop. 8)

Er is een boel mee aan de hand, dus ik dacht zelf gewoon windows herinstalleren?
Dat is de oplossing. Gewoon op de hdd. Het lastige is dan alleen al die updates die opgehaald moeten worden.
En dan zal ze gewoon wat slimmer moeten worden mbt alles wat ze erop knikkert. Of ze blijft zoals ze doet en kijkt jouw elke paar maanden lief aan voor de herinstallatie klus.

• legendareN
Reepje schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 16:07:
[...]

Dat is de oplossing. Gewoon op de hdd. Het lastige is dan alleen al die updates die opgehaald moeten worden.
En dan zal ze gewoon wat slimmer moeten worden mbt alles wat ze erop knikkert. Of ze blijft zoals ze doet en kijkt jouw elke paar maanden lief aan voor de herinstallatie klus.
Ze kreeg er geen installatie disk bij. Zou het mogelijk zijn dat er een op het systeem staat die ik zou kunnen gebruiken? Er zit een Windows 8 sticker onder op de laptop met een serie nummer.

Geen flauw idee hoe ik die zou kunnen booten haha.

• Reepje
  • Niet online
Meestal staat er een recovery partitie op de hdd.
Serie nummers heb je niet nodig met win8, die zitten ingebakken.

• legendareN
Reepje schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 16:25:
Meestal staat er een recovery partitie op de hdd.
Serie nummers heb je niet nodig met win8, die zitten ingebakken.
Thanks gevonden! Recovery menu in windows was ook vrijwel t enige wat nog wel deed openen. 3% herinstallatie. Wish me luck haha!
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True