Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Niet zo veel bijzonders. Office 2013 gebruiken (vooral Word en Outlook), het web bezoeken met Chrome en de nichtjes spelen zo nu en dan wat Sims 2.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€500 is ongeveer de limiet, maar als er binnen een ~€20 veel winst qua prestaties danwel stilte te behalen is, is dat te overwegen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis, scherm (1920*1080), een 640GB sata WD Green HD en een LG DVD-brander (ook sata).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hij komt in de woonkamer te staan, dus een stil systeem zou aardig zijn. Een beetje vlot is ook wel fijn (in de zin van dat hij snel opstart). Dan kom ik op het volgende uit:
Ik neig meer naar Intel vanwege het lage TDP, kijkende naar de AMD-varianten.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet al te groot, dus een stealthy µATX-case is wel zo fijn. Ook komt hij in de woonkamer te staan, dus liever niet zo luidruchtig. Nu was haar vorige PC een Medion met een CPU-koeler die continue op 100% draaide, dus het is al snel stiller. Een NUC is geen optie, aangezien ze d'r optische drive wil houden.
Ga je overklokken?
Nee. Heel erg nee.
Ideeën:
Als basis voor het systeem dacht ik aan zoiets:
Daar komt dan nog een processor, -koeler en moederbord bij.
AMD:
Intel:
Nu moet er natuurlijk nog een koeler op, daar kijk ik nog even naar. Eerst eens zien met wat voor TDP ik eindig, dan kan ik daarna kijken naar wat voor koeler ik erop zet. Zijn deze builds een beetje redelijk? Ik ben al tijden uit de AMD wereld, dus misschien heb ik niet de beste keuzes gemaakt...
Niet zo veel bijzonders. Office 2013 gebruiken (vooral Word en Outlook), het web bezoeken met Chrome en de nichtjes spelen zo nu en dan wat Sims 2.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€500 is ongeveer de limiet, maar als er binnen een ~€20 veel winst qua prestaties danwel stilte te behalen is, is dat te overwegen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis, scherm (1920*1080), een 640GB sata WD Green HD en een LG DVD-brander (ook sata).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hij komt in de woonkamer te staan, dus een stil systeem zou aardig zijn. Een beetje vlot is ook wel fijn (in de zin van dat hij snel opstart). Dan kom ik op het volgende uit:
- Processor
- Moederbord
- RAM
- Kast
- SSD
- Processor koeler
- Voeding
Ik neig meer naar Intel vanwege het lage TDP, kijkende naar de AMD-varianten.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet al te groot, dus een stealthy µATX-case is wel zo fijn. Ook komt hij in de woonkamer te staan, dus liever niet zo luidruchtig. Nu was haar vorige PC een Medion met een CPU-koeler die continue op 100% draaide, dus het is al snel stiller. Een NUC is geen optie, aangezien ze d'r optische drive wil houden.
Ga je overklokken?
Nee. Heel erg nee.
Ideeën:
Als basis voor het systeem dacht ik aan zoiets:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Fractal Design Define Mini | € 78,- | € 78,- |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 52,95 | € 52,95 |
| 1 | Cooler Master V450 Semi-Modular | € 67,95 | € 67,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 104,04 | € 104,04 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 302,94 | |
Daar komt dan nog een processor, -koeler en moederbord bij.
AMD:
| 1 | AMD A8-6600K Boxed | € 84,95 | € 84,95 |
| 1 | ASRock FM2A88M Extreme4+ | € 64,- | € 64,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 148,95 | |
Intel:
| 1 | Intel Core i3-4160 Boxed | € 114,95 | € 114,95 |
| 1 | MSI B85M-G43 | € 68,58 | € 68,58 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 183,53 | |
Nu moet er natuurlijk nog een koeler op, daar kijk ik nog even naar. Eerst eens zien met wat voor TDP ik eindig, dan kan ik daarna kijken naar wat voor koeler ik erop zet. Zijn deze builds een beetje redelijk? Ik ben al tijden uit de AMD wereld, dus misschien heb ik niet de beste keuzes gemaakt...
and thanks for all the fish.