Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Help! Willekeurig wegvallen van het beeld.

Pagina: 1
Acties:

• Shadore
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 08-09-2019
Hallo tweakers,

Sinds 2 dagen geleden heb ik te maken met het willekeurig zwart worden van mijn beeldscherm. Deze geeft dan de melding no-signal en dan gaat het beeldscherm in stand-by mode. Ik heb twee verschillende versies hiervan meegemaakt.

- Het scherm valt uit, compleet willekeurig (dus niet onder zware belasting), soms zelfs nadat hij 2 uur gewoon aan heeft gestaan. Hierna werkt alles gewoon, want de muziek speelt door (spotify). Na een reboot is er een mogelijkheid dat ik weer beeld heb, maar soms ook niet. Dan moet ik vaker proberen en werkt het weer. Ook dan lijkt het erop dat de rest het gewoon doet.

- Het scherm valt uit, ook hier compleet willekeurig, maar nu valt alles uit. Één keer meegemaakt dat het scherm eerst groen werd. Na de reboot heb ik geen beeld meer, totdat ik het zovaak aan en uit heb gezet dat hij t wel weer doet.

Als het scherm uitviel kreeg ik soms eerst een zwart scherm, daarna de mededeling dat de nvidia driver ermee gestopt was maar weer hersteld was. Daarna wordt hij nog een keer zwart en dan is het afgelopen. Overigens vallen de muis en het toetsenbord ook even uit, maar daarna doen ze het weer. Dit is de melding die ik kreeg:

Display driver stopped responding and has recovered
Display driver NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 350.12 stopped responding and has successfully recovered.

Ik heb ook even een oudere driver gehad, maar hier had ik hetzelfde probleem mee.
De temperaturen lijken overigens op orde.

Om die reden had ik dus de drivers verwijderd en overnieuw geïnstalleerd, maar het probleem kwam terug. Ook heb ik de grafische kaart en het geheugen eruit gehaald en overnieuw erin gestopt. Ook zonder effect, behalve dat ik hierna weer beeld had.

Ik zit midden in mijn examens en dit irriteert mij mateloos. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Mijn systeem:
- intel i5-3570K
- msi gaming gtx760
- samsung ssd 840 series 120 gb
- gigabyte G1.sniper m3
- crucial ballistix tactical 8GB DDR3-1866 CL9 kit
- xfx pro series 550W core edition
- windows 8

Edit:
Hierbij het monitor: Een iiyama b2888uhsu-b1. Ik heb het beeldscherm getest met een laptop, hier leek hij het gewoon te doen. Ook, omdat de computer soms uitvalt, is het beeldscherm als oorzaak uit te sluiten. Verder kwam hetzelfde probleem ook met een andere kabel, dus hier ligt het niet aan. Ook het CMOS gereset, maar het blijft gebeuren.

[Voor 20% gewijzigd door Shadore op 14-05-2015 17:56]

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Zo een uitgebreide post en dan je monitor niet noemen! Ik verplaats je topic ook meteen naar het goede subforum.

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True