Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Business-laptop (€400-€600)

Pagina: 1
Acties:

• Beatboxx
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 31-08 15:30

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Mijn moeder zoekt een nieuwe laptop. Laptop zal gebruikt worden voor office-achtige-taken zoals e-mail, maken van powerpoints, en dingetjes op de interwebs. Dingen zoals video-/foto-bewerking zal niet gebeuren. Het is belangrijk dat de laptop snel & betrouwbaar is in de basis-taken

Wat is je budget?
€400-500

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Erg weinig. Gewicht & accu zijn dus niet belangrijk.

Op de laptop zelf zal weinig opgeslagen moeten worden (Dingen zoals foto's gaan lekker op de NAS) dus veel opslagcapaciteit is niet noodzakelijk.

Ik heb zelf even de PW afgespeurd en kwam hierop uit: pricewatch: Toshiba Satellite L50-B-1W1 & pricewatch: Lenovo IdeaPad Z50-75 (80EC00B8NX)

Thoughts?

• Aionicus
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 09-09 00:32
Als je tussen die twee wilt kiezen dan duidelijk de lenovo.

de hoofdreden voor mij zou alleen al de resolutie zijn , 1366x768 is een verschrikkelijke resolutie voor laptops.

• Thomas
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

De Lenovo lijkt me een geschiktere keuze inderdaad. Ik heb even in de Pricewatch gekeken en kon zo snel niets vinden waar bijvoorbeeld een 128GB SSD in zat, dan kom je echt op convertibles uit en ik neem aan dat je daar niet naar op zoek bent. Wat die Lenovo betreft, je kunt ook voor deze gaan; pricewatch: Lenovo IdeaPad Z50-70 59438687

Dezelfde laptop maar met een i5 4210u i.p.v. AMD FX 7500. De i5 scoort een stuk beter dan de FX 7500; http://cpuboss.com/cpus/Intel-Core-i5-4210U-vs-AMD-FX-7500 Hij kost wel 50 euro meer, dus dan zit je bijna 100 euro boven budget.

De Lenovo is in ieder geval de betere keuze van de 2.

E: Je kunt ook nog bij bijv. Dell kijken, daar hebben ze altijd wel aanbiedingen lopen (die niet in de Pricewatch staan).

[Voor 7% gewijzigd door Thomas op 14-05-2015 13:22]

| Switch FC: SW-3939-0492-5105 |

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Hoeveel performance lever je in als je voor een normale harde schijf gaat? Ik heb altijd de indruk dat bij normale desktop-taken, se harde schijf bij uitstek de limiterende factor is. Of klopt dat niet?

• Barrycade
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 20:20

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Hybride harde schijf nemen. Werkt prima op een laptop met Windows 8.
SSD is (nog) sneller maar dan moet je wel ruimte inleveren.

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Barrycade, goed punt. Je zou dan denk ik op een van deze twee uitkomen? http://tweakers.net/price.../442664;436208/categorie/

De AMD-versie heeft een aanzienlijk snellere CPU en meer RAM. Zie alleen wel dat er een andere netwerk-chip in zit waardoor er geen ondersteuning is voor 802.11ac, maar dat lijkt me niet echt opwegen tegen de voordelen.

Nog andere dingen die ik over het hoofd zie?

• Thomas
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Die hybride schijven leveren geen enorme snelheidswinst op, maar een (hybride) HDD moet voor de time being wel voldoende snelheid leveren. SSD er later in zetten is altijd een optie, mocht je dat zelf willen kun je dat voor een euro of 20 bij de meeste computerzaken wel laten doen.

Ik zou voor de AMD versie gaan, prima CPU, betere keus dan de i3. Ook de 8GB RAM is fijn, met 4 red je het meestal wel maar het zou zomaar kunnen dat het uiteindelijk net niet genoeg is.

| Switch FC: SW-3939-0492-5105 |

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True