Catering voor groep bestellen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:14

ByteDelight

Retro computing is alive!

Topicstarter
In augustus organiseer ik een feestje voor een man of 60 (vrienden en familie).
Daarvoor ben ik van plan catering te bestellen, we denken aan een buffet.
We zijn van plan om de locatie separaat te regelen, dus denk ik dat we zelf drinken kunnen aanschaffen en naast het buffet kunnen plaatsen in een bak met ijsklontjes ofzo.
Ik heb een budget in gedachten van max. 800 euro voor het buffet, maar het mag ook minder.

Ik heb helemaal geen ervaring met het bestellen bij een cateringbedrijf.
En ik kan niet zo heel gemakkelijk forums vinden waar algemene ervaringen met het bestellen bij een cateringbedrijf op staan, ook niet hier.
Dus ik dacht dat het wel een idee is om mijn ervaringen met ons Tweakers te delen, en hoop dat er onder ons personen zijn die ook hun ervaringen kunnen delen om mij vooruit te helpen.

Inmiddels heb ik al wat rondgekeken naar mogelijkheden; waar we aan denken:
- een Grieks buffet
- wat porties van iets anders voor de enkeling die dat niet weet te waarderen
- wat frietjes voor de kids

Kosten van Grieks buffet komen op zo'n €20 p.p.
Huren van servies en bestek komt op ca. €1 p.p.

De voornaamste vraag die ik op dit moment heb is:
Als er 40 volwassenen een goede hoeveelheid Grieks lusten, zouden we dan voor 40 moeten bestellen of is voor 25 al ruim voldoende (zoals bij de Chinees)?
Ik heb dit nog nergens kunnen vinden, dus vooralsnog ga ik van een bestelling gelijk aan het aantal personen uit.
Ik wil niet al te zuinig overkomen, maar de helft weggooien vind ik zonde (en waarschijnlijk een groot deel van de genodigden ook).

Dan heb ik nog wat vragen over het ophalen van de schalen e.d., maar daar kom ik met het cateringbedrijf wel uit denk ik.

Wat zijn typische dingen waar ik op moet letten bij het selecteren van een cateraar?
Grieks bestel ik normaliter bij een Griek, niet bij een alround Nederlands bedrijf: smaakt zoiets ook echt Grieks? ;)

Ondertussen ga ik nog verder googlen naar ervaringen.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:16

Basszje

Reisvaap!]

Ik weet niet waar je aan denkt bij 'locatie' maar hou er rekening mee dat die lui ook graag het e.e.a aan voorwaarden verbinden. Gezien je budget kan je een cafe / kroeg al opgeven.

Dan blijven dingen over als het lokale zalencentrum ( niet goedkoop ) of een buurttent. Die laatsten zullen wellicht niet al te duur zijn en ook niet al te moeilijk, maar als er alcohol in het spel is hebben ze formeel wel een vergunning nodig ( helemaal bij sterke drank ) dus veel staan dat vaak niet toe ( ook met het oog op eventuele problemen ).

Qua catering trouwens kan je ook eens binnenlopen bij het lokale restaurant / toko . Ik weet bv dat veel indonesische afhaaltoko's ook doen aan catering voor grote groepen (/familiefeesten). Die zullen waarschijnlijk en goedkoper zijn en beter.

[ Voor 18% gewijzigd door Basszje op 14-05-2015 11:40 ]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Met zo'n grote groep zou je ook nog twee verschillende keukens kunnen proberen. Er zijn zo veel mogelijkheden. Ik zag laatst zelfs een cateraar voor een BBQ incl. servies en afwassen. Een hele tijd geleden was ik eens op een feest en daar werd al gewaarschuwd dat we bakjes mochten meenemen voor als er wat overbleef. Dan kan je de laatste gasten gewoon wat eten mee naar huis geven.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Als je bijv BBQ doet kan je het ongebruikte vlees ook gewoon in de vriezer gooien. Ik zou niet op voorhand te weinig bestellen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik tel dan het aantal mensen x de gemiddelde portiegroote = zoveel kilo voer. Ik schat dan voor allemaal volwassenen: 400 gram voer, half volwassenen half kinderen 300 gram voer oid. En voor de zekerheid, als het heel lekker blijkt, en voor de mensen die niet kunnen stoppen met eten zolang er eten is, nog een paar kilo erbij. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 32279

bverstee schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 11:09:
Ik heb helemaal geen ervaring met het bestellen bij een cateringbedrijf.
Wij hebben voor ons huwelijk een cateraar geregeld. Eigenlijk moet je dit niet via internet willen regelen of via een forum, het is handiger rond te vragen in de omgeving waar je woont.

Wij hebben een cateraar geregeld die voor een bejaardenhuis ook alles maakt. We hadden een aantal keuzes:

1) met personeel of zonder personeel
2) met drank of zonder drank
3) wil je tafeltjes huren en bordjes e.d. laten regelen?

Wil je iemand die drankjes inschenkt? Of wil je alleen iemand die het eten brengt?
Ga je zelf drank regelen of via de cateraar? Informeer naar prijzen, het is namelijk heel handig dat de cateraar drank brengt en weer meeneemt wat niet op is gegaan. Dat was in ons geval helemaal niet zo duur als je denkt.

Als je rekent op 20 euro per persoon voor het eten zit je wel goed. Maar dan komt er nog wel drinken bij.
Wij hadden al het fris en de sterke drank via de cateraar, zelf hadden we via een cafe een biertap met fusten geregeld.

Wij hadden een cateraar die in een verzorgingstehuis zit, die werkte eerst voornamelijk voor bejaarden, maar stond open om ons huwelijk te doen. Geen menu vooraf gezien, we hebben hem uitgenodigd op een avond en voorgelegd hoe het publiek eruit zag dat komt en wat onze wensen zijn en hij heeft zelf een menu gemaakt.

Het was meer dan goed. We hadden het huwelijk in onze tuin, maar die beste man had zelfs een zaaltje achter de hand geregeld (vertelde hij later) voor als het regende. Kijk, dat is goud. Dat moet je hebben.

Mijn tips dus: bedenk wat je wilt met de 3 vragen die ik hierboven geef. En nodig een of meerdere cateraars bij je thuis uit en overleg met ze. Doe het niet via websites of email, persoonlijk contact wil je. Dan krijg je iets heel moois.

Ga dus niet zelf bedenken hoeveel mensen gaan eten zoals hierboven staat. Dat weet een cateraar wel, bouw een beetje een band op met de cateraar door een persoonlijk gesprek en je hebt een heel leuk feest. Ik denk alleen wel dat je budget te krap is. Eten is minimaal 15 euro per persoon.

Hier is wat onze cateraar op zijn website heeft staan:
http://www.cateringdeseniorie.nl/producten/buffetten

Alles wordt gewoon op temperatuur geleverd , je hoeft je dus geen zorgen te maken over ijs e.d. , regelt de cateraar. Als je je budget naar 900 kan tillen zit je denk ik goed (15 euro per persoon voor eten). En dan eet je goed!

En als je Grieks wilt, leg het voor aan de cateraar, die heeft genoeg ideeen. Betere ideeen dan jij en ik kunnen bedenken. Het was echt top geregeld bij ons.

Foto's (het is wat pre digitale camera tijdperk):

huwelijk 1

huwelijk 2

huwelijk 3

Bestek, borden, tafels, alles had die man geregeld. Ik meen dat wij 750 euro kwijt waren voor 50 man (maar dit was exclusief sterke drank enzo). Zou ook meer kunnen zijn, ik weet het niet meer zo exact. Maar eten was meen ik 15 euro per persoon. En het eten was goed.

Ter vergelijking, binnenkort gaan wij met 60 man een zomerfeest houden, dat kost 25 euro per persoon inclusief eten en 3 consumpties (meer voor eigen rekening). Dit is inclusief zaalhuur en personeel om drankjes rond te brengen en er zit een speeltuin e.d. bij voor de kinderen. Stuk duurder dus.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 14-05-2015 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Het hangt ervan van wat je precies krijgt, maar 20 euro per persoon is veel en veel te duur.
Ik heb wel eens indiaas besteld voor 6 euro per persoon en dan heb je echt gewoon goed eten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 32279

gop1 schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 18:58:
Het hangt ervan van wat je precies krijgt, maar 20 euro per persoon is veel en veel te duur.
Ik heb wel eens indiaas besteld voor 6 euro per persoon en dan heb je echt gewoon goed eten.
Ja, je kan ook met zijn 60'en naar de snackbar, ben je 120 euro kwijt en heeft iedereen een frietje...
Ik snap niet waarom iedereen hier zo offtopic zit te reageren...

Kennelijk is het niet helemaal duidelijk bij een ieder wat een cateraar doet...

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 14-05-2015 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

60 man, 20 euro pp (+ extra's, patatjes, bestek, etc.) en een budget van 800 euro. Ik zie een hiaat :P

Maar ON: een goede cateraar vinden is eigenlijk net zoiets als een goed restaurant vinden in het pre-iens tijdperk. Mond-tot-mond-reclame, voorproeven en 'gevoel' zijn drie belangrijke peilers. Daar komt bij dat je met een buffet niet zo bijster veel kunt verknoeien. ;)

Op het aantal porties zou ik trouwens niet bezuinigen. Ik zou gewoon uitgaan van de aanbevolen hoeveelheid door de cateraar, want die zijn ook niet gek. Als zij jou iets voor 10 personen aan kunnen bieden, wat ook genoeg zou zijn voor 20 personen, dan zouden ze diezelfde hoeveelheid wel voor 20 personen aanbieden ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-07 09:25
Basszje schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 11:38:
Ik weet niet waar je aan denkt bij 'locatie' maar hou er rekening mee dat die lui ook graag het e.e.a aan voorwaarden verbinden. Gezien je budget kan je een cafe / kroeg al opgeven.

...
Ik zag nergens zijn budget voor het huren van een ruimte?
Het budget voor het voeder gedeelte is 800euro zoals ik het lees.

@TS,
Je kunt ook bij cateraars een offerte vragen.

Edit: wtf? waarom reageer ik na zoveel tijd nog? 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Gadgeteer op 15-06-2015 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 16:16

ATS

Gadgeteer schreef op maandag 15 juni 2015 @ 14:33:
[...]
Edit: wtf? waarom reageer ik na zoveel tijd nog? 8)7
Ach... feest is pas in Augustus, dus wie weet is het nog nuttig voor de TS :*)

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osieoscar
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-07-2021
Spam is niet toegestaan.

[ Voor 90% gewijzigd door Ardana op 23-02-2021 15:51 ]

Pagina: 1