Toon posts:

DVI-HDMI adapters verschillen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb in 2008 een DVI naar HDMI adapter met mijn gfx destijds gekregen.
Nu wilde ik deze op mijn nieuwe PC gaan gebruiken omdat mijn HDMI kabel niet goed in de HDMI poort van de kaart gaat (kast zit raargenoeg in de weg waardoor het niet goed genoeg contact maakt).

Mijn vraag is eigenlijk of er nog verschil zou zijn tussen een adapter als ik die nu los zou kopen en de adapter die ik van 7 jaar terug nog heb.

Heb nogal wat tear via VGA en wil dit toch graag zien op te lossen.

Excuses als dit al eerder besproken is (kon niets vinden!)

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:50
Wat zou er anders kunnen zijn?

Volgens mij wordt alleen de aansluiting van DVI naar HDMI ongezet. Het signaal zelf wordt niet veranderd.
Een oude adapter zou daarom gewoon moeten werken.

* Als je kast in de weg lijkt te zitten. Controleer dan eens goed of jouw videokaart wel goed recht in het slot zit. Soms kun je met een kleine aanpassing wel gebruik maken van de HDMI poort.

Verwijderd

Topicstarter
Ik was altijd onder de indruk dat HDMI 1.1, 1.2, 1.3 etc. invloed daar op had, maar dat zal dan wel niet. Ben overigens ook niet van plan audio via HDMI te laten lopen.

*Dat heb ik geprobeerd, maar als ik het rechtzet zie ik me PCI-poort al licht meebuigen en dat lijkt me niet de bedoeling.

• beefstick
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-01 22:56
* dat kun je misschien weer oplossen door de schroeven van de afstandsbusjes even allemaal los en daarna weer vast te draaien. De gaten in je moederbord zijn niet even groot als de schroefjes dus als je dat ding 1 keer aan draait dan kan het best wezen dat je moederbord goed lijkt te zitten maar dat het met de kabels die je in wil pluggen toch nog fout gaat, zeker als je ook nog een grafische kaart hebt die het allemaal nog wat meer kan offsetten.