Toon posts:

PCI controller met USB poort

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben thuis een ouwe bak staan zonder USB, nou was mijn pa zo handig geweest om enthousiast een draadloos keyboard/muis te kopen.. |:(
Deze heeft echter alleen USB of PS2 stekkertjes, nou is het keyboard van PS2 weer omgezet naar ouderwetse keyboard plug en de PS2 van de muis naar COM.
Probleem..keyboard werkt, muis niet. :?
Vraag als ik er nou een PCI kaart met USB poorten inflikker gaat het dan wel goed en wat ik ook wil weten is als ik nou beide aansluit op de USB controller, herkent die ouwe bak mijn keyboard dan wel?
Ik hoop dat iemand er wat over kan vertellen want het is zonde zo'n kaart te kopen als het niet helpt.. *D

• vanwegen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 11:42

vanwegen

-:|:-

Vaak, ik zeg niet altijd, maar vaak heb je op het mobo zelf een niet gebruikt stekkertje zitten waarop je uitbreiding van usb poorten kan prikken (blokje van 6 pinnentjes) op mijn p133 had ik die ook al.

Bij je electronica boer moet je hier dan vervolgens wel aan kunnen komen (Den Haag Stuut en bruijn).

Als dit niet het geval is kan je inderdaad zo'n USB insteekkaart kopen (100.- piek ofzo) Let er dan wel op dat je OS W9x, W2K of ME moet zijn

In dat geval zal dat dan probleemloos werken.:) Suc6

En toen was m'n signature weg :(

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:01

ralfbosz

xm create bosz -c

Ik ben bang dat je toetsenbord niet herkend wordt, want dit moet in de bios in gesteld worden en sinds je mb geen usb heeft zal het (waarschijnlijk) niet werken.

Je kunt natuurlijk wel de usb-poort erin stoppen voor alleen de muis ;) Trouwens, zo'n ps/2-com stekker moet wel werken, denk alleen dat je een verkeerde hebt (een ms-versie), want dat had ik ook een keer. Met de ene stekker werkte de muis wel en de andere niet.

rm -r *

Verwijderd

Op zondag 17 juni 2001 13:36 schreef vanwegen het volgende:
Let er dan wel op dat je OS W9x, W2K of ME moet zijn
Win 95 gaat niet werken, je moet Win 98 hebben.

Verwijderd

PS2 stekkers zijn 3x niets, meestal werkt het niet en heel soms werkt het een beetje! Kun je het setje niet retourneren naar de plaats van aankoop en zeggen dat je je vergist hebt :+ !

• Galoptic
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 15:51
die ps2-stekkers zijn idd 9v/d10 keer ruk... nieuwe computer kopen misschien?

Verwijderd

Topicstarter
Het ondersteunen van USB door het OS mag geen probleem zijn er staat Win98 op..
Dat van de muis op de USB en het keyboard zoals het nu zit laten zitten had ik ook aan gedacht..wilde alleen weten of er hier nog meer waren die dat als een goede optie zagen..
Gelukkig dus wel *D
In ieder geval Thanx :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Zon kaart gaat zeker werken, ik heb zelf ook een pa die ook zon kaartje heeft gekocht, werkt als een stekker!

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1