[Win7 64bit] Toetsenbord stopt na eerste toetsaanslag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-03-2024

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Op een Windows 7 machine zijn een USB toetsenbord en een muis aangesloten. Beide bedraad en van het merk Logitech.

Als ik Windows opstart, en het wachtwoordscherm krijg, dan mag ik 1 toets indrukken en daarna stopt het toetsenbord met reageren. Ik kan de eerste toets ook later indrukken, door bijvoorbeeld met het onscreen toetsenbord in te loggen, dan notepad te starten, en dan te beginnen met typen; ook dan krijg ik alleen de eerste toetsaanslag en daarna is het klaar. Anders gezegd: ik krijg dus een toetsaanslag, en nadat ik die heb gebruikt, dan reageert het toetsenbord niet meer.

Het rare is dat de sneltoetsen op mijn toetsenbord (volume harder/zachter, calculator, browser, email, etc) wel gewoon werken. De muis blijft het ook gewoon doen, en bij apparaatbeheer zegt Windows dat het toetsenbord zonder problemen werkt. Ik heb de logitech drivers al opnieuw geinstalleerd, maar dat had geen effect. Ik heb de bios al afgestruind naar instellingen voor usb en/of toetsenbord, maar kom daar eigenlijk niks tegen. Op een andere PC werkt het toetsenbord gewoon, en een ander USB toetsenbord aansluiten op deze PC geeft hetzelfde probleem. Ook het starten van een bootable CD met bijvoorbeeld Linux geeft geen probleem. Ik kom dan tot de conclusie dat ik last heb van een software probleem in deze desbetreffende Windows 7 installatie.

Heb al uren gegoogled, en kom dan wel problemen tegen die erop lijken, maar toch weer anders zijn. De gesuggereerd oplossingen werken niet of zijn niet van toepassing.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 672534

Is dit probleem er vanaf het begin dat dit toetsenbord aan dit systeem aangesloten werd of heeft het er voor wel goed gewerkt?
En heb je het toetsenbord al op een andere USB poort geprobeerd?
om welk merk, type, toetsenbord gaat het?
Je kan eerst eens kijken of Windows het op kan lossen.
Klik op Start\Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Apparaten en printers
Klik met de rechter muisknop op het USB keyboard als je het apparaat daar ziet en klik op "Problemen oplossen"

Wat je ook nog kan doen is tussen de optionele updates van Windows bladeren indien aanwezig.
Optionele updates voor Windows kunnen soms een probleem oplossen, checken of er updates zijn voor je toetsenbord doe je zo:

Klik op Start\Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Windows Update
Zie je Optionele updates beschikbaar? Zijn deze allemaal al geïnstalleerd? (zo niet klik op "Naar updates zoeken")
Zo wel klik op "** optionele updates zijn beschikbaar"
Selecteer een update en klik op "Meer informatie"

Note:
Optionele updates kan je vaak beter niet Installeren en alleen indien nodig installeren.
(zie Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Windows Update\Instellingen wijzigen)

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 672534 op 14-05-2015 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-07 09:30
Wellicht staat er een slecht geprogrammeerde keylogger op je machine.
Ik zou in ieder geval niet eens verder zoeken maar gewoon Windows opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 672534

Of eerst eens kijken welke processen er starten en actief zijn.
Uitvoeren> typ MSCONFIG en klik op OK.
Check dan eens op de daarvoor geschikte tabbladen wat er allemaal wordt gestart.
Klik rechts op de taakbalk en klik op Taakbeheer starten. Tabblad processen.
Voor wat geavanceerdere hulp heb je de volgende tools van Microsoft nodig:
Process explorer https://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896653
Ik adviseer deze te gebruiken om te kijken welke processen er actief zijn.
Gebruik deze offline, dus als het kan internet stekker er uit.
Ik heb ook via mijn eigen beveiliging gezien dat process explorer ongeautoriseerd netwerkverkeer op gang brengt.

Als je de zip map hebt uitgepakt klik je rechts op process explorer en voer m uit als administrator.
Heb je hulp nodig met process explorer dan kan ik je helpen.

Om alles te bekijken wat opstart heeft Microsoft de tool:
Autoruns https://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb963902
Vink niet zo maar iets uit, met deze 2 programma's kan je achterhalen wat er wordt opgestart en wat er actief is.
In Process Exlorer is het belangrijk om naar de handtekeningen te kijken van wat er actief is.
Als je Process Exlorer gestart hebt ga naar menu "View" en klik op "Select columns"
In tabblad "Process Image" Vink "Verified Signer" aan.
In tabblad "DLL" Vink "Verified Signer" aan.
Klik "OK"

Ga naar menu "Options" en klik op "Verify Image Signaturs"
In de kolom "Verified Signer" zie je nu welke gestarte processen er geen handtekening hebben, geen bedrijfsnaam, bekijk de columns (kolommen) eens (menu "View" en klik op "Select columns).
En hoe scan je het systeem op malware?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 672534 op 14-05-2015 14:56 ]