Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batje4
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-06-2024
Geachte tweakers,
de afgelopen weken is het hommeles in de buurt, met flink wat inbraken. Ook bij ons stonden wat voorbereidende werkzaamheden in de vensters, en een buurman belde me een keer op tijdens vakantie om te melden dat er 's nachts een poging tot inbraak bij mij was geweest.

In overleg met enkele buren en de buurtagent hebben we een flink aantal fysieke beveiligingen aangebracht. Dat helpt alvast. Daarnaast denk ik er nu over om camera's op te hangen.

Ik heb een windows servertje, daar zouden de beelden op kunnen. En misschien meteen door naar onedrive, met bijv https://dvr.webcam

PPOE lijkt me het beste, er hangt hier zoveel wifi in de buurt dat storingen bijna niet te voorkomen zijn. En gezien mijn budgett is max eu200.

Om verder in te kunnen lezen zocht ik een site a la dpreview, met vergelijkend waren, en wat beelden. Kunnen jullie me verder helpen? Dank alvast!

Het is vast wel mooi weer buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:44

TommieW

Numa numa.

Wij hebben hier sinds kort ook een buitencamera hangen. We zijn tot de conclusie gekomen dat je heel wat geld neer moet leggen voor een fatsoenlijke camera. We hebben hiervoor een redelijk goedkope camera gehad van zo'n €80, maar dat was om te janken. Bij veel camera's kan je wel zien dat er iets gebeurd is, maar het herkennen van gezichten wordt al heel snel heel moeilijk.

Uiteindelijk zijn wij gegaan voor de D-Link DCS-6513. Een camera van €800.

[ Voor 0% gewijzigd door TommieW op 14-05-2015 08:58 . Reden: Typen is nog lastig op de vroege morgen. ]

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09 08:50
Kijk eens naar een Hikvision DS-2CD2732F-I 3MP Outdoor Vari-Focal Dome of Hikvision DS-2CD2132-I (2.8mm) 3MP Outdoor Fixed Dome. Het belangrijkste verschil is dat de duurdere ook in en uit kan zoomen.

Ze nemen allebei op in 1920*1080 met 30fps of 2048*1536 met 20fps. Ook hebben ze ingebouwde IR verlichting en kan je ze voeden met Power over Ethernet (PoE). Verder heeft het support voor vanalles en nog wat voor opslag en streaming, en zijn ze weather proof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:17
http://www.networkcameracritic.com/ is een goede reviewsite.
Ik heb zelf de DS-2CD2132F-IS in combinatie met een PoE Hikvision recorder. Ik wacht nog 3x DS-2CD2032-I maar die zijn ergens zoek geraakt halverwege China.
BlueIris schijnt erg goede software te zijn voor het geval je je Windows server wil gebruiken. Hou er rekening mee dat bij de vari-focus camera die hierboven wordt genoemt je de focus niet op afstand kunt bedienen. Bij installatie van de camera stel je (fysiek) juiste focus in en daar blijft hij op staan. Je kunt niet inzoomen vanaf je server.
Camera's zonder vari-focus zijn goedkoper, je moet dan zelf bepalen welke lens geschikt is voor jouw doel. Bijv. 2.8mm lens is een breder veld dichtbij maar minder scherp verder weg. Ik heb een 2.8 bij de voordeur en mijn andere camera's worden 4mm.

[ Voor 20% gewijzigd door Caeruleus op 14-05-2015 10:51 ]

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batje4
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-06-2024
Dank allemaal voor de feedback, ik kan weer even vooruit.
Mijn vrouw is overigens nog niet overtuigd dat dit nodig is. "Want een capuchon, en je hebt niets aan je beelden, en wel een paar honderd euro verder."

Het is vast wel mooi weer buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09 08:50
Batje4 schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 12:01:
Dank allemaal voor de feedback, ik kan weer even vooruit.
Mijn vrouw is overigens nog niet overtuigd dat dit nodig is. "Want een capuchon, en je hebt niets aan je beelden, en wel een paar honderd euro verder."
Verwacht zoiets:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Xefvf_JzoPc]
En zelfs dingen als postuur, kleur kleding, soort schoenen etc. kan al nuttig zijn voor de politie. Bovendien schrikt een camera alleen al flink af.

Wat ook erg goed helpt zijn lampen die 's nachts aanspringen bij bewegingsdetectie. Zo'n fel wit licht schrikt enorm af en zorgt er meteen voor dat je camera genoeg licht krijgt :).

[ Voor 26% gewijzigd door Balance op 14-05-2015 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Voor onder de 200 euro heb je niks wat in het duister herkenbaar is, ben ik bang.

Meestal dragen ze inderdaad capu's of een masker of zo. Dan ben je meteen klaar.

Nog iets anders: in bewijslast kan het nog wel eens gelazer geven, je mag niet zomaar de openbare weg filmen en opslaan, daar heb je een vergunning voor nodig. In Nederland zijn slachtoffers altijd de daders, dus effe goed uitzoeken voor je iets ophangt waarna je gelazer krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Heb het al vaker gemeld openbare weg mag niet, en voor je eigen terrein moet je met een bordje of iets kenbaar maken dat er camera's hangen. Dit nalaten maakt de beelden ontoelaatbaar in de rechtszaal.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-08 14:19
X-GEN camera's werken met langere sluitertijd en geven hierdoor boven gemiddeld goed beeld in het donker. Het merk zelf claimt zelfs de beste beelden in nachtsituatie. Een klein nadeel is dat bewegende objecten een lichte zweem in het beeld achterlaten.
Daarnaast zijn er meer en meer IP camera merken met een zeer hoge lichtgevoeligheid. Heb laatst een sample video gezien van beelden in het nagenoeg donker waarbij kleuren nog te herkennen zijn. Dus geen zwart/wit beeld. Vraag mij niet hoe het kan, maar zo snel gaat de techniek blijkbaar.

Wat betreft beelden opnemen gelden er 1001 regels voor officiele (overheids) instellingen. Worden de regels niet 100% nageleefd dan zijn de beelden van dit soort partijen niet juridisch geldend.
Particulieren welke beelden opnemen van hun eigendom en directe omgeving, ook delen van de openbare weg, behoeven aan praktisch bijna geen regels te voldoen om juridisch bruikbaar te zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Theo74 op 16-05-2015 19:47 ]

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devastator83
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-08 22:11
Ben zelf ook op zoek naar een reviewsite a la NetworkCameraCritic. Helaas is de auteur van die site overleden :-(

Zijn reviews waren wel onovertroffen.

Ik ben op zoek naar een 2-tal camera's, totaalprijs ongeveer 1100-1200 euro. POE is een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:32
devastator83 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 22:58:
Ben zelf ook op zoek naar een reviewsite a la NetworkCameraCritic. Helaas is de auteur van die site overleden :-(

Zijn reviews waren wel onovertroffen.

Ik ben op zoek naar een 2-tal camera's, totaalprijs ongeveer 1100-1200 euro. POE is een must.
Met dat budget kun je hele sjieke camera's kopen. Wat zijn je eisen?

Een simpele hikvision kost 100 tot 300 eur (al naar gelang waar je m koopt)

Voor 600 eur per camera koop je een PTZ dome...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devastator83
Heel veel eisen heb ik eigenlijk niet :-)

* POE
* goed beeld (dag/nacht)
* geen hele grote kabelbundel die er uit komt, ik wil geen heel groot gat in de muur. Ideaal zou zijn als ie alleen maar een netwerkkabel nodig heeft.
* Eventueel interne PIR

Ik ben op zoek naar 1 bullet camera voor aan de garage, en 1 dome (of ook een bullet) voor aan de voordeur.
Voor de dome wil ik wel niet zo een groot geval aan de muur, het moet niet te opzichtig zijn.

Het idee van de dome is eigenlijk dat ie mijn oprit filmt, en vanaf het moment dat ie beweging naar/aan de voordeur waarneemt automatisch daar inzoomt. Automatisch zal het natuurlijk niet gaan, maar middels een software oplossing ala Blue-Iris misschien wel ?

[ Voor 37% gewijzigd door devastator83 op 19-05-2015 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devastator83
Niemand tips ? :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:13
Heb gisteren ook een Hikvision dome en bijhorende PVR besteld via AliExpress, scheelt toch een hoop. Je zou het ook kunnen proberen. Voor 2 dome (of bullet) camera's met POE en bijpassende NVR ben je zo'n 300 euro incl verzending met DHL kwijt. Voor 450/500 euro heb je een pvr met 4 dome (of bullet) camera's. Zit je onder je budget. Ik heb begrepen dat de Hikvision 3MP camera's voor het geld echt goed presteren. Ik heb er nog maar 1 besteld, omdat ik eerst de kwaliteit wil afwachten. Maar de filmpjes op youtube zijn (voor mij) veelbelovend.

Voor de opzichtigheid. Je zou ook een bulletcamera in een vogelhuisje kunnen verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devastator83
Ik ken AliExpress eigenlijk niet echt...

Hoe zit dat met de levertijd ? Douanekosten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
Ik kende het, voor 2 dagen terug, ook niet. Heb gewoon de 'gok' gewaagd. In principe was het contact met de verkoper goed en de beoordelingen ook. Douanekosten kunnen erbij komen (kwestie van geluk als ze er niks mee doen wat ik gelezen heb), maar dan nog scheelt het veel. Je kunt dit wel even googelen. Ik zie het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devastator83
Las ook iets van niet te upgraden wanneer je daar bestelde. Mogelijk was de software op de camera in het chinees :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
Als het goed is, is de taal ook in het Engels in te stellen (staat er iig duidelijk bij). De firmware upgrades zijn niet op de 'normale' manier uit te voeren las ik, maar wel met een programma (soort van omweg). Zal het allemaal wel zien als het er is.
Pagina: 1