Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gubyan
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-07-2023
Wat zoek ik:

Ik zoek een headset die beschikt over:
1. noise cancelling. (met behulp van extra microfoons, niet alleen voor het voeren van gesprekken maar vooral voor het filteren van constante grijze ruis en andere geluiden)
2. een over het oor schelp, met "open" structuur (geen helicopter headset) waar je omgevingsgeluid nog wel kunt horen.
3. een 3,5mm aansluiting (voor pc/laptop/mobiel/tablet en phablet compatible)
4. een aansluiting op het snoer om het geluid mee te regelen , nummers te skippen of opnieuw te beginnen en een microfoon om gesprekken mee te voeren.
5. ...

Het geen wat ik had gevonden wat enigzins in de buurt kwam:

1.
pricewatch: Marshall Headphones Monitor (Zwart)
Echter geen volume regeling en gesloten schelpen.

2.
http://www.sony.nl/support/nl/product/MDR-NC200D
Komt ook dichtbij maar volgens mij zit deze bovenop je oorschelp en reviews geven aan dat het draagcomfort niet je dat is, na enkele uren pijn aan de oorschelp. (bij sommige ooren).

En deze hebben we gehad voorheen, die zat bovenop het oor en groot (qua beugel over het hoofd, beetje marsmannetje) :
pricewatch: Nokia BH-905
Voor de rest deed ie het perfect, kan niet anders zeggen. Zit ook bleutooth op en dat hoeft niet meer. Juist liever niet.

Ik begrijp dat het een behoorlijke waslijst is qua gewenste specs, en menig site kun je net niet genoeg opties filteren. Wie heeft er een suggestie of een goede site waar ik mijn toekomstige headset kan vinden?

Mvg,

Gubyan _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 668879

Ik heb net een Sennheiser G4ME Zero in huis en ik moet zeggen dat deze headset mij goed bevalt.

Het kost een bak met geld maar de microfoon sub par is van uitmuntende kwaliteit. Het geluid is trouwens erg oke. Maar mijn Creative Soundblaster Sigma gaf beter geluid. Microfoon daarvan was slechter, maar die krengen gingen zo snel stuk. Gooide letterlijk steeds €50 over de balk.

Bouwkwaliteit van de Sennheiser moet nog uitwijzen maar mijn eerste ervaringen zijn positief.

Deze kan alleen muten door microfoon omhoog te duwen, geen vol regelaar helaas. Je moet alleen dan nog een adapter kopen voor je tablet etc.

pricewatch: Sennheiser G4ME Zero Black

Gesloten ontwerp, maar beast headset.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 668879 op 14-05-2015 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 668879

http://youtu.be/PeHH-OQt6Mg

Betreft noise cancelling. Deze video gaf mij de doorslag.
@4:10.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 668879 op 14-05-2015 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gubyan
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-07-2023
Ik heb ook de video bekeken, de geluidsfiltering van de microfoon is echt heeel goed. Maar als je er buiten mee rond wilt lopen zit er toch wel zo'n stok aan je kop vast. Ik zoek nog even verder. Maar reuze bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wankel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-07 23:08
Ik ben een hele tijd (jaren) in de waan geweest dat ik een noise-cancelling installatie wilde hebben. De afgelopen weken (maanden?) zijn er een paar keer tests in de (Duitse) C't magazine geweest.

Conclusie: goedkoper en beter is een bouwvakkersmuts met oorbeschermers, en daar oordopjes onder stoppen. Voordeel: je hoort veel minder van de omgeving voor een fractie (€10~20 ipv rond €200) van de prijs. Nadeel: wat onpraktisch als iemand tegen je gaat praten; je hoort er niets van, en als je het eenmaal doorhebt, ben je een tijd bezig met je oren vrijmaken.

Ik ben in ieder geval een illusie armer.

Als je iets vind dat werkt, schrijf er vooral een review over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Waarom koop je geen hoofdtelefoon met een losse mic?? 9 van de 10 keer beter geluid, en een mooier design en minder plastic fantastic (wat bij heel veel headsets is, helaas)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Pagina: 1