Mac boot niet meer, GUID-Partitietabel terugzetten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:18
Dom dom dom, was mijn Raspberry Pi van een nieuwe versie van Openelec aan het voorzien toen ik het commando gaf:

dd if=/dev/zero of=/dev/rdisk1 bs=1024 count=1

Echter maakte ik een typfout (verkeerde disk) en kan ik nu niet meer OSX laden. Per ongeluk een van mijn OSX schijven aangepast, hoe maak ik dit ongedaan?

Installeer OSX opnieuw kan niet: schijf gebruikt niet de GUID-partitieindeleing. Deze moet ik aanpassen in het schijfhulpprogramma, maar dit kan daar niet:

"Deze schijf kan niet worden gewijzigd met schijfhulprpogramma, omdat de fysieke Coragestoor-volumes bevat. Gebruik Diskutil via commandregel.

Iemand enig idee hoe ik dit goed krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon4ce
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

dragon4ce

hardware freak

Omdat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-10 02:08
Wow. Je hebt de 1e 1024 bytes van je harddisk overschreven met nullen. Da's je MBR, partitietabel en een stukje van je bootsector. In theorie kun je dit ongedaan maken als je exact de indeling van je schijf nog weet of een kopie hebt van de partitietabel. Een MBR kom je wel weer aan, bootsector zal ook wel te herstellen zijn, maar een backup van de partitietabel heeft bijna niemand.

Komt er dus op neer dat je de disk opnieuw moet initialiseren en een partitietabel aanmaken. Dan zal OSX hem weer herkennen en erop kunnen installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:18
Ik vermoedde al zoiets na een zoektocht op internet. Het terugzetten was helaas niet mogelijk. Gelukkig net een back-up gemaakt van alle bestanden. De methode van Dragon4ace heeft er iig voor gezorgt dat de disk weer bruikbaar is.

Volgende keer even extra opletten bij dergelijke commando's zoveel ellende door een 2 voor een 1 te vervangen is niet grappig!