Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exclu
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-04-2023
Hallo Tweakers,

Ik zoek een camera die ik kan gebruiken voor rafting/canyoning en dat soort dingen. Ik ga namelijk op een vakantie naar Slovenië en zou dit graag willen opnemen.

Ik heb echter geen verstand van camera's (zit meer bij pc's) en ik wil graag tweakers vragen voor hulp hierzo. Naar welke merken moet ik kijken en wat maakt echt uit op een camera?

Dus, requirements:
- Waterbestendig
- Een beetje stevig gezien de omgeving, een redelijke sprong in het water moet het kunnen overleven.
- Redelijke kwaliteit
- Zo goedkoop mogelijk graag :)

Ook een vraagje over opslag, hoeveel minuten/foto's kan ik opslaan op een 1 gigabyte?

Indien in mijn geval de prijs te hoog wordt ga ik tweedehands.

Alvast bedankt,
Nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exclu
Zou dit eventueel iets kunnen zijn: http://www.janox.nl/Full-...wrimY3xRdDaIPVRoC73bw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Exclu schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 01:12:
...
Dus, requirements:
- Waterbestendig
- Een beetje stevig gezien de omgeving, een redelijke sprong in het water moet het kunnen overleven.
- Redelijke kwaliteit
- Zo goedkoop mogelijk graag :)
...
Je kunt op Google zoeken naar "actioncam". GoPro is daar bijvoorbeeld goed in (http://tweakers.net/merk/1929/gopro/ ).
Exclu schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 01:12:
...
Ook een vraagje over opslag, hoeveel minuten/foto's kan ik opslaan op een 1 gigabyte?
...
Minuut of 5 in redelijk normale kwaliteit.

[ Voor 22% gewijzigd door KopjeThee op 14-05-2015 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:14
Je hebt de bekende en goede GoPro HERO actiecamera's. In elke prijsklasse is er ondertussen wel een te vinden:Ook Sony heeft een stel capabele actiecamera's. Ze onderscheiden zichzelf vooral met GPS, de formfactor en optische stabilisatie voor het duurste model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Als je budget wat beperkter is kan je eventueel ook kijken naar de bekende "GoPro klonen" van SJCAM.
De SJ4000 Wifi en de SJ5000+ komen met een hele berg accs. waaronder een waterproof case en een helmet mount. Perfect dus voor kayaking.
Afhankelijk welk model ben je tussen de $60 en $150 kwijt voor een SJCAM.

Let wel dat je de originele SJCAM besteld, er zijn ook een hoop fakes op de markt met vaak mindere kwaliteit.

Techmoan heeft een tijd terug een vergelijking gemaakt tussen de SJ4000 en GoPro:
YouTube: Budget Action Cam Showdown: GoPro Hero (Full Review) vs SJ4000

SJ5000+ review van Techmoan:
YouTube: The BIG SJ5000+ Plus Action Camera REVIEW - Includes sample clips

Neem geen Xiaomi Xiaoyi: geen optisch beeldstabilisatie, niet echt geschikt voor bijv. kayaking of mountainbiking. En nog geen officiele waterproof case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exclu
Vragen over de GoPro Hero:
Is deze makkelijk te bevestigen aan elke helm of zou deze nog ergens anders aan bevestig kunnen worden?

Ook zie ik dat het verschil tussen GoPro Hero en Sony HDR-AS30V nogal groot is, 5 MP vs 11,9 MP. Sony heeft ook nog eens GPS/Wi-Fi, maar daar doe ik ws niet veel mee. Is dit verschil zo groot omdat GoPro Hero er beter uitziet/makkelijker te bevestigen is?

Hoe groot is het verschil tussen 5 MP en 11,9 MP? Erg te zien of niet? Want anders heb ik liever 5 MP maar die minder in beslag neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Exclu schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 16:05:
Vragen over de GoPro Hero:
Is deze makkelijk te bevestigen aan elke helm of zou deze nog ergens anders aan bevestig kunnen worden?
Je krijgt er twee mounts bij die je vast kunt plakken aan rechte of net wat kromme objecten.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
Olympus Though serie, valt wel mee qua prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Alleen de tip om niet voor de pentax/ricoh wg serie te gaan. Ze zijn erg stevig en kunnen niet kapot maar de foto kwaliteit is echt heel erg slecht (wg10 i.i.g).
Pagina: 1