Pro-ject carbon = superslecht geluid!!!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Vandaag mijn bestelling gaan ophalen:

Pro-Ject Debut Carbon Phono USB + DC OM10

Mijn versterker: Magnat MA800

Alles aangesloten op de MM-ingang van de versterker met als resultaat barslecht geluid... Ik hoor de muziek door mijn speakers maar enorm kraken en echt onzuiver. Ook als de power van de platenspeler opstaat maar niet speelt, hoor je gezoem en geruis... Normaal hoor je niets te horen volgens mijn beperkte kennis :? ;(

Wat doe ik verkeerd of is er iets mis mee?

Mijn oude speler van de jaren 70 deed het perfect, hoewel deze na een poging tot restauratie nog steeds uit elkaar ligt.

Graag jullie input!

Super bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2015 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:04

mace

Sapere Aude

Nou, die draaitafel heeft een ingebouwde versterker dus je moet hem op een normale ingang aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
how crap... morgen een testen... Ik heb een phono MC en MM ingang...Maar dit met interne voorversterking. Kan ik die ingebouwde versterker ergens uitschakelen van de Pro-ject :) 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2015 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Lijkt me niet zonder de soldeerbout warm te stoken. Ik zou zeggen kijk eens in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:20
Soms zit er onder het plateau een schuifje maar heb er in de handleiding er niets over kunnen vinden. Met de versterker die jij hebt had je er beter een zonder kunnen kopen maar dus gewoon aansluiten op een andere aux ingang (geen phono). zoveel in kwaliteit zal het niet uitmaken. Of de draaitafel terugsturen als je hem op Phono wilt aansluiten, dat staat natuurlijk wel mooier en je hoeft geen aux ingang op te offeren.

http://www.project-audio....debutcarbonphonousbdc.pdf

[ Voor 34% gewijzigd door Roderiktweaker op 14-05-2015 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07 08:07

Jiffy

God, you're ugly!

Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 00:30:
how crap... morgen een testen... Ik heb een phono MC en MM ingang...Maar dit met interne voorversterking. Kan ik die ingebouwde versterker ergens uitschakelen van de Pro-ject :) 8)7
Gewoon die draaitafel op AUX aansluiten. Problem solved. :)

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem op Aux aangesloten maar het volume gaat nu wel niet zo hoog als de vorige. Niet zo tevreden van het geluid dat die tafel maakt.

Ben hem in een lokale audio zaak gaan kopen en daar hebben ze me niets gezegd dat deze een preamp had... Nergens een schakelaar te bespeuren, wel een enorm minpunt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Proberen te retourneren als je niet tevreden bent? 1 van de redenen waarom ik NOOIT meer elektronica in een winkel koop, maar altijd online, vanwege de betere service (zijn winkeliers verplicht middels zowel Nederlandse als Europese wetgeving)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wel dom dat project niet gewoon een switch maakt... Sommige van sony en marantz hebben dit wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:20
Zo'n switch met circuit kost redelijk wat extra op een tafel van een paar honderd euro. De stand van de volume knop zegt trouwens niets over het volume en vermogen wat de versterker levert. Het is eigenlijk een volume verzwakker tussen de Input gain en de eindtrap. Bij draaitafels is het vrij normaal dat het volume wat verder opengedraaid moet worden, op 12 uur is geen probleem.

De mangat heeft een display welke de bron aangeeft en het zou mij storen als daar Aux staat terwijl je een LP afspeelt. (OCD modus aan)

Retourneren is meestal geen probleem zeker als je de nieuwe draaitafel ook daar koopt. Beetje Hifi zaak zou daar geen probleem mee hebben. Ze hadden je ook beter kunnen voorlichten. Heb je de U.S.B functie nodig voor het digitaliseren van lp's ?.

[ Voor 19% gewijzigd door Roderiktweaker op 14-05-2015 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eerst kreeg ik een volledig bekrast exemplaar mee dat ik dezelfde dag retour gedaan heb. Hebben ze netjes een nieuwe besteld. Heb USB absoluut niet nodig maar zag het als een leuke plus. Ik moet de versterker volledig opendraaien om iets of wat volume te krijgen.... Doe ik dat met een andere inputbron ontploffen mijn trommelvliezen denk ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 15:12:
Eerst kreeg ik een volledig bekrast exemplaar mee dat ik dezelfde dag retour gedaan heb. Hebben ze netjes een nieuwe besteld. Heb USB absoluut niet nodig maar zag het als een leuke plus. Ik moet de versterker volledig opendraaien om iets of wat volume te krijgen.... Doe ik dat met een andere inputbron ontploffen mijn trommelvliezen denk ik....
Dat klopt dan ook weer niet, als je je versterker volledig open moet zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-08 08:35
Raar, ik heb ook een pro-ject en nergens last van. Goed geluid en geen gebrom. Misschien heb je gewoon pech. Laat hem bij de winkel eens checken. Weet je gelijk of jij misschien iets over het hoofd hebt gezien.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-08 21:30
Zit er een aardedraad aan de platenspeler? Zo ja, dan kun je die waarschijnlijk aansluiten op je versterker. Dat zou beter geluid moeten geven.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aarde zit erbij en is aangesloten op de versterker...
Geen idee wat er mis aan is, kan toch weinig mis aan zijn...

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2015 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-08 08:35
blijkbaar wel als er een brom in zit en verkeerd aangesloten kan worden.

[ Voor 32% gewijzigd door Paul01 op 14-05-2015 17:07 ]

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:15

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Alles goed aangesloten en ingesteld? Signaaldraad gewisseld?
Post anders ff fotos.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De brom is nu wel weg met hem op aux aan te sluiten, kwam inderdaad door de dubbele versterking.

Op welk kanaal ik hem ook aansluit: er komt een ruis van links, rechts niet. Ik upload foto's

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/5phiyp.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/16j0o09.jpg

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2015 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:43
En zonder aarde? Ging het hier ook beter van klinken :p
Wel apart dat je die phonopre niet uit kan zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• therealmuffin
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-08 06:38
Probeer eens de stekkers in het stopcontact (fase, nul) om te draaien van draaitafel en/of versterker. Wil soms wel eens helpen.

Afgezien daarvan, ik zou die draaitafel omruilen. Je hebt een hartstikke mooie draaitafel met een goede arm maar een naaldje/element dat doorgaans op de goedkopere Project draaitafels zit. Ik zou 'm omruilen voor degene met de Ortofon 2M-Red element, zeker aangezien je de usb/phono voortrap toch niet nodig hebt. Deze is nog goedkoper ook. Alternatief kan je de Esprit versie nemen, even duur als wat je nu hebt maar met een ander draaiplateau, Resulteert in minder kraken in het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-07 05:34
Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 19:07:
Op welk kanaal ik hem ook aansluit: er komt een ruis van links, rechts niet. Ik upload foto's
Wat is de bron van de ruis... versterker of cinchkabel

Wat je ook kunt doen is de cinchkabel bij je draaitafel loskoppelt en dan luisteren of je ook ruis hoort.
Koppel ook de andere ingangen los, zodat je nu alleen dié kabel test.
Hoor je ruis? Verwissel dan de rechter en linker tulpstekkers bij je versterker (AUX).
Hoor je ruis? Koppel de cinchkabel los van je versterker en luister wederom goed.
Nog ruis? Versterker probleem
Geen ruis? Probeer dan een ander cinchkabel en sluit deze weer dan aan zoals voorgeschreven.

Kabels zijn soms ook bagger, nieuw of niet, maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kabels gewisseld geprobeerd. Niks mis met de kanalen van de versterker. Meerdere geprobeerd... Morgen terug ermee, voor de tweede keer
Pagina: 1