Op zoek naar library voor aanroepen van functies in 2 talen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrietzakNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01:53
Een tijd geleden heb ik ooit een library gebruikt voor het aanroepen van functies vanaf SCALA naar C#. Deze library was niet alleen voor deze 2 talen bedoeld maar kon in veel verschillende programmeer talen gebruikt worden. Je kon met deze library op een makkelijke manier vanuit een ander programma op een andere computer een functie/methode aanroepen binnen je eigen programma op je eigen computer.

Nu ben ik alweer een tijd op zoek naar deze library maar heb zelf geen idee wat de naam hiervan was. De hierboven beschrijving is redelijk vaag maar ik hoop toch dat iemand dadelijk zegt "Hey, ik weet precies wat je bedoeld!".

Gr.

FrietzakNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:25

AlphaRomeo

FP PowerMod
Ben je op zoek naar WCF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrietzakNL
Nee want WCF is alleen voor .NET applicaties. Heb net nog zitten kijken naar het SOAP protocol om te kijken of ik daar iets mee kan doen.

Toch bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-07 15:07
Remote Procedure Call's misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172123

WCF is niet alleen voor .NET applicaties, maar veel bindings zijn wel .NET specifiek, ja.

Maar wat je zoekt is gewoon een IPC library. Daar heb je allerlei varianten van, afhankelijk of het tussen pc's moet kunnen werken of op één pc, of het platformafhankelijk is, etc. Simpele en lokale oplossing is een named pipe, andere simpele oplossing is op basis van een socket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciqniz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-09-2023

Ciqniz

On the move...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feanathiel
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

Feanathiel

Cup<Coffee>

FrietzakNL schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 16:26:
Nee want WCF is alleen voor .NET applicaties. Heb net nog zitten kijken naar het SOAP protocol om te kijken of ik daar iets mee kan doen.

Toch bedankt voor de moeite.
Ik weet niet hoe lastig het is om in Scala een SOAP-client op te zetten. Echter in .NET/C# is een SOAP server via WCF zo opgezet (client trouwens ook, maar dat terzijde). Met minder dan 25 regels code heb je twee operaties geexposed via .NET. :)

MSDN: How to: Expose a Contract to SOAP and Web Clients

WCF is slechts een pakket dat SOAP kan begrijpen, maar ook binare protocollen of zelfs REST.

[ Voor 6% gewijzigd door Feanathiel op 15-05-2015 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrietzakNL
Bedankt voor de reacties maar dit is ook niet het gene wat ik aan het zoeken was.

Nu zit ik zelf wel meer naar die WCF te kijken aangezien ik daar wel mijn doel mee kan bereiken. Ik ben namelijk voor m'n opleiding een mobiele app (cordova) aan het maken die kan communiceren met een C# applicatie en indien mogelijk met een C applicatie die draait op een arduino. Nu leek het mij handig om de library te gebruiken die ik voorheen al een keer gebruikt had om dit mogelijk te maken.

Binnen m'n opleiding heb ik het ook al gevraagd aan docenten maar die durven het ook niet direct te zeggen en het is ook geen ramp als het niet lukt wegens dat het ver boven het gevraagde niveau is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-07 22:16
Een gebruikelijke aanpak voor het aanroepen van een c# server applicatie vanuit een cordova app is met webservices. Dit kan idd met wcf, maar web api werkt makkelijker vanuit een cordova app.
Deze aanpak is meer client-server wat betreft concept, maar die aanpak zou ik adviseren, ook voor je andere onderdelen. Dan bied ieder onderdeel (server app, mobiele app, arduino app) een aantal services aan die aangeroepen kunnen worden.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
FrietzakNL schreef op maandag 18 mei 2015 @ 19:27:
Binnen m'n opleiding heb ik het ook al gevraagd aan docenten maar die durven het ook niet direct te zeggen en het is ook geen ramp als het niet lukt wegens dat het ver boven het gevraagde niveau is...
Seriously... waar geven ze dan wel les over? En dan afvragen waarom er zo'n gap is tussen het onderwijs en de werkende wereld.

Anyway back 2 topic: Ik zou zelf voor Web API gaan; ook vanwege het feit dat JSON gewoon super eenvoudig te interpreteren en lekker lightweight is. Plus: de meeste frameworks/talen ondersteunen het en met de meeste tools is het een eitje om op te zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door Laurens-R op 19-05-2015 16:04 ]

Pagina: 1