Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Pandabro
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 14-05-2015
Aangezien het geld niet direct op mijn rekening staat, wil ik alvast een deel kopen (en ook meteen gebruiken) en dan de twee op volgende maanden de overige onderdelen kopen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Uiteindelijk wil ik hier mee gaan gamen (eigen alles wel wat behalve Arma 3 xD) en dit dan live op Twitch streamen en opnemen om later op YouTube te uploaden. Deze filmpjes wil ik dan bewerken in After Effects e.d. en want thumbnails maken in Photoshop. Verder zal ik ook wel streams bekijken en gewoon op internet rond hangen, maar dat is het minst intensieve natuurlijk.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn maximale bedrag ligt op het moment op €900,- voor de eerste aankopen. Hierna zal ik nog 2x 300 te besteden hebben en mogelijk nog iets meer. Maar voor mijn huidige begin build maximaal zo'n 900 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb recent een externe hardeschijf gekocht op een braderie, deze wil ik als begin HDD gebruiken. Verder heb ik een oude monitor die ik in het begin ga gebruiken (ook al is deze uit ik meen 2006) en mogelijk kan ik tijdelijk een recentere monitor lenen.
Verder heb ik een SteelSeries Apex toetsenbord, Logitech G502 muis, muismatje en een Logitech G430 headset.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede CPU, GPU en genoeg RAM (ook al zal ik nooit aan de 16gb komen die ik ga aanschaffen). Verder genoeg opslag, een SSD voor main game en windows, en de rest gewoon in evenwicht dat ik geen slechts samengestelde pc ga bezitten.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel en nVidia :)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet al te veel lawaai en niet al te energie slurpend/

Ga je overklokken?
Dit wil ik wel doen om een beetje meer prestatie te boosten al denk ik niet dat dit echt nodig zal zijn, maar het lijkt me ook fijn om me hier wat meer in te verdiepen voor de toekomst.

Het lijstje wat ik nu heb:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 355,70€ 355,70
1MSI Z97S SLI Krait Edition€ 117,90€ 117,90
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 38,-€ 38,-
1Kingston HyperX Fury red HX318C10FR/8€ 54,95€ 54,95
1Cooler Master GM G750M€ 67,95€ 67,95
1Crucial MX100 256GB€ 104,80€ 104,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 739,30

Dit alles wil ik plaatsen in een tweedehands case (de CM Storm Trooper) indien de Tweaker die hem aanbied hem nog heeft, anders wil ik deze nieuw aanschaffen. Dit is dus een extra 90€ (2e hands) of 125€ (nieuw).

In de nabije toekomst zal ik dan een grafische kaart (waarschijnlijk de GTX 970), een 2Tb hdd (misschien 2x 2Tb) en nog een dim van 8gb ram.

• crazydogfighter
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 17-08 23:06
Gezien je dat sli bord heb denk ik dat je denkt nog eens sli te doen, maar dan zal ik wel een psu van hogere kwaliteit nemen, en ik vind dat je echt moet kijken naar amd gpu`s, een r9 290x is gewoon heel krachtig voor het geld van een gtx970

• Pandabro
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 14-05-2015
Yea denk er wel over na, maar dat ligt aan de toekomst, of ik het nodig heb al voor bepaalde games en wensen, of dat ik tegen die tijd voor een nieuwere kaart ga.
Qua psu zoiets als
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master V550 Semi-Modular€ 77,95€ 77,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 77,95

of hoe zie ik wat een hogere kwaliteits psu is? Ik ga nu puur uit van andere builds en aantal sterren.

Verder zal ik eens kijken welke grafische kaart, maar dat is een "probleem" voor de toekomst :P

• AnonymousWP
  • Registratie: april 2014
  • Niet online

AnonymousWP

Oxygen Updater Administrator

Pandabro schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 00:43:
Yea denk er wel over na, maar dat ligt aan de toekomst, of ik het nodig heb al voor bepaalde games en wensen, of dat ik tegen die tijd voor een nieuwere kaart ga.
Qua psu zoiets als
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master V550 Semi-Modular€ 77,95€ 77,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 77,95

of hoe zie ik wat een hogere kwaliteits psu is? Ik ga nu puur uit van andere builds en aantal sterren.

Verder zal ik eens kijken welke grafische kaart, maar dat is een "probleem" voor de toekomst :P
De certificaat naam. Voorbeelden: bronze, silver, gold, platinum en tenslotte titanium. Titanium is natuurlijk het best. Daar betaal je dan ook wel flink meer voor.

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• RobinHood
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
Zelf zou ik een Xeon nemen, scheelt veel poen, maar weinig prestaties: pricewatch: Intel Xeon E3-1231 V3 Boxed Wel verlies je dan de overclock mogenlijkheid, echter, overclocken is bij intel duur. een i7 -k is 90 euro duurder dan de Xeon, een overclock plank is zo 40 euro duurder dan een goede niet overclock plank, en de koeler zo een eurootje of 20, 150 euro meer betalen voor iets wat misschien wel nooit nodig is vind ik verre van interessant. En als je al gaat overclocken, hoever rek je het dan?

SLI en CF worden vaak afgeraden, het is ook niet heel interessant naar mijn mening, het kost een lieve duit meer aan beter mobo en voeding, maar als puntje bij paaltje komt, gebruikt ongeveer niemand het want kaarten van een generatie of twee nieuwe zijn toch op alle vlakken beter.

De Krait vind ik erg duur voor wat hij bied, typisch MSI eigenlijk, een plank als de pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B6 is minimaal even goed, misschien op audio gebied zelfs beter.

Als voeding zou ik kijken naar iets als de pricewatch: Antec TruePower Classic TP-550C, de pricewatch: Cooler Master V450 Semi-Modular of de pricewatch: Seasonic S12G 450W welke qua prijs/kwaliteit gewoon erg goed zijn.

Als videokaart, tja, over een maandje hoort AMD de 300 serie uit te brengen [grappig, dit zei ik in Februari ook al] en die horen heel leuk te zijn, dus dat zien we dan wel weer.

Als kast: Tenzij je praat over de N300 en N200, zou ik weg blijven van CM kasten, prijzig voor wat je krijgt. Veel plastic fantastic en niet echt mooi. Fractal Design heeft met zijn Core 2000 en 3000 series hele goede kasten voor een goede prijs op de markt gezet. Daar zou ik als eerst naar kijken. Phanteks en Raijintek hebben ook leuk ietwat vreemder spul voor een goede prijs.
AnonymousWP schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 00:50:
[...]

De certificaat naam. Voorbeelden: bronze, silver, gold, platinum en tenslotte titanium. Titanium is natuurlijk het best. Daar betaal je dan ook wel flink meer voor.
Certificaat zegt werkelijk geen flierefluitende flierefluit over de kwaliteit van de voeding. Er zijn een stapeltje knap beroerde Gold voedingen, vooral Corsair heeft er een handje van. De RM [tot 750w volgens mij] en CS voedingen zijn erg brak, maar er zijn wel meer die verre van bijzonder zijn, en toch gold zijn. Sterker nog, die Xilence platinum voedingen zijn volgens mij ook niet heel geweldig. Sleeve bearing fan en vrij veel ripple op de 12v: http://www.planet3dnow.de...read.php?t=411363&garpg=1

Aan de andere kant zitten er ook gewoon erg goede voedingen op bronze, welke misschien wel niet zo zuinig zijn, maar wel een heel lang leven zullen hebben, zoals de bekende M12 en S12 series van Seasonic en rebrands daarvan, en de Antec VPF series is gewoon een Delta.

Waar zegt een certificaat wel wat over:
Efficiëntie, op 110v om precies te zijn. En meer niet.

Etcetera: Mijn Tweakblog over Chinese meuk, kartonnen games en misschien wel meer!

• MK_
  • Registratie: november 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

AnonymousWP schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 00:50:
[...]
Dat is dus gigantische onzin. Ik kan je Bronze PSU's aanraden die beter zijn dan Gold PSU's. De certificatie geeft alleen aan hoe zuiniger hij omgaat met energie. 80Plus is het laagste, en dan via Bronze, Silver (komt weinig voor) naar Gold en uiteindelijk Platinum. Dit zegt echter niks over de interne componenten van een bepaalde PSU.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 - i7 6700HQ - GTX960M | OnePlus 5 Slate Gray | Xbox One ;) | LPG powered

• pwillemske
  • Registratie: november 2014
  • Nu online
MK1998NL schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 09:31:
[...]

Dat is dus gigantische onzin. Ik kan je Bronze PSU's aanraden die beter zijn dan Gold PSU's. De certificatie geeft alleen aan hoe zuiniger hij omgaat met energie. 80Plus is het laagste, en dan via Bronze, Silver (komt weinig voor) naar Gold en uiteindelijk Platinum. Dit zegt echter niks over de interne componenten van een bepaalde PSU.
http://tweakers.net/categ...XRZYo6SVbSSuaWZkVJsbW0tAA
Je mist Titanium ;) . Maar je hebt gelijk, al zijn er dan nog mensen die een brakke voeding halen omdat die 80bronze heeft...

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• AnonymousWP
  • Registratie: april 2014
  • Niet online

AnonymousWP

Oxygen Updater Administrator

MK1998NL schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 09:31:
[...]

Bedankt voor je info, het zou alleen wel op een meer positievere manier mogen.. :).

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• Xhomas
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 30-07 19:45
AnonymousWP schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 13:50:
[...]

Bedankt voor je info, het zou alleen wel op een meer positievere manier mogen.. :).
Ik vind niet dat hij bepaald negatief is, want het is gewoon onzin. En er is opzich niks mis met iets niet weten, maar wanneer je anderen iets wat niet juist is gaat adviseren dan vind ik het een ander verhaal.

• MK_
  • Registratie: november 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

AnonymousWP schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 13:50:
[...]
Het was niet negatief bedoeld, onzin is kort voor "Sorry, maar daar klopt geen bal van." Maar dan korter :) Er is altijd wel iets om te leren :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 - i7 6700HQ - GTX960M | OnePlus 5 Slate Gray | Xbox One ;) | LPG powered

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True