Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-10 20:12
Ik wil nu een zwaar 12V relais kopen, om te fungeren als scheidingrelais tussen start accu en huishoud accu. En dan geschakeld zodat hij automatisch werkt (op dynamo).
Nou vraag ik me af of ik dit soort relais kan gebruiken? Voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://www.lierendiscount.nl/image/cache/data/bus-relais-1-600x600.jpg

Het enige wat je aan wil sluiten is accukabels van beide accu's, en een plus en min van automatische aansturing (waarvan ik wel weet hoe ik dat moet doen). Deze heeft zes aansluitingen. Weet iemand hoe dit werkt? Je kunt deze relais goedkoop kopen, maar enige informatie ontbreekt.

Ik weet eigenlijk niet wat de bovenste twee polen doen, wellicht kan ik deze laten zoals ze zijn. De vier connectoren (2 dun, 2 dik) aan de zijkanten zijn zoals bij zoveel accu relais.

Ik weet ook niet hoeveel Ampere ze aan kunnen want dat staat niet gespecificeerd. Al zal het wel voldoende zijn, 100A sowieso, ik vermoed een stuk meer.
Ik twijfel ook nog over de grote van de hoofdzekering die ik er eventueel tussen zou kunnen (of moeten) zetten. (Naar de aangesloten apparatuur is sowieso alles apart gezekerd op de juiste manier)

[ Voor 3% gewijzigd door !null op 13-05-2015 22:40 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:08

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

2 bovenste doen wrs hetzelfde als de 2 kopere onderste, die dat je voor jou ziet is het spoel.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag