DNS Foutmelding... Hulp gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBHD
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Hi,

Sinds vandaag krijg ik de error ''DNS_PROBE_FINISHED_NO_INTERNET'' wanneer ik een internet pagina wil openen in Google Chrome of Safari. Het viel me al op dat er op internet redelijk wat over geschreven is, maar ik heb tot dusver nog geen oplossing gevonden.. Bovendien zijn het vooral Windows gerichte oplossingen en laat ik nou net Mac gebruiken...

Wat info:
Ik gebruik een MacBook Pro met OS X Yosimite (10.10.3), een Sitecom X6 N900 router, volgens mij Ziggo kabel internet en een Motorola modem. Wanneer ik de MacBook aan de modem aansluit kan ik wel op internet, dus ik het het idee dat de router de problemen veroorzaakt. Factory reset heeft niet geholpen helaas. Ik kan in de router instellingen, maar ben niet technisch genoeg om de juiste instellingen te vinden (als het op die manier opgelost kan worden).

Wat ik gek vind (maar misschien dat dat gewoon zo hoort :$ ) is dat er bij de IPv4 Connection Information nauwelijks gegevens staan buiten een MAC Address. Nogmaals, ik ben helemaal niet technisch, maar ik weet niet of dat jullie een idee geeft van de mogelijke oorzaak? Ik kan overigens zelf geen DNS Server (primary/secondary) instellen..

Oja, het viel me de laatste maanden al op dat ik geen internetverbinding via de WIFI meer kreeg met mijn telefoon. Ik was wel verbonden met het netwerk, maar had geen internet. Ook mijn huisgenoten gaven aan geen internet te hebben (laptops), terwijl ik op mijn Mac wel gewoon internet had. Nu werkt het internet dus helemaal niet meer. Toeval? Lijkt me niet, toch?

Kunnen jullie me helpen? :)

Alvast bedankt!

P.S. Ik gebruik momenteel maar even mijn werklaptop met 4G kaartje... Ook op een Windows laptop krijg ik geen internetverbinding...

[ Voor 29% gewijzigd door JBHD op 13-05-2015 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLF
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-10 17:41

NLF

Kun je wel naar 8.8.8.8 pingen in cmd?

wanneer dat wel kan en niet naar Google.nl kunt pingen dan weet je inderdaad of het echt aan de DNS ligt.

Je zou ook als eerste dns server in je router 8.8.8.8 kunnen instellen en als 2de die van de provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBHD
NLF schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 22:31:
Kun je wel naar 8.8.8.8 pingen in cmd?

wanneer dat wel kan en niet naar Google.nl kunt pingen dan weet je inderdaad of het echt aan de DNS ligt.

Je zou ook als eerste dns server in je router 8.8.8.8 kunnen instellen en als 2de die van de provider.
Thanks voor je snelle antwoord :)

Nee, geloof dat dat niet kan. Hij zegt 10 packets transmitted, 0 packets received, 100% packet loss. Destination Net Unreachable.. Als ik ping naar google.nl zegt 'ie ''ping: cannot resolve www.google.nl: Unkown host''

En ik kan in de routerinstellingen helaas geen DNS server instellen..

[ Voor 12% gewijzigd door JBHD op 13-05-2015 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLF

NLF

Als 8.8.8.8 niet eens bereikbaar is dan lijkt het mij geen dns probleem.

Al gekeken of je gateway op de laptop nog klopt? Die zou moeten verwijzen naar het modem adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBHD
Als ik in de TCP/IP instellingen kijk bij 'Router' zie ik daar het IP adres van de router (welke anders is dan het IP adres wat ik moet gebruiken om in te loggen op de modem). Het is dus hetzelfde IP adres als wat ik gebruik om op de router in te loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLF

NLF

Het beste is om de configuratie te vergelijken met netwerk apparatuur welke wel toegang hebben tot het web

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Router achter router situatie? Router aangesloten op LAN poort van modem ipv WAN poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBHD
De kabel van de modem (in poort 'Ethernet') gaat in poort 1 van de router. Durf niet te zeggen of dat is wat je bedoelt?

Er zijn geen apparaten die via de router verbinding kunnen maken met internet, dus vergelijken wordt dan wat lastig denk ik. Enkel de modem maakt verbimding met internet en als ik de kabel die normaliter naar de router gaat (poort 1) in mijn MacBook stop kan ik ook met de MacBook op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larshack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-10 23:47

larshack

Zonder melk en suiker

Probeer dit eens:
- Router en Modem uit het stopcontact
- Laat ze 5 minuten uitgeschakeld
- Sluit je modem weer aan op de stroom
- Wacht minimaal 5(!!!) minuten totdat je modem weer geheel online is
- Sluit dan je router weer aan op de stroom

Kijk of je dan wel een IP adres krijgt van je provider.
Wat voor modem heb je van motorola?

Middels bovenstaande stappen meld je het MAC adres van je router in feite opnieuw aan bij Ziggo en krijg je dus een IP adres (kort gezegd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBHD
Oke..... Ik snap er nu echt niets meer van. Zojuist springt in Google Chrome de browser plots naar Google en heb ik weer internet. Hoe kan dat nou?

Op m'n telefoon werkt het overigens nog altijd niet en krijg ik nogsteeds dezelfde DNS error. Het lijkt wel alsof de router slechts 1 apparaat per keer aan kan. Dus als m'n huisgenoot op internet zit kan ik er niet op, maar zodra ze eraf gaat kan ik er wel op. Is dat mogelijk?

Het is overigens niet zo dat als ik de WIFI van de laptop uit zet en het op mijn telefoon prober dat ik op m'n telefoon wel weer op internet kan, dus mijn theorie lijkt niet helemaal te kloppen... Wilde zojuist na de WIFI even uit te hebben gezet weer verbinden en kreeg weer de DNS error. Na 3x refreshen kwam ik weer op internet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09-2024

bratos

Meh.

Ik snap er geen hol van :S
Zit je motorola in poort 1 van de router ?

ik stel voor dat je je motorola modem op de blauwe poort (WAN) van je sitecom router aansluit in plaats van poort 1.
poort 1 tm4 (geel) is voor clients en niet voor modems. Sluit daar je mac op aan.
Als je draadloze clients verbinden met de wifi van de router zullen ze een IP krijgen , maar de uplink ontbreekt dus geen internet.

eerst kijken dan zeiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBHD
bratos schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 23:00:
Ik snap er geen hol van :S
Zit je motorola in poort 1 van de router ?

ik stel voor dat je je motorola modem op de blauwe poort (WAN) van je sitecom router aansluit in plaats van poort 1.
poort 1 tm4 (geel) is voor clients en niet voor modems. Sluit daar je mac op aan.
Als je draadloze clients verbinden met de wifi van de router zullen ze een IP krijgen , maar de uplink ontbreekt dus geen internet.
:$ :$ :$ :$ :$ :$

Het lijkt erop dat dat het probleem was.. Ik heb de modem en router beide uit gezet, de kabel i.p.v. in poort 1 in de WAN poort gedaan, 10 minute gewacht en beide weer opgestart. Nu kom ik op internet op zowel mijn laptop als op mijn telefoon en zelfs op mijn werklaptop (allemaal tegelijk).

Had ik al gezegd dat ik niet bepaald technisch ben? :$

Ontzettend bedankt voor jullie erg snelle input _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larshack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-10 23:47

larshack

Zonder melk en suiker

Mooi dat het opgelost is. Vond het al een vreemd probleem.
Pagina: 1