Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

ACER ASPIRE V3-371-71AH of HP PAVILION 13-A232ND X360

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop gaat vooral gebruikt worden school (office en dergelijke), surfen, Netflix. Gamen en het bewerken van video's heeft niet de prioriteit.

Wat is je budget?
Mijn budget ligt rond de 800 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Mijn vorige laptop was een 15.6 Sony Vaoi en dat vond ik te groot om steeds mee te nemen, dus vandaar dat ik nu een 13.3 laptop wil. De laptop moet ook heel erg stil zijn. Mijn huidige laptop maakt volgens mij meer geluid dan een Boeing 747. De laptop moet ook een gebruiksduur hebben van minstens 2 jaar. Ik ben bang dat bijvoorbeeld een Asus UX305 door die core-m processor na een jaar het niet meer kan bijbenen of is dit niet meer het geval bij de nieuwe laptops met SSD's?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb zelf 2 laptops gevonden en zou graag jullie meningen over deze laptops horen.

http://www.laptopshop.nl/...r-aspire-v3-371-71ah.html

Voordeel van deze laptop is dat het een full-hd scherm heeft. Het heeft een core i7 maar voor mijn gebruik is dit nou niet echt noodzakelijk lijkt mij. De laptop heeft wel een kleine SSD (120gb).

http://www.laptopshop.nl/...ilion-13-a232nd-x360.html

Deze laptop beschikt over een grotere SSD en 2gb meer werkgeheugen (meer future proof?). De schermresolutie is wel minder.

Welke van de 2 kan ik het beste kopen? Ik neig zelf naar de HP. Belangrijk voor mij is dat de laptop niet veel geluid maakt. Ik heb op internet niet echt iets kunnen vinden over de fan noise bij deze 2 laptops. Wellicht dat iemand mij hierbij kan helpen.

Ik ben benieuwd naar jullie meningen! Alvast hartelijk bedankt!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Nou, voordat we beginnen; welke games ga je spelen??

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik heb aangegeven in mijn eerste post; gamen is niet belangrijk.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:25

DukeBox

loves wheat smoothies

Heb je hier speciaal die nick voor aangemaakt ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat klopt. Ik zag dat men hier goed advies kreeg, dus vandaar mijn topic.

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-11 23:58
HP is gewoon praktischer en zeker in Tablet vorm is het echt wel ideaal. Maar dan hik je al snel met het gewicht, bijna 2kg is nogal erg lomp om hem dan als een tablet te behandelen.

Al naar andere merken gekeken zoals Lenovo en Asus?

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je reactie Weszz. De HP weegt inderdaad iets meer dan de Acer. De tabletvorm is leuk, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat ik heel vaak zo zal gebruiken.

Ik heb naar de Lenovo laptops gekeken. De thinkpads zien er wel gaaf uit, maar ik vind de basisspecificaties van de thinkpads niet zo goed voor het geld dat je neerlegt. De bouwkwaliteit zal dan wel goed zijn. Verder is Lenovo de laatste tijd negatief in het nieuws gekomen met dat beveiligingslek.

Ik vond de Asus Zenbook UX305FA ook een hele mooie laptop, maar presteert die core-m na een jaar ook nog steeds goed? Voordeel van die laptop is dat het geen fan heeft.

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Voor bijna 800 euro zou ik absoluut niet voor een laptop met een HD Ready scherm gaan. Daar ga je je op den duur ongetwijfeld aan ergeren, en is gewoon niet meer van deze tijd. Voor die prijs mag je minstens een 1600x900 scherm verwachten. Ik zou in ieder geval niet voor die HP gaan.

De Acer ziet er beter uit, 6GB RAM is zat, alleen jammer van de lage opslagcapaciteit, daar blijft weinig van over met het OS en wat programma's er op. Je kunt in principe wel later een wat grotere SSD plaatsen, want qua specs steekt hij met kop en schouders boven de rest van de laptops met die schermgrootte en in die prijsklasse uit. Vervangen van de SSD ziet er eigenlijk aardig makkelijk uit, mits je hebt met beleid doet (juiste schroevendraaier, geen schroeven kapot draaien, altijd je vinger ergens geaard houden zodat niks stuk gaat door statische elektriciteit, dan ben je er wel).

YouTube: Acer Aspire V3-371 HDD and Memory Upgrade Guide
Pagina: 1