Gegroet een ieder en bij voorbaat dank voor Uw tijd 
De bedoeling is een snelle, stille, mooie pc die centraal in de woonkamer moet komen te staan.
Vanuit daar moet alles gaan gebeuren, standaard aangesloten aan de grote 3D breedbeeld televisie aan de muur. spellen, films, internet, office/thuiswerken.
Het idee is ook dat deze pc al goed op de toekomst voorbereid is (compatibel met alles wat de komende tijd relevant is) met evt. ook SLI later wanneer dit nodig zou zijn.
Later moeten deze uitbreidingen nog opgezet worden.
I/O streaming naar de televisie op de slaapkamer.
Aansluiten van een nog aan te schaffen 5.1 surround systeem.
Dit is de opstelling zover ik ben gekomen.
In eerste instantie was de opstelling wat anders maar doordat het prijskaartje te hoog werd moest er wat ingeleverd worden.
en toen werd het ingewikkeld.
Mijn vrees is dat ik op de verkeerde zaken heb bezuinigd of überhaupt vreemde keuzes heb gemaakt misschien zelfs al vanaf het begin.
De downgrade was de processor van de unlocked versie om deze eigenlijk over te klokken.
De koeler is ook verdwenen om op korte termijn toegevoegd te worden als geluidsdemping.
De HDD is ook verdwenen om later toegevoegd te worden.
Evt in plaats daarvan of erbij een Synology NAS
Daarmee werd het systeem voor nu wat betaalbaarder maar omdat ik de processor heb gedowngrade naar een niet unlocked versie vraag ik me af of de keuze van het moederbod nog wel juist is.
Het is natuurlijk erg jammer om de processor te moeten gaan vervangen later voor de unlocked versie. Dat gaat niet gebeuren denk ik.
Wat we belangrijk vinden aan het moederbord is voldoende USB poorten, glasvezel voor geluid, hdmi voor tv, merk is gekozen vanwege het opzich wel willen geloven in dat het merk voor duurzaamheid staat, en wellicht extra compatible met de videokaart.
Ik lees graag wat jullie hierover denken.
De bedoeling is een snelle, stille, mooie pc die centraal in de woonkamer moet komen te staan.
Vanuit daar moet alles gaan gebeuren, standaard aangesloten aan de grote 3D breedbeeld televisie aan de muur. spellen, films, internet, office/thuiswerken.
Het idee is ook dat deze pc al goed op de toekomst voorbereid is (compatibel met alles wat de komende tijd relevant is) met evt. ook SLI later wanneer dit nodig zou zijn.
Later moeten deze uitbreidingen nog opgezet worden.
I/O streaming naar de televisie op de slaapkamer.
Aansluiten van een nog aan te schaffen 5.1 surround systeem.
Dit is de opstelling zover ik ben gekomen.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 180,40 | € 180,40 |
| 1 | MSI Z97 GAMING 7 | € 174,22 | € 174,22 |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 368,95 | € 368,95 |
| 1 | Fractal Design Define R5 Wit | € 104,80 | € 104,80 |
| 1 | Sitecom Wi-Fi USB Adapter AC450 | € 24,12 | € 24,12 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 54,95 | € 54,95 |
| 1 | Asus DRW-24F1ST Zwart | € 14,40 | € 14,40 |
| 1 | be quiet! Straight Power 10 CM 600W | € 107,95 | € 107,95 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 104,80 | € 104,80 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.134,59 | |
In eerste instantie was de opstelling wat anders maar doordat het prijskaartje te hoog werd moest er wat ingeleverd worden.
en toen werd het ingewikkeld.
Mijn vrees is dat ik op de verkeerde zaken heb bezuinigd of überhaupt vreemde keuzes heb gemaakt misschien zelfs al vanaf het begin.
De downgrade was de processor van de unlocked versie om deze eigenlijk over te klokken.
De koeler is ook verdwenen om op korte termijn toegevoegd te worden als geluidsdemping.
De HDD is ook verdwenen om later toegevoegd te worden.
Evt in plaats daarvan of erbij een Synology NAS
Daarmee werd het systeem voor nu wat betaalbaarder maar omdat ik de processor heb gedowngrade naar een niet unlocked versie vraag ik me af of de keuze van het moederbod nog wel juist is.
Het is natuurlijk erg jammer om de processor te moeten gaan vervangen later voor de unlocked versie. Dat gaat niet gebeuren denk ik.
Wat we belangrijk vinden aan het moederbord is voldoende USB poorten, glasvezel voor geluid, hdmi voor tv, merk is gekozen vanwege het opzich wel willen geloven in dat het merk voor duurzaamheid staat, en wellicht extra compatible met de videokaart.
Ik lees graag wat jullie hierover denken.