Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDarkKnight
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-03 16:19
Hallo,

Vorige week donderdag heb ik deze kaart gekocht bij Alternate, vrijdag kwam hij binnen, tot zo ver prima.

Na hem ingebouwd te hebben en drivers geïnstalleerd te hebben geen problemen, nadat ik een spel opstartte om hem wat meer te testen werd mijn scherm na +/- een minuut zwart, maar bleef het geluid doorlopen, bang dat ik wat fout gedaan, drivers gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd, probleem bleef zich voordoen elke keer dat de kaart zich moest "inspannen".

Diezelfde dag nog retour gezonden maar ik kreeg vandaag de melding :
Na het plaatsen van de videokaart in één van onze test opstellingen, geeft de opstelling na inschakelen direct beeld op de monitor. Na het installeren van de benodigde software (stuurprogramma's) is de videokaart een geruime tijd onderworpen aan diverse grafische tests, o.a. Unigine Heaven & Valley, FurMark en Battlefield 4. Hierbij is het opgegeven probleem niet geconstateerd.
Vanmiddag opgehaald en teruggeplaatst, maar bij mij nog steeds het zelfde probleem.

Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Ik zou misschien zelf denken de voeding of het moederbord maar aangezien mijn huidige kaart (zie bijgevoegde afbeelding) als sinds augustus zonder problemen werkt met 3d renderen, games etc. heb ik eigenlijk geen idee...

Hopelijk heeft iemand hier een suggestie?

Huidig systeem :

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/L7RHZtm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-09 23:14
Bios update? Oudere drivers? Kijken of je het probleem zelf ervaart bij iemand anders in zijn computer.

Of even je oude kaart terug plaatsen zien of die kaart dat nu ook heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDarkKnight
oude kaart zit er nu in, 0,0 problemen, morgen bij iemand anders proberen.
Bios update zal ik proberen, nog nooit gedaan eigenlijk, dus even googlen hoe dat in zijn werk gaat.

Als het aan voeding zou liggen zou dan de hele pc moeten uitslaan of alleen de kaart?
En indien het aan moederbord ligt, kan ik dat ergens aan herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-09-2023

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

Aangezien je kast nou niet echt het best gekoelde huisje is wat je kunt krijgen denk ik dat de kaart oververhit raakt bij "inspanning". Standaard is de kaart op een stil fanprofiel afgesteld, wat ervoor zorgt dat 'ie bij onvoldoende airflow snel heet wordt. Om schade te voorkomen schakelt 'ie zichzelf dan uit. Bij Alternate hadden ze dit probleem waarschijnlijk niet omdat ze 'm daar in een flink testsysteem hebben geprikt, waar wel genoeg airflow is om 'm genoeg te koelen.

Ik kan dit allemaal niet met zekerheid zeggen, maar de kans is wel groot. Probeer het eens met de kast open, houd GPU-Z open (voor temp monitoring) en kijk wat er gebeurt als je 'm zwaar belast. Als mijn theorie klopt zal 'ie nu zonder problemen blijven draaien, tenzij je in een stikheet tropisch regenwoud zit ofzo. :+

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDarkKnight
Bedankt voor de tips, ik heb mijn bios geupdate en de laatste drivers handmatig gedownload, niet via het geforce experience programma en de

Ook heb ik de kast open gehouden zoals je zei MasterPrutser.

Hij leek het een tijd goed te doen, maar toch opeens schakelde hij zich weer uit.
Ik heb GPU-Z de boel laten loggen, volgens mij valt 43 graden nog wel mee?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/okMiAQe.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-09-2023

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

Hm, ik had dus toch geen gelijk. 43°C is extreem laag: tegenwoordig vliegen GPU's er pas bij 90°C+ uit.. Verder was de belasting nog maar zo'n 50% toen je scherm op zwart ging dus aan de volle belasting ligt het ook niet.

Misschien kan iemand anders hier wijs uit worden maar ik snap er niks meer van. 8)7

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryctocara
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-05 15:14
Het klinkt als een voeding die vreemd doet .
Die dingen kunnen hele vaage problemen veroorzaken aleen heb jij wel een a merk voeding .
Je kan proberen een andere voeding er aan prikken en kijken wat ie dan doet.

Heb je hem al bij een vriend / kennis geprobeerd .
En michien een domme vraag de pcie power kabels zitten wel aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaybrown
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-09 23:29
Die screenshot, is dat tijdens het gamen? Je memory clock staat wel heel laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDarkKnight
ja de kabels zitten aangesloten ;)

en nee ben nog niet bij een kennis geweest, heb nu af en toe wel sessies dat hij het wel prima doet, af en toe dan weer niet.
Voeding zou misschien kunnen, alleen zou hij bij de vorige videokaart dan geen problemen hebben moeten geven, deze heeft het sinds augustus vorig jaar prima gedaan?

En ja is tijdens het gamen, heb hem in gpu tweak op 7010 staan, heb er verder weinig verstand van dus weet niet of dit in verhouding klopt met mn screenshot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 15:55

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Wat zijn de temperaturen van je CPU? Probeer onder inspanning eens te kijken wat de CPU temps zijn, te hoog kan throtteling veroorzaken en dat zou je grafische kaart icm de processor niet leuk vinden (FPS drops), maar geen idee of dit ook een black screen kan veroorzaken.
Is het proberen waard though.

Show me your moves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDarkKnight
is er een programma die dit net als GPU-Z kan loggen?
Ik heb net HWMonitor geïnstalleerd maar volgens mij doet die dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChangThai
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-07 10:16
Probeer de Core Clock zo laag mogelijk (-105) te zetten met bijv. MSI Afterburner. 1310 Lijkt mij een beetje te hoog en kan daardoor black screens veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDarkKnight
Op 1310 gebeurt het helaas nog steeds maar bedankt voor de tip.

Het is nu ondertussen wel zo dat het op dit moment nog maar gebeurt bij minder spellen in mijn steam bibliotheek.

Als ik bijv. Dying Light opstart, alles op max zet, geen problemen. Start ik Batman arkham origins op, gebeurt het wel.

Is er een mogelijkheid om het totale watt verbruik van mijn kast te meten en te loggen, om uit te sluiten dat ik niet mijn max van 520 watt bereik en dat hij daarom uitvalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:48

br00ky

Moderator Harde Waren
Je systeem haal never nooit 520W. Je kunt het met een meter meten bij je stopcontact, maar dat is vrij zinloos. Een systeem als dit haalt amper de helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDarkKnight
Ah oke bedankt, begon toch te twijfelen of dat het misschien was aangezien ik in de review hier op tweakers las dat de kaart al 240 watt haalde.

Ik zal morgen nog wel eens wat testjes doen met GPU-Z kijken of dat wat meer info geeft.

Tot zo ver iedereen bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDarkKnight
Misschien is een video makkelijker, dit is niet mijn pc maar wel wat er gebeurt :

http://youtu.be/JrScZBj9hJ0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rngew
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-08 21:49
Lijkt mij een voedingprobleem.
Ik heb bij een maat van me bijna hetzelfde probleem gehad en dit bleek aan de 12 volt rail van de voeding te hebben gelegen.
Alternate heeft hem toen bij de technische dienst gratis voor me doorgemeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDarkKnight
Bedankt rngew, ik heb nu een afspraak hier in de buurt voor aanstaande woensdag, kon helaas niet eerder. Alternate is mij een beetje te ver om even te laten doormeten. Mocht iemand dit in de regio van Utrecht kunnen tegen een kleine vergoeding... ;)

[ Voor 55% gewijzigd door TheDarkKnight op 15-05-2015 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDarkKnight
Ik heb hem nu in mijn andere PCI slot gestopt (x4) hier doet hij het wel iets beter, maar gebeurt het nog steeds.

Bij mijn vorige kaart kreeg ik altijd een effen kleur in mijn monitor in de x16 slot, mocht er niets komen uit de voeding meten dan toch maar eens kijken naar het moederbord denk ik, of kan dit ook een probleem zijn met de voeding?
Pagina: 1