Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Brakke wifi van de Samsung 900X3A-B01NL

Pagina: 1
Acties:

• Hippocampus
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 29-09 17:11
De ultrabook heeft moeite met de wifi verbinding stabiel te houden. Na wat zoekwerk blijkt dit een vaker voorkomend probleem te zijn. De Intel® Centrino® Advanced-N 6230 zou dan ook de boosdoener zijn.

De Samsung website maakt me ook niet veel wijzer en ik kon zo snel geen driver update vinden of iets dergelijks.

Nu heb ik in dit topic gelezen om het energie beheer aan te passen voor de wifi, maar dat helpt helaas niet.

Toen ging ik me af vragen of het misschien mogelijk was om er een andere wifi module in te zetten, maar helaas ben ik er nog niet achter of dat een mogelijkheid is bij deze ultrabook. Misschien weet iemand hier me dat te vertellen.

Als alternatief dacht ik aan een usb wifi gevalletje, maar over de prestaties zijn de meningen behoorlijk verdeeld. De ultrabook is alleen voor wat draadloos surfen en mailen, dus het hebben van een ietwat trage verbinding is nog steeds beter dan helemaal geen verbinding of een steeds wegvallende verbinding.

Heeft iemand nog tips om dit probleem te tackelen ?

• emmerx
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 30-09 17:55
Hippocampus schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 19:25:
De ultrabook heeft moeite met de wifi verbinding stabiel te houden. Na wat zoekwerk blijkt dit een vaker voorkomend probleem te zijn. De Intel® Centrino® Advanced-N 6230 zou dan ook de boosdoener zijn.
Met mijn Lenovo Yoga2Pro zelfde probleem gehad met de Intel 7260N.
Heb daar een 7260AC ingezet en werkt nu super.
Wel lastig om de goede te vinden omdat Lenovo en HP met een white list in het BIOS werken ...

Draadloos laden op onze Zon

• Hippocampus
emmerx schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 19:29:
[...]

Met mijn Lenovo Yoga2Pro zelfde probleem gehad met de Intel 7260N.
Heb daar een 7260AC ingezet en werkt nu super.
Wel lastig om de goede te vinden omdat Lenovo en HP met een white list in het BIOS werken ...
Hoe kom je er dan achter wat wel werkt ? (gewoon veel proberen en geluk hebben ?)

Ik ga de Intel Centrino Advanced-N 6235 dan maar proberen.
Ondertussen op youtube maar eens een guide opsnorren om dat ding op te schroeven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 30-09 17:55
Hippocampus schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 19:12:
[...]

Hoe kom je er dan achter wat wel werkt ? (gewoon veel proberen en geluk hebben ?
Samsung werkt volgens mij niet met BIOS white listing, dus je zou elk kaartje moeten kunnen gebruiken mits je de goede interface hebt (ngff hmwwbb.r pci express).
zie YouTube

Neem dan meteen de nieuwere generatie (726x) en een dual band ( ook 5 GHz) versie met AC ipv N.
Kost circa 20,- op eBay.

[Voor 22% gewijzigd door emmerx op 16-05-2015 00:11]

Draadloos laden op onze Zon

• MM99
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 28-09 18:36

MM99

That is the way I am!

Ik heb zelfde Samsung laptop en sinds laatste Windows update heb ik zelfde probleem. Geen idee wat er veranderd is.

Ik ben wel achtergekomen dat verbinding met een 5G netwerk wel prima lukt.

[Voor 25% gewijzigd door MM99 op 27-05-2015 16:06]

• Hippocampus
MM99 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:02:
Ik heb zelfde Samsung laptop en sinds laatste Windows update heb ik zelfde probleem. Geen idee wat er veranderd is.
Ik heb het wifi kaartje vervangen door een pricewatch: Intel Centrino Advanced-N 6235
En sindsdien is de verbinding stabiel. :)
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True