Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Powerbook G4 kernal panics bij apple scherm

Pagina: 1
Acties:

• LessermoldX
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 17-07 12:14
Yo!

ik heb laatst 2 powerbooks g4`s gekocht als projectjes, (beide zijn 12 inchers, de ene is een 867MHZ en de andere is een 1.5GHZ) de ene heb ik zonder veel problemen werkend gekregen, alleen de andere (de 1.5 mac) is een ander probleem. er lopen lijnen door het scherm en heeft een blauwige tint tijdens het opstarten naar osx en geeft dan een kernalpanic, start ik de installer op (osx 10.4, mijn 10.5 cd start niet op) dan heeft ie blauwige tint of een rood/roze achtige tint.

ik verdenk zelf dat de gpu niet helemaal goed is, maar dat weet ik niet zeker

http://specs.tweak.to/18521

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 04:08
Start in verbose mode op (cmd+v) en kijk of er dan meer panic informatie tevoorschijn komt.

• LessermoldX
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 17-07 12:14
dan blijft ie hangen bij afh is supported, ik ga hem voor de grap eens normaal opstarten en kijken wat er gebeurt

EDIT: Normaal doet ie niet, maar in safemode start ie wel door

[Voor 22% gewijzigd door LessermoldX op 13-05-2015 19:26]

http://specs.tweak.to/18521

• sebastius
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 27-09 16:05

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Reflowen van de videochip en hij doet het weer :)

Lezen over reparaties en andere elektronicaknutsels? Lees mijn tweakblog
We do what we must because we can.
For the good of all of us, except the ones who are dead.

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True