Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 672986

Topicstarter
Dag allemaal,
Ik heb 2 vragen over de S6.

1. Ik wil alleen contacten zien met een telefoonnummer. Bij mijn vorige telefoon de S4 ging dat eenvoudig, bij de S6 krijg ik het niet voor mekaar. Ik zie nu ook allemaal Google contacten erbij staan. Als ik een naam zie, staan er soms wel 5 mogelijkheden die ik moet proberen... Wie kan me helpen?

2. Ik heb per ongeluk mijn contacten van apparaat naar Google overgezet. Nu wil ik ze weer op mijn apparaat zetten, maar ook dat lukt me niet!

Hopelijk komen jullie er wel uit.

Android versie is 5.0.2.

Groet,
Hmb

Beste antwoord (via rens-br op 25-04-2017 11:05)

• eniux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:18
Je kan je Google contacten desynchroniseren menu > accounts > Google > mail > contacten

je kan ook overwegen om de contacten applicatie contacten samen te voegen, en vervolgens te synchroniseren zodat jeje contacten nooit meer kwijt raakt. Edit: In deze app kan je ook instellen uit welke lijsten je telefoonnummers wil synchroniseren.

Ik zou voor optie 2 gaan, dan staan alle telefoonnummers gekoppeld aan foto's van Facebook, LinkedIn, WhatsApp etc en staan er geen losse nummers meer in.

[ Voor 42% gewijzigd door eniux op 13-05-2015 19:10 . Reden: Bedenk steeds nieuwe dingen ;/ ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• eniux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:18
Je kan je Google contacten desynchroniseren menu > accounts > Google > mail > contacten

je kan ook overwegen om de contacten applicatie contacten samen te voegen, en vervolgens te synchroniseren zodat jeje contacten nooit meer kwijt raakt. Edit: In deze app kan je ook instellen uit welke lijsten je telefoonnummers wil synchroniseren.

Ik zou voor optie 2 gaan, dan staan alle telefoonnummers gekoppeld aan foto's van Facebook, LinkedIn, WhatsApp etc en staan er geen losse nummers meer in.

[ Voor 42% gewijzigd door eniux op 13-05-2015 19:10 . Reden: Bedenk steeds nieuwe dingen ;/ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:02
Ik zit ook nog steeds met vraag 1 van de TS.
Iemand weet hoe dit op te lossen? op de S5 was dat een eenvoudige optie.
Ik heb nu een verschrikkelijke lijst met mensen die ik ooit een mail heb gestuurd die er ook allemaal bij staan (gesynchroniseerd vanuit Exchange).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meule004
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09-2021
Ik heb sinds kort een nieuwe Samsung Galaxy S7 (vervanging van de S4) met Android 7 (Nougat) en liep ook tegen dit stomme probleem aan dat in de contacten app er geen functie meer is om "alleen telefoonnummers" te zien. In plaats daarvan zie je iedereen die je ooit eens een mail heb gestuurd 8)7 en een aantal filter opties, maar NIET "telefoon-nummer" only.
Workaround met "Whatsapp" accounts werkte ook niet lekker, dan zijn contacten de vaste nummers niet meer zichtbaar.
Ik heb een alternatieve app (Contacts+) geinstalleerd, die het wel kan, ook net ideaal vanwege geen integratie in de phone-app.
Na lang zoeken - meeste berichten waren dat "hier niets aan te doen is" vond ik dat Phone App wél de functie "toon alleen telefoonnummers" heeft. Zet in de contact app alles aan en in de phone app de genoemde functie - en voilá! Blijkbaar zijn de phone app en de contact app gescheiden van elkaar en delen ze alleen de contacts DB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:49

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@meule004, bedankt voor je uitgebreide antwoord. Maar ik verwacht dat de TS na bijna twee jaar wel een oplossing gevonden heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SRB12
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-06 21:29
TS misschien wel, maar voor mij was dit nuttig ;)

d:)b
Pagina: 1